آریا جوان
خطر طبي لباس هاي تنگ و چسبان
چهارشنبه 7 تير 1396 - 9:32:35 AM
آريا
در مواردي که به دلايل مختلف مانند مصرف آنتي بيوتيک، کورتيکوستروئيد يا تغييرات هورموني، pH واژن تغيير کند، تعداد قارچ ها افزايش مي يابد و فرد دچار علائم ناشي از عفونت قارچي مي شود. تغيير pH واژن در افراد باردار، مبتلايان به ديابت و کساني که از قرص هاي ضدبارداري استفاده مي کنند، بيشتر ديده مي شود.
اين عفونت شايع، درمان ساده اي دارد و براي رفع آن مي توان از داروهاي ضدقارچ که به شکل کرم واژينال يا شياف وجود دارند يا داروهاي خوراکي و موضعي، استفاده کرد. مصرف نابجاي داروها باعث مقاومت دارويي مي شود و درمان را پيچيده و مشکل مي کند. طي چند سال اخير، گروهي از محققان در مورد قارچ هاي مخمري، روي واکسني کار مي کنند که مراحل آزمايشي خود را طي مي کند و احتمالا اين واکسن تا چند سال آينده وارد بازار مي شود.
چنانچه علائم خفيف باشد، براي درمان ابتدا مي توان داروهاي خوراکي و موضعي اي را که در داروخانه ها به فروش مي رسند تهيه و طبق دستور مندرج، از آنها استفاده کرد، اما اگر اين مشکل بيش از 4 بار در سال تکرار شود و مصرف داروها نتيجه اي نداشته باشد، احتمالا سيستم ايمني بدن بيمار ضعيف است. تکرار عود عفونت در افراد مبتلا به ديابت، بيماري هاي مزمن و کساني که قرص ضدبارداري مصرف مي کنند، بيشتر خواهد بود اما در مواردي هم عفونت بدون داشتن هيچ کدام از اين عوامل مستعدکننده، مدام عود مي کند که علت آن اختلال در سيستم ايمني بدن است.
در مواردي که ضعف سيستم ايمني در بروز و عود عفونت قارچي نقشي ندارد و بيماري به درمان دارويي پاسخ نمي دهد، انجام کشت توصيه مي شود. با اين کار مشخص مي شود که چه ميکروارگانيسم هايي در ايجاد عفونت قارچي دخالت دارند و براي درمان، داروهاي ترکيبي تجويز خواهد شد.
براساس نتايج تحقيقات، از ديگر عوامل موثر در عود مکرر قارچ هاي مخمري، پوشيدن لباس هاي تنگ و چسبان مانند شلوار جين، جوراب شلواري يا لباس زير جذب است. به افراد مبتلا به عفونت قارچي توصيه مي شود از پوشيدن لباس هاي تنگ و چسبان خودداري کنند و لباس نخي بپوشند. به هيچ وجه هنگام ابتلا به اين عفونت ها درمان هاي خانگي مانند استفاده از بتادين و.. را امتحان نکنيد و فقط با آب ولرم محل مورد نظر را بشوييد و باعث تحريک اين ناحيه نشويد و عوامل عودکننده را بشناسيد. زنان باردار بدون مشاوره با پزشک نبايد دارويي مصرف کنند. افراد ديابتي هم مي توانند با کنترل قندخون و رعايت بهداشت و خشک نگه داشتن ناحيه واژن، از عفونت هاي قارچي مکرر جلوگيري کنند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4367/خطر-طبي-لباس-هاي-تنگ-و-چسبان
بستن   چاپ