آریا جوان
وقتي در جمعي غريبه هستيم، چگونه رفتار کنيم
شنبه 3 تير 1396 - 6:49:18 AM
آريا
براي غلبه به اضطراب‌تان راهکارهاي مختلفي وجود دارد که يکي از آن‌ها، آگاهي از نحوه برخورد و رفتار در اين جمع تازه است. به اين نکته‌ها دقت کنيد.

مهارت ارتباط موثر با ديگران متخصص روانشناسي راههاي برقراري ارتباط راههاي افزايش اعتماد به نفس دکتر روانشناس خوب درمان دلشوره و اضطراب چگونه صميمي شويم چگونگي برقراري ارتباط با ديگران افزايش اعتماد به نفس در مقابل ديگران آداب مهماني رفتن


به چشم‌ها سلام کنيد
به جاي اينکه در نخستين برخورد سرتان را پايين بيندازيد و از خجالت در خودتان فرو برويد، سلام‌تان را با نگاه کردن به چشم ديگران همراه کنيد. اين برخورد، به شما کمک مي‌کند تا هراس و اضطراب‌تان از بين برود. به اين دليل که يکي از راه‌هاي ارتباطي مهم افراد با هم، ‌چشم‌هاست.
در نخستين مکان ممکن
به جاي اينکه به‌خودتان سختي بدهيد و همه جاي خانه را دور بزنيد و بعد بنشينيد، روي نخستين صندلي‌ که مي‌بينيد، بنشينيد. اين به شما کمک مي‌کند که زودتر موقعيت‌‎تان را تثبيت کنيد. اين ثبات مرحله اول براي تسلط به اطراف است.
صحبت نکنيد
‌ هيچ اجباري نيست که شما آغازکننده حرف باشيد. اين به اضطراب شما اضافه مي‌کند. سعي‌کنيد ابتدا موقعيت‌تان را بسنجيد و بعد به‌تدريج وارد صحبت با ديگران شويد. در اين صحبت هم حتما درباره مسائل عمومي صحبت کنيد.
 کمک کنيد
کمي بعد از اينکه نشستيد، سراغ ميزباني که شما را دعوت کرده برويد. سعي کنيد در کارهاي باقي‌مانده به او کمک کنيد. اين کار باز هم به شما کمک مي‌کند تا از فضاي غريبه دور شده و با بودن در کنار فردي آشنا، آرامش پيدا کنيد.
  لبخند بزنيد
خوش صحبتي و همراه کردن طنز و شوخي مناسب به کلام و رفتار، يکي از راهکارهاي برقراري ارتباط با ديگران است، اما شايد در هر مراسمي جاي شوخي، طنز و لطيفه گفتن نباشد. بنابراين سعي کنيد خوشرو بوده و با لبخند از حرف و تعارف ديگران استقبال کنيد. اين کار به شما آرامش داده و زمينه ارتباط شما را با ديگران فراهم مي‌کند.
  سرگرم شويد
اگر حس کرديد جو مهماني براي شما سنگين است، سعي کنيد با بچه‌هاي فاميل سرگرم شويد. اين کار هم به شما کمک مي‌کند در ضمن حضور در جمع، از ارتباط مستقيم با افراد کمي فاصله بگيريد تا به‌تدريج با جمع احساس راحتي بيشتري بکنيد.
  همراه شويد
اگر در جمع تصميم مي‌گيرند فعاليتي انجام دهند، مانند بازي‌هاي خانوادگي، قدم زدن و بيرون رفتن از خانه، تماشاي فيلم و… حتما با گروه همراه شويد. اين کار راه ارتباطي خوبي بين شما و افراد غريبه خواهد بود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4355/وقتي-در-جمعي-غريبه-هستيم،-چگونه-رفتار-کنيم
بستن   چاپ