آریا جوان
8 شخصيت سمي که بايد از زندگي خود حذف کنيد
چهارشنبه 21 تير 1396 - 3:25:21 PM
آريا
جوانان نيوز- حضور شخصيت هاي سمي در اطراف شما انرژي تان را مي گيرد. اينگونه افراد مي توانند روي اراده ي پيشرفت شما تأثير منفي داشته باشند؛ به همين دليل کارآفرينان بايد بي نهايت در اطرافيان خود دقت کنند. سردرگمي و اضطرابي که شخصيت هاي سمي با خود به زندگي ديگران مي آورند موانعي هستند که مي شود از آنها اجتناب کرد.

8 شخصيت سمي که بايد از زندگي خود حذف کنيد

شما نيز احتمالاً چنين افرادي را مي شناسيد، ممکن است کارمند يا دوستتان باشند. هرچه زودتر آنها را از زندگي خود خارج کنيد بهتر است. در ادامه شما را با 8 نوع شخصيت سمي آشنا مي کنيم که حضورشان در زندگي شما مي تواند موفقيتتان را تحت تأثير قرار دهد.

1- شخصيت قضاوتگر
انسان هاي قضاوتگر از هر چيز و هر کسي که سر راهشان قرار مي گيرد به نحوي ايراد مي گيرند. شما ممکن است وقت بگذاريد و چيزي را با جزئيات کامل و دقيق براي آنها توضيح دهيد، اما توضيحات شما از يک گوش آنها وارد و از گوش ديگر خارج مي شود. اين گونه افراد پيش از آنکه توضيحات شما را بشنوند نتيجه گيري يا بهتر بگوييم پيش داوري خود را کرده اند. شخصيت هاي قضاوتگر شنونده هاي خوبي نيستند و در ارتباط برقرار کردن با ديگران عملکرد به شدت نامناسبي دارند. از يک فرد قضاوتگر توصيه يا بازخور خواستن، يک اتلاف وقت به تمام معناست.

2- شخصيت حسود
زندگي کارآفريني مي تواند بالا و پايين هاي بسياري داشته باشد. داشتن کساني که بتوانند هنگام دشواري ها شما را حمايت کنند از اهميت زيادي برخوردار است. اما داشتن کساني که هنگام پيروزي ها و موفقيت ها به شما تبريک بگويد و تشويقتان کند نيز به همان اندازه مهم است. شخصيت هاي حسود هيچوقت از موفقيت شما خوشحال نمي شوند. آنها حس مي کنند تمام موفقيت ها بايد فقط به خودشان برسد.

3- شخصيت کنترل گر
شخصيت هاي کنترل گر هيچ وقت دوست ندارند به حرف کسي گوش دهند، مجبور هم نيستند، چون به خيال خود همه چيز را بلد هستند و مي دانند بهترين راه انجام هر کاري کدام است. چنين افرادي در زندگي شخصي مايه ي دردسر هستند، اما کار کردن با آنها در محيط کار يک کابوس تمام عيار است. يک کسب و کار موفق به اعضايي نياز دارد که به دستورالعمل ها گوش دهند و به آنها عمل کنند. اگر شما هم در تيم خود از اين دست افراد خودمحور و سلطه جو داريد ممکن است با مشکل «چند آشپز و آش شور» مواجه شويد.

شخصيت هاي سمي در زندگي
شخصيت هاي سمي مي توانند روي اراده ي پيشرفت شما تأثير منفي داشته باشند

4- شخصيت متکبر
اعتماد به نفس را با غرور و تکبر اشتباه نگيريد؛ انسان هاي با اعتماد به نفس الهام بخش ديگران مي شوند، در حالي که افراد متکبر و مغرور ديگران را آزار مي دهند. کساني که روحيه ي خود بزرگ بيني دارند احساس مي کنند از اطرافيان خود بهتر و برتر هستند. اين موضوع در بافتار زندگي شخصي مي تواند آزار دهنده باشد، در حالي که در موقعيت حرفه اي مي تواند فضاي معذب کننده اي به وجود بياورد.

5- شخصيت قرباني
شخصيت هايي که مدام خود را قرباني شرايط جلوه مي دهند، هميشه اشتباهات خود را توجيه مي کنند و انگشت اتهام را به سمت ديگران نشانه مي گيرند. اين شخصيت ها نمونه اي از سمي ترين افرادي محسوب مي شوند که مي توانيد در کنار خود داشته باشيد. آنها هيچ گاه مسئوليت اشتباهات خود را به عهده نمي گيرند و هميشه ديگران را مقصر مي دانند. اين عادت در محيط کار باعث مي شود ديگران نيز براي تبرئه ي خود از اتهام وارده، شروع به متهم کردن ديگران کنند و اين روند همينطور ادامه پيدا مي کند و به اين ترتيب خيلي سريع جو عمومي محيط مسموم مي شود. آنها را از کسب و کار خود خارج کنيد تا از چنين دردسر بزرگي در امان بمانيد.

6- شخصيت منفي باف
کساني که هميشه به جنبه ي منفي ماجرا نگاه مي کنند و افکار منفي نگرانه دارند، بلافاصله انرژي مثبت و سازنده را از شما مي گيرند. آنها تنها با خراب کردن روحيه ي تک تک اطرافيان خود احساس رضايت پيدا مي کنند. شما هيچ وقت از دهان چنين فردي حمايت يا تشويق نخواهيد شنيد. شخصيت هاي منفي نگر ارزش تمام ايده هاي شما را زير سؤال مي برند و به جاي حمايت و تمرکز روي فرصت ها و پتانسيل موفقيت، تمام مسير هاي احتمالي شکست را به رختان مي کشند. آنها هر جا که باشند، انرژي خوب محيط را از بين مي برند.

7- شخصيت دروغگو
هر کسي براي رسيدن به موفقيت بايد اطراف خود را با انسان هاي موفقي پر کند که به آنها اعتماد داشته باشد و بتواند روي آنها حساب کند. شما نمي توانيد به افراد دروغگو اعتماد کنيد و حساب کردن روي آنها نيز امکانپذير به نظر نمي رسد، چون هيچ وقت نمي توان گفت راست مي گويند يا دروغ. اين عدم اطمينان، به سرعت شما را فرسوده مي کند. دروغگو ها را از زندگي خود حذف کنيد تا مجبور نباشيد مدام به اين فکر کنيد که به شما راست مي گويند يا دروغ.

8- شخصيت سخن چين
افراد به اين دليل پشت سر ديگران شايعه پراکني مي کنند که خودشان احساس ضعف دارند. آنها نمي دانند وقتي حقايق کمي پيچيده مي شوند چطور بايد حقيقت را از حدسيات جدا کرد. به اين ترتيب اطلاعات غلط در اختيار ديگران قرار مي دهند و با اين کار احساسات خيلي ها را جريحه دار مي کنند و باعث بروز دشمني مي شوند. حضور اين دسته از افراد در کسب و کار شما مي تواند بسيار مخرب باشد. تعداد آنها مثل سرطان به سرعت در فضاي شرکت رشد مي کند و محيطي منفي به وجود مي آورد.

اگر هر کدام از اين موارد به نظرتان آشنا مي آيد احتمالاً در اطرافيانتان شخصيتي سمي وجود دارد. شما بايد به فکر حذف آنها از معادله ي زندگي خود باشيد. اين کار به شما اجازه مي دهد 100 درصد تمرکز خود را روي رسيدن به اهدافتان نگه داريد؛ بدون آنکه لازم باشد حواستان به چيز ديگري منحرف شود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4438/8-شخصيت-سمي-که-بايد-از-زندگي-خود-حذف-کنيد
بستن   چاپ