آریا جوان
روحيه بهتر ارزان بدست نمي آيد!
سه شنبه 13 تير 1396 - 3:09:49 PM
آريا
متاسفانه، بسيار پيش مي آيد که حالت روحي نه چندان خوب ما باعث بد پيش رفتن موقعيت ها و شرايط مختلف شده است. مواردي که در ادامه اين مطلب ذکر شده اند را مي توان پيش از هر اتفاق مهم و زماني که ترجيح مي دهيد در حالت بهتري باشيد، استفاده کرد.

حالت هاي روحي و رفتار ما ناشي از تفکرات ما هستند. همه موارد زير کمک مي کنند تا از فکر و همچنين گذشته هاي تلخي که باعث ناراحتي و عصبانيت شما مي شوند، بيرون بياييد. راهکارهاي زير باعث مي شوند در حال - زمان مملو از آرامش - زندگي کنيد.

دو روحيه اي که هميشه دوست داريم از آنها دور باشيم، استرس (نگراني، ترس، نااميدي، گيجي و عصبانيت) و ناراحتي است. ما حق انتخاب داريم. مي توانيم خود را آرام کنيم يا ناراحتي ها را افزايش دهيم.

زندگي در افسردگي، استرس يا عصبانيت علاوه بر آسيب رساندن به روح و ذهن انسان، براي جسم او نيز مضر است. ما انسان هاي پر انرژي هستيم، شور و هيجان داريم و هر کدام از حالت هاي روحي ما طنين خاص خود را دارند. بنابراين، طنين آن را به بهترين شکل عوض کنيد. روحيه خود را تقويت کنيد.

شما مي توانيد با همه حس هاي خود روحيه تان را تغيير دهيد. (البته حس چشايي را چندان توصيه نمي کنيم زياد ممکن است منجر به پرخوري شود). اما مي توانيد با فکرهاي خوب، فعاليت هاي زياد و کلمات موثر نيز روحيه خود را عوض کنيد.

روش هايي براي داشتن روحيه بهتر
1. شکرگزاري
نخستين کاري که براي بهبود روحيه خود مي توانيد انجام دهيد، شکرگزاري است. به مدت 5 دقيقه براي همه چيزهايي که مي توانيد با چشمان بينيد و با دست لمس کنيد، شکرگزاري کنيد. براي اين کار اطراف را نگاه کنيد يا در صورت امکان راه برويد و از خدا براي داشته هاي خود تشکر کنيد.

مي توانيد در اين کار منحصربه فرد باشيد. به طور مثال، مي توانيد از اعضاي بدن خود براي کارکرد خوبشان متشکر باشيد. يا از افرادي ممنون باشيد که در زندگي شما نقش موثري دارند. براي شغل، وسايل، اتومبيل و ... هم مي توانيد شکرگزار و ممنون باشيد. اين کار باعث مي شود تا همه خوبي ها ديده شوند و مسايل آسان تر از آنچه هست، پيش بروند.
روش هايي براي داشتن روحيه بهتر , داشتن روحيه بهتر,حالت هاي روحي
شايد اين کار در ابتدا بسيار عجيب به نظر برسد اما به مرور متوجه مي شويد اينگونه شکرگزاري چه تاثير مثبتي در بهبود روحيه شما دارد. اين کار حتي روي کارکرد جسم شما نيز موثر است.

2. خنديدن
سعي کنيد هميشه لبخند بزنيد و آن را براي يک دقيقه روي لبان خود نگه داريد. يا چيزي پيدا کنيد که به واسطه آن بخنديد. خاطرات جالب خود يا صحنه خنده داري از يک فيلم را تصور کنيد، عکس يا فيلم هيي را نگاه کنيد که شادتان مي کند. حتي مي توانيد براي ديگران جک يا خاطره اي خنده دار تعريف کنيد و با هم بخنديد.

3. انتخاب کلمات مناسب
کلمات انرژي و تاثيرات خاص خود را دارند. با فکر کردن يا بيان کلماتي که باعث آرامش يا افزايش احساسات مي شوند، حالت هاي روحي خود را تغيير مي دهيد. بهتر است براي داشتن روحيه بهتر کلمات زير را به وفور تکرار کنيد (يا حتي مي توانيد کلمات خاص خود را داشته باشيد):

براي افزايش احساسات خوب:
• بسيار خوب
• معرکه
• شکوهمند
• عالي
• فوق العاده
• خوشايند

براي آرامش:
• آرام
• متين
• با صفا
• بي دردسر

4. زمزمه کردن
وقتي جملات انرژي زا زيرلب زمزمه کنيد، روحيه تان نيز بهتر مي شود. صداها و آهنگ هاي مختلف روي چاکراهاي مختلف بدن تاثير دارند. بنابراين، با کمي تحقيق مي توانيد متوجه شويد کدام آهنگ ها و نت هاي موسيقي، کدام چاکراها را باز مي کنند.
روش هايي براي داشتن روحيه بهتر , داشتن روحيه بهتر,حالت هاي روحي
5. نفس عميق
نفس عميق کشيدن يکي از سريع ترين راه ها براي بيرون آمدن از افکار دروني و حضور در زمان حال است. بر دم و بازدم هاي خود تمرکز کنيد.

اگر نگران، دلواپس، سراسيمه، عصباني يا نااميد هستيد از دو راه براي بهبود حال خود مي توانيد استفاده کنيد:
• سوراخ بيني سمت راست خود را ببنيد و با بيني چپ نفس بکشيد.
• با بيني نفس بگيريد و از دهان بيرون بدهيد. هر دو اين روش ها را امتحان کنيد و ببينيد کدام يک براي شما بيشتر جواب مي دهد.
براي افزايش روحيه، سوراخ بيني سمت چپ خود را ببنديد و با بيني راست خود نفس بکشيد.

6. همچون کودک بودن
کارهايي انجام دهيد که کودک درون شما را بيدار کند. بدون توجه به اينکه ديگران چه فکري در مورد شما مي کنند، کارهاي شادي همچون کودکان انجام دهيد. به طور مثال، با هيجان بدويد، از خوشحالي بالا و پايين بپريد و گاهي حتي احمق باشيد.

براي بهبود روحيه خود مي توانيد چند روش را به طور همزمان استفاده کنيد. هنگامي که از محل کار خود به خانه بر مي گرديد، مي توانيد با انجام چند کار شاد و بچه گانه روحيه خود را عوض کنيد تا با عشق و احساسات خوب وارد خانه شويد نه با استرس و خستگي.

با انجام هر کدام از کارهاي توصيه شده در بالا مي توانيد بيشتر در حالت هاي خوب روحي باقي بمانيد. با کم يا حذف کردن احساسات بد و ناراحت کننده، جسم شما نيز انرژي بيشتري دارد و مي توانيد سالم تر زندگي کنيد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4396/روحيه-بهتر-ارزان-بدست-نمي-آيد!
بستن   چاپ