آریا جوان
چگونه با گذشته و اشتباهاتتان کنار بياييد ؟
چهارشنبه 31 خرداد 1396 - 2:07:32 PM
آريا
براي فراموش کردن گذشته، بايد با مرگ ها، طلاق، يا فقدان هاي مختلف کنار بياييد و در اين مقاله توصيه هايي براي روبه رو شدن با شکست هايتان، خداحافظي کردن و گذشتن از آنها معرفي کنيم.

فراموش کردن گذشته تان، چه ترک يک رابطه اعتياد آور باشد يا غم از دست دادن يکي از عزيزان، يکي از سخت ترين کارهاست. با اينکه ممکن است بدانيد که اين رابطه چقدر برايتان دردناک است و براي سلامتي خودتان هم که شده بايد آن را کنار بگذاريد، اما هنوز براي گفتن خداحافظ مشکل داريد.

آسان نيست اما راه هاي عملي براي فراموش کردن گذشته تان وجود دارد. قبل از اينکه بخواهيد از رابطه خود خداحافظي کنيد، لازم است که با خاطرات و تجربياتتان روبه رو شويد. اگر با اشتباهات خود دست و پنجه نرم مي کنيد، بايد مسئوليت اعمالتان را بپذيريد.

6 قدم براي فراموش کردن گذشته
 
1. درمورد افکار و خاطراتتان بنويسيد، نقاشي بکشيد، و درموردشان حرف بزنيد. براي فراموش کردن گذشته تان بايد به خاطراتتان احترام بگذاريد.

2. با دور ريختن احساسات و عواطف مربوط به خاطرات دردناکتان، آنها را فراموش کنيد. خواهيد ديد که بعد از آن چقدر احساس آرامش مي کنيد.

3. درصورت امکان به عقب برگرديد و با کسانيکه در آن خاطرات دخيل بوده اند حرف بزنيد. براي فراموش کردن گذشته تان بايد به عقب برگرديد.

4. احساسات واقعيتان را با کسي در ميان بگذاريد. اگر صلاح است به آنها اعتراف کنيد. براي فراموش کردن گذشته تان بايد احساساتتان را بروز دهيد. اگر بايد با اشتباهاتتان کنار بياييد، بايد تقصير يا گناهتان را گردن بگيريد.

5. معذرت خواهي کرده و طلب بخشش کنيد. براي فراموش کردن گذشته تان بايد آسيب پذير باشيد.

6. براي کنترل پرخوري ها، اعتياد يا آسيب رساندن به خودتان به خاطر گذشته دردناکتان کمک بگيريد. براي فراموش کردن گذشته بايد غرور را کنار بگذاريد.
 
فراموش کردن عزيزان، چه همسرتان باشد که از او طلاق گرفته ايد، چه فرزندتان باشد که فوت کرده، چه خواهر يا برادرتان باشد که از شما دور شده يا هر کس ديگري، بسيار مشکل است. فراموش کردن گذشته نياز به تلاش و انرژي بسيار دارد. مطمئن باشيد که بعد از اين گذشته دردناک نه تنها مي توانيد به زندگيتان ادامه دهيد بلکه عاقل تر، آرام تر، و متمرکز تر خواهيد بود.

 
چگونه با گذشته و اشتباهاتتان کنار بياييد ؟


فراموش کردن گذشته يعني چه؟

فراموش کردن گذشته يعني قبول کنيد که براي تغيير گذشته کاري از دستتان برنمي آيد. درمواجهه با شکستتان شما هرچه از دستتان برمي آمده کرده ايد. بايد بدانيد که تا جاييکه مي توانسته ايد خوب، مهربان و موثر بوده ايد. اگر قرار بود به عقب برگرديد مطمئناً نمي توانستيد کاري بيش از آن انجام دهيد. پس بايد گذشته را فراموش کنيد.

فراموش کردن گذشته يعني خود را براي اشتباهاتتان ببخشيد. فکر کردن دوباره به آنچه که مي توانستيد يا بايد انجام مي دانيد هيچ اثري ندارد. اگر با اشتباهاتتان درگير هستيد يا شکست خورده ايد سعي کنيد خودتان را ببخشيد.

فراموش کردن گذشته يعني افکارتان را بشناسيد. اگر مي بينيد که مدام درگير گذشته هستيد، با ملايمت افکارتان را به زمان حال برگردانيد. سعي کنيد اين عادت را کنار بگذاريد که مدام به اشتباهات گذشته تان فکر کنيد.

فراموش کردن گذشته يعني به ذات زمان اعتماد کنيد. زمان مي گذرد و شما هم بايد از گذشته بگذريد. زخم هايتان به مرور التيام مي يابند و فقط جاي آن بر جا مي ماند.

فراموش کردن گذشته يعني ارتباطات جديد ايجاد کنيد. لازم نيست که حتماً يک گروه دوست تازه پيدا کنيد. مي توانيد يک دوستي جديد را با يکي از همکارانتان شروع کنيد يا يکي از همسايه ها را براي شام به خانه تان دعوت کنيد. اگر درمورد شکست هايتان با کسي حرف بزنيد راحت تر مي توانيد با آنها کنار بياييد.

فراموش کردن گذشته يعني در مکالماتتان به دنبال تعادل باشيد. خيلي مهم است که دردها و ناراحتي هايتان را با ديگران قسمت کنيد اما به همان اندازه مهم است که به زندگيديگران هم علاقه نشان دهيد.

فراموش کردن گذشته يعني يک دنياي تازه را تجربه کنيد. شروع به تحصيل در يک رشته تازه کنيد يا يک سرگرمي جديد پيدا کنيد. براي فراموش کردن گذشته بايد به دنبال جهت هاي تازه باشيد.
 
فراموش کردن گذشته يعني زمانتان را در اختيار ديگران قرار دهيد. فرصت هاي بيشمار تازه اي وجود دارد که به شما کمک مي کند با گذشته تان خداحافظي کنيد. از منطقه امنتان بيرون بياييد. وقتتان را با کساني بگذرانيد که شادتان مي کنند و از بودن با آنها لذت مي بريد.

وقت مي خواهيد يک رابطه را فراموش کنيد بايد به طور جدي فکر کنيد که آيا عاقلانه است که باز با آن فرد وقت بگذرانيد يا بايد همه چيز را به طور کل فراموش کنيد. شايد هنوز عاشق او باشيد يا از شما سوءاستفاده کرده باشد و در افکار و احساساتتان سردرگم شده باشيد. ايجاد يک وقفه عاقلانه ترين راه ممکن است. از اين طريق مي توانيد راحت تر فراموش کنيد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4349/چگونه-با-گذشته-و-اشتباهاتتان-کنار-بياييد-؟
بستن   چاپ