آریا جوان
تقسيم بندي انسانها از نظر دکتر شريعتي
چهارشنبه 31 خرداد 1396 - 1:49:00 PM
آريا
. آناني که وقتي هستند، هستند وقتي که نيستند هم نيستند عمده آدمها. حضورشان مبتني به فيزيک است. تنها با لمس ابعاد جسماني آنهاست که قابل فهم مي‌شوند. بنابراين اينان تنها هويت جسمي دارند.

2. آناني که وقتي هستند نيستند وقتي که نيستند هم نيستند مردگاني متحرک در جهان. خودفروختگاني که هويتشان را به ازاي چيزي فاني واگذاشته‌اند. بي شخصيت‌اند و بي اعتبار. هرگز به چشم نمي‌آيند. مرده وزنده‌اشان يکي است.


انسانها


3. آناني که وقتي هستند هستند وقتي که نيستند هم هستند آدم هاي معتبر و با شخصيت. کساني که در بودنشان سرشار از حضورند و در نبودنشان هم تاثيرشان را مي گذارند. کساني که همواره به خاطر ما مي‌مانند. دوستشان داريم و برايشان ارزش و احترام قائليم.

4. آناني که وقتي هستند نيستند وقتي که نيستند هستند شگفت انگيز ترين آدمها. در زمان بودشان چنان قدرتمند و با شکوه اند که مانمي‌توانيم حضورشان را دريابيم. اما وقتي که از پيش ما ميروند نرم نرم آهسته آهسته درک مي‌کنيم. باز مي‌شناسيم. مي فهميم که آنان چه بودند. چه مي گفتند و چه مي خواستند. ما هميشه عاشق اين آدمها هستيم . هزار حرف داريم برايشان. اما وقتي در برابرشان قرارمي‌گيريم قفل بر زبانمان مي‌زنند. اختيار از ما سلب مي‌شود. سکوت مي‌کنيم و غرقه در حضور آنان مست مي‌شويم و درست در زماني که مي‌روند يادمان مي آيد که چه حرفها داشتيم ونگفتيم. شايدتعداد اينها در زندگي هر کدام از ما به تعداد انگشتان دست هم نرسد . قدرشونو بدونين...

http://www.javanannews.ir/fa/News/4347/تقسيم-بندي-انسانها-از-نظر-دکتر-شريعتي
بستن   چاپ