آریا جوان
چرا موفق‌ ترين افراد بيشتر مورد تنفر قرار مي‌گيرند؟
يکشنبه 25 تير 1396 - 3:29:42 PM
آريا
جوانان نيوز- خودتان را تصور کنيد که وسط يک استاديوم شلوغ ايستاده‌ايد. بين صد هزار هواداري که فرياد مي‌کشند که حداقل نصف آن فريادها شما را تشويق نمي‌کند، مي‌خواهيد مسابقه بدهيد. بعضي از آن 50 درصد حتي از شما متنفر هستند. نه اينکه فقط متنفر باشند، به شما مي‌گويند که چرا و چقدر از شما متنفرند. حتي ممکن است حرف‌هاي نفرت‌انگيزي هم درمورد خانواده‌تان بزنند.

درواقع در بيزنس هر روز وارد آن استاديوم مي‌شويد. به آنها «متنفرها» مي‌گويند و شايد شما تعداد کافي از آنها براي خودتان نداشته باشيد. بله درست خوانديد. توصيه ما اين است که متنفرهاي بيشتري داشته باشيد. چرا؟ چون بين ميزان موفقيت شما و تعداد کساني که از شما متنفرند ارتباط مستقيم وجود دارد.

کارشناسان زيادي به شما خواهند گفت که اگر مي‌خواهيد عالي باشيد، بايد دوست داشته باشيد که از شما متنفر باشند. منظورمان اين است که بايد دوست داشته باشيد که مورد تنفر قرار بگيريد چون اين به آن معنا است که در مسير درست قرار داريد. همه افراد موفق منتقدان خود را دارند – حتي مايکل جردن و استيو جابز – با اينحال به طور قابل‌توجهي موفق هستند.

متنفرها افرادي هستند که راه به سمت موفقيت را مي‌دانند ولي هيچوقت خودشان سوار هواپيمايي که به آنجا مي‌رود نمي‌شوند.

هيچوقت نمي‌بينيد آدم معمولي‌اي به برنامه جيمي کيمل (Jimmy Kimmel) برود و درمورد نظرات و توويت‌هاي بدجنسانه مردم را بخواند. همه ما با چنين نظراتي روبه‌رو هستيم و با تکنولوژي امروز به راحتي از طريق رسانه‌هاي اجتماعي از آنها مطلع مي‌شويم.

داشتن متنفرها ارزش واقعي دارد. جين سيسکل (Gene Siskel) منتقد فيلم معروف و بزرگ، نقدهاي بسيار بدي درمورد فيلم «سکوت بره‌ها» نوشت. واقعاً از آن فيلم متنفر بود. سکوت بره‌ها براي اسکار نامزد شد. مجله رولينگ استونز به آلبوم Nevermind نيروانا فقط سه ستاره داد و بعد که مردم او را بخاطر اين نقد تحقير کردند اعتراف کرد که اين آلبوم يکي از بيست آلبوم برتر همه زمان‌ها بوده است. رولينگ استون Led Zeppelin قرن دهه هفتاد و جيمي هندريکس متعلق به قبل از آن را دوست نداشته است. آنها هم اعتراف کردند که احتمالاً قضاوت درستي از آنها ارائه نداده‌اند.

همه اينها اين واقعيت را تاييد مي‌کنند که ما در بيزنسمان به متنفرها نياز داريم ولي نمي‌توانيم اسير حرف‌هايي شويم که منتقدين درمورد کارمان مي‌گويند. متنفرها خيلي باارزش‌اند چون آنها انعکاس واقعي هنجارهاي فرهنگي ما هستند. درست است، راحت باشيد و بدانيد که متنفرها هنجار هستند.

زندگي افراد موفق
يک راه براي جلوگيري از مورد تنفر قرار گرفتن وجود دارد. اين است که در حاشيه بمانيد

چرا متنفرها متنفرند؟
انتقاد تنفر از خويشي است که به بيرون برگشته است. باور ما اين است که تنفر اغلب نشانه ضعف، دشمني و ترس است. متنفرها به اين دليل از شما متنفرند که شما کاري را مي‌کنيد که آنها نمي‌توانند بکنند يا از تلاش کردن براي آن مي‌ترسند.

متنفرها بخش طبيعي روند رشد و پيشرفت بيزنس شما هستند. وقتي کارتان را تازه شروع کرده‌ايد، منتقداني خواهند بود، وقتي موفق شويد، کساني از شما متنفر مي‌شوند و وقتي ايده آل و عالي شويد، همه آنها تحسينتان خواهند کرد. سوال اين است: مي‌خواهيد براي بزرگ و موفق کردن برندتان منتقدان و متنفرهايي براي خودتان داشته باشيد؟

يک راه براي جلوگيري از مورد تنفر قرار گرفتن وجود دارد. اين است که در حاشيه بمانيد، هيچ کاري نکنيد، هدفي نداشته باشيد، متوسط باشيد تا هيچکس نه قضاوتتان کند و از شما متنفر باشد.

انتقاد و تنفر بهايي است که براي رشد و پيشرفت بيزنستان مي‌پردازيد. پس اجازه ندهيد صداي متنفرهايتان دست‌پاچه‌تان کند. اگر به حرف‌هايشان گوش دهيد فقط به آنها قدرت مي‌دهيد. سروصدايشان را ناديده بگيريد و از آنها براي شعله‌ورتر کردن آتش موفقيتتان استفاده کنيد. آنها به اين دليل از شما متنفرند که کارهاي بزرگ انجام مي‌دهيد. درواقع آنها يکي از بهترين بازخوردهايي هستند که مي‌توانيد داشته باشيد.

موضوع موردنظر: هرچه متنفرهاي بيشتري براي نامزد رياست جمهوري وارد بازي شوند، راي‌هاي داخل صندوق راي به نفع او بيشتر خواهد شد. نشريه نيوزويک عنوان کرده بود که متنفرهاي يک نامزد بيشتر از طرفداران او هستند. متنفرهاي هاوارد استرن هم خيلي بيشتر از طرفداران او به برنامه‌هاي راديو‌يي‌اش گوش مي‌دهند چون مي‌خواهند بدانند که چه مي‌گويد. داشتن متنفرهاي زياد برابر است با موفقيت زياد.

يادتان باشد: ممکن است به شما شک کنند، ممکن است با شما بجنگند، ولي هيچوقت نمي‌توانند متوقفتان کنند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4450/چرا-موفق‌-ترين-افراد-بيشتر-مورد-تنفر-قرار-مي‌گيرند؟
بستن   چاپ