آریا جوان
چرا پسر ها شوخ طبع ترند
سه شنبه 20 تير 1396 - 2:47:31 PM
آريا
جوانان نيوز- يك پژوهشگر آلماني ادعا كرده است كه مزاح و شوخ طبعي در واقع تظاهري از پرخاشگري است.

اين محقق آلماني مي‌گويد: شوخ طبعي تظاهر پرخاشگري است و خنداندن ديگران به اين معني است كه شما خودتان را در پلكان اجتماعي بالاتر از مخاطبانتان مي‌بينيد.

هلگا كوتهوف ــ محقق دانشگاه فري برگ ــ در اين باره ادعا كرده است كه توانايي به خنده انداختن ديگران در واقع نشان دهنده درجه‌اي از كنترل است كه فرد بزله گو براي بهره كشي از ديگران به اين شكل به آنها حاكم مي‌شود تا نشان دهد كه ديگران تحت سلطه وي هستند و مسووليت آنها را بر عهده دارد.

وي تصريح كرد: افرادي كه در راس قرار دارند، براي خنداندن سايرين آزادتر هستند، همچنين براي پرخاشگري كردن نيز آزادترند و بيشترين كار سرگرم كننده براي اين افراد ساختن لطيفه براي ديگران است.

نمايش شوخ طبعي به اين معني است كه كنترل اوضاع به دست فردي است كه در مرتبه بالاتري قرار دارد و به همين خاطر قبل از دهه 1960 زنان بسيار به ندرت ديگران را مي‌خنداندند و اساسا نمي توانستند اين كار را انجام دهند و به همين خاطر است كه پسران از همان دوران جواني اغلب در نقش كسي هستند كه ديگران را به خنده وا مي‌دارند، در حالي كه دختران اغلب نقش كسي را ايفا مي‌كنند كه تمايل به خندانده شدن دارند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4427/چرا-پسر-ها-شوخ-طبع-ترند
بستن   چاپ