آریا جوان
نامزد شما هم بچه ننه است؟
سه شنبه 20 تير 1396 - 2:52:53 PM
آريا
جوانان نيوز- اما خيلي از مردها اين طور نيستند. براي بسياري از مردها، تنها زن زندگي و تنها موضوع مهم زندگي مادرشان است. آنها هرقدر هم که بزرگ شده باشند باز پسر خوب مامان هستند که نه نمي گويند و بدون اجازه مادرشان آب نمي خورند. اگر خواستگار شما چنين شخصيتي دارد يا نامزد کرده ايد و متوجه وابستگي همسرتان به مادرش شده ايد، کار سختي پيش رو داريد. بايد واقعا با سياست و درايت پيش برويد تا بتوانيد اعتماد همسرتان را جلب کنيد و از تنش هاي احتمالي پيشگيري نماييد.

کدام مرد وابسته است؟
ابتدا بايد تشخيص دهيد واقعا نامزدتان به مادرش وابسته است يا نه. مرد وابسته، حتي اگر ظاهرا مستقل شده باشد به لحاظ عاطفي و عقلي به مادرش وابسته است. بدون مشورت با او تصميم نمي گيرد، صحبت هاي مادرش مي تواند عقيده او را کاملا دگرگون کند و به خاطر مادرش، خيلي از کارهايي را که دوست دارد انجام دهد اما مي داند مادرش مخالف است، انجام نمي دهد. از کوچک ترين فرصتي براي بودن در کنارش استفاده مي کند و نمي تواند به درخواست هاي مادرش حتي اگر برخلاف مصلحت او باشد، نه بگويد.خيلي از مردها اين کار را با توجيه آنکه به مادرشان احترام مي گذارند يا دلشان نمي آيد مادرشان را ناراحت کنند انجام مي دهند اما در واقع ناتوان از تصميم گيري مستقل هستند و نمي توانند بدون مادرشان زندگي را ادامه دهند.

اعتماد نامزدتان را جلب کنيد
اگر نامزدتان به مادرش وابستگي زيادي دارد، بايد کارهايي انجام دهيد تا او به شما اعتماد کند و تصميمات شما را بي نقص يا حداقل کم نقص بداند؛ يعني به نحوي به نامزدتان ثابت کنيد که من هم مثل مادرت به تو علاقه دارم و براي زندگي مان تدبيرهاي لازم را در نظر گرفته ام. البته نبايد توقع داشته باشيد که همسرتان در مقابل هر اظهار نظر مادرش بايستد و آن را مخالف استقلال در زندگي اش بداند. برخورد نامناسب با مادرها در چنين مواقعي، عواقب خوبي در زندگي مشترک شما نخواهد داشت و در آينده مشکلاتي ايجاد خواهد کرد.

بدگويي نکنيد
نبايد هيچ گاه از مادر و خانواده شوهرتان در برابرش بدگويي کنيد. بعضي از خانم ها، اشتباه مي کنند و زماني که از خانواده همسرشان رفتاري را مي بينند که مطابق ميل آن ها يا متناسب با آداب و رسوم خانوادگي شان نيست، مدام آن را به همسر آينده يادآوري مي کنند. در چنين حالت هايي، معمولا اعتماد همسر شما نسبت به شما سلب مي شود، چون فکر مي کند که همسرش نمي تواند با مادر او رفتار درستي داشته باشد؛ يا همسرش از همين ابتداي ارتباط در حال ناسازگاري است و وقتي زندگي تان را زير يک سقف شروع کنيد، اوضاع از اين هم بدتر مي شود. بنابراين به همسرتان نشان دهيد که بد خانواده او را نمي خواهيد.

دچار سوءتفاهم نشويد
همه توصيه هاي مادرشوهرتان را دخالت در نظر نگيريد. همچنين گاهي شوهري با نظر مادرش موافق است و اين که در برابر آن موضع نمي گيرد، نشان دهنده استقلال نداشتن او نيست. معمولا توصيه هاي مادرها به پسر و عروس شان از روي خيرخواهي و منطقي است، ولي بعضي دخترهاي جوان همين توصيه هاي درست را هم نمي پذيرند. با اين حال و اگر يکي از همين توصيه ها را مادر خودشان يا زن همسايه به آن ها داشته باشد روي آن حساسيتي ندارند ولي با شنيدن يک نصيحت از مادرشوهرشان احساس مي کنند که در زندگي شان دخالت شده و به استقلال شان ضربه خورده است.

مديريت کنيد
اگر مادرشوهرتان نصيحتي کرد که از نظر شما درست نبود، اين مسئله بايد مديريت شود. در اين مواقع لازم نيست که زن و شوهر اين مسئله را خيلي بزرگ جلوه دهند و با يکديگر اوقات تلخي کنند. زوج ها بايد با يکديگر هم انديشي کنند و اين گونه هم فکر نکنند تصميماتي که خودشان مي گيرند قطعا درست و نصيحت هاي ديگر قطعا اشتباه است. بايد علاوه بر سپاسگزاري از مادر براي اين توصيه، از او عذرخواهي کنيد و بگوييد که نظر ما در حال حاضر يک مقداري متفاوت است.

اگر شما بزرگتريد
اگر با فاصله سني معکوس ازدواج مي کنيد، يعني خانم از آقا بزرگتر است بايد در نظر داشته باشيد که در هنگام ازدواج نبايد سن پسر کمتر از 25 سال باشد. مي توان گفت از 25 سالگي به بعد، مردها به پختگي و استقلال مي رسند و مي توانند شخصا انتخاب کننده همسر آينده شان باشند و اگر همسري بزرگتر از خود را برگزيده اند، دلايل منطقي براي اين کار داشته و مستقل تصميم بگيرند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4428/نامزد-شما-هم-بچه-ننه-است؟
بستن   چاپ