آریا جوان
هشدار در مورد آلودگي‌هاي پنهان فست فودها
يکشنبه 11 تير 1396 - 1:58:21 PM
آريا
محمدحسين عزيزي رئيس انجمن صنايع غذايي ايران اظهار کرد: جعبه‌هاي ويژه نگهداري و حمل مواد غذايي بايد از کاغذهاي نو ساخته شوند تا از بروز بيماري‌هاي مختلف گوارشي و حتي پوستي جلوگيري شود.
وي بيان کرد: اگر جعبه‌هاي پيتزا يا هر نوع مواد غذايي ديگري از استانداردهاي لازم برخوردار نبوده و مجوز‌هاي بهداشتي را دريافت نکرده باشد، ممکن است حامل ميکروب‌هاي مختلف باشد که اين آلودگي به درون غذا منتقل شود.
رئيس انجمن صنايع غذايي ايران تصريح کرد: جعبه‌هاي پيتزا که حامل مواد غذايي بوده بايد از کاغذهاي نو درست شده باشد، زيرا در غير اين صورت فلزات سنگين و گرد و غبار بر روي غذا مي‌نشيند و باعث ايجاد انواع مشکلات گوارشي در بدن مي‌شود.
وي ادامه داد: کاغذهاي کهنه اي که براي تهيه جعبه‌هاي پيتزا به کار گرفته مي‌شود ممکن است به انواع ميکروب‌هاي مختلف آلوده بوده و همين مسئله بهداشتي بودن اين کاغذ‌ها را به شدت تحت تأثير قرار مي‌دهد و باعث بروز بيماري‌هاي مختلفي از جمله سيستم گوارشي و حتي پوستي مي‌شود.
عزيزي گفت: کاغذهاي اي کهنه ممکن است آلوده به انواع فلزات سنگين، سموم کشاورزي و حشره‌کش باشد که اين مواد براي انسان به شدت مضر است و آلودگي‌هاي مختلفي را در بدن انسان ايجاد مي‌کند.
وي يادآور شد: جعبه‌هاي ويژه مواد غذايي و به خصوص غذاهاي گرم داراي پروانه بهداشت و مجوز‌هاي لازم از سازمان غذا و دارو باشد تا از بروز مشکلات مختلف و همچنين بيماري‌هاي گوناگون جلوگيري شود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4381/هشدار-در-مورد-آلودگي‌هاي-پنهان-فست-فودها
بستن   چاپ