آریا جوان
با اين توصيه ها،به آرامش مي رسيد!
يکشنبه 18 تير 1396 - 2:36:02 PM
آريا
جوانان نيوز- در بسياري از مواقع افراد تصور مي‌کنند تنها با حفظ يک رژيم غذايي متعادل و رعايت مواردي که پزشکان به آن توصيه مي‌کنند مي‌توان به طول عمر زياد و سلامت زيستن کاملا اميدوار بود. اما اين دسته از افراد از اين مسئله غافل هستند که انسان موجودي است دو وجهي؛ يک وجهش داراي جسم و وجه ديگرش داراي روح و روان است.
 
توصيه براي آرامش
 

از قديم نيز گفته‌اند که عقل سالم در بدن سالم است. به واقع اگر افراد به مسائل روحي و رواني خود توجه نکنند بسيار امکان دارد وجود استرس و اضطراب و عدم‌تعادل روحي در آنها به بروز بيماري‌هاي وخيم جسماني بينجامد.
استرس و اضطراب تأثيرات مخربي دارند که ممکن است احتمال بروز عوارض قلبي و سکته قلبي را در افرا د تشديد کنند.
بسياري از کارشناسان توصيه مي‌کنند افراد به هنگام عصبانيت به پياده‌روي تند بپردازند که اين مسئله مي‌تواند در کاهش استرس و اضطراب در افراد مؤثر باشد.
 
توصيه براي آرامش
فعاليت ورزشي، به‌ويژه پياده‌روي شيوه فوق‌العاده مؤثري براي برطرف کردن فشار روحي است.امروزه ميليون‌ها نفر از مردم جهان براي مقابله با ناراحتي‌ها و فشارهاي روحي روزمره، بعد از کار روزانه خود به فعاليت‌هاي جسماني مانند نرمش کردن، دويدن در پارک، دوچرخه سواري با دوستان، پياده روي و غيره مي‌پردازند و از اين فعاليت‌ها لذت مي‌برند.
پياده‌روي، بهترين و ارزان‌ترين راه براي کنترل فشار روحي است. پياده‌روي، صرف‌نظر از سرعت گام‌ها، به‌طور طبيعي ميزان استرس را کم مي‌کند. فعاليت‌هاي ورزشي مناسب، به‌طور قابل توجهي در مقابله با استرس نقش دارند.
 
توصيه براي آرامش
دوش آب سرد نيز از ديگر راه‌هاي مقابله با فشارهاي روحي و رواني است. سرگرم کردن خود به کار يا مطالعه نيز مي‌تواند در شرايط خاص به آرامش افراد کمک کند؛ البته ايجاد احساس آرامش تنها به اين عوامل بستگي ندارد و بيشتر به‌خود فرد و خواست وي براي رسيدن به آرامش و تمرينات روحي و رواني که وي براي رسيدن به اين مقصود انجام مي‌دهد، وابسته است

http://www.javanannews.ir/fa/News/4417/با-اين-توصيه-ها،به-آرامش-مي-رسيد!
بستن   چاپ