آریا جوان
4 اشتباه رايج زيبايي که منجر به سرطان، تومور و عفونت مي‌شود!
چهارشنبه 28 تير 1396 - 2:28:03 PM
آريا
جوانان نيوز- در اينجا 4 اشتباه مربوط به زيبايي-سلامتي که اکثر خانم ها مرتکب آن مي‌شوند را معرفي کرده‌ايم.
1.رنگ موهاي متنوع
مضرات رنگ مو مجله سلامت مانيکور در خانه مانيکور چيست فرمول ترکيب رنگ مو سرطان سينه رابطه رنگ مو و ابتلا به سرطان پيشگيري از سرطان
مو، يکي از مهم‌ترين و کليدي‌ترين نقش را در تغييرات ظاهري و زيبايي ايفا مي‌کند. از سبک‌هاي مختلف به رنگ‌هاي متفاوت تغيير داده مي شوند. اما اين تغييرات زيبايي بهاي سينگيني را برايتان رقم مي‌زند، با استفاده از محصولات مختلف رنگ مو يک واکنش آلرژيک (خارش و سوزش)، سرطان (سينه، مغز استخوان و بافت‌هاي لنفاوي) و همچنين آسم را برايتان بوجود مي‌آورد. البته ناگفته نماند ژل و اسپري‌هاي مو نيز از اين قاعده مستثنا نيستند و داراي اين عوارض خطرناک نيز هستند.
2.مانيکور و ناخن‌هاي رنگارنگ
يکي از راه‌هاي استراحت و وقت گذراندن از ديدگاه زنان انجام مانيکور و پديکور روي ناخن‌هاست، تزيين ناخن‌ها به رنگ‌هاي مختلف و چسباندن انواع نگين‌ها روي ناخن حس خوبي را بهشان القا مي‌کند. تنفس بوي لاک‌ها به مسائل عصبي و واکنش‌هاي شيميايي در بدن مرتبط است، همچنين چسب‌هايي براي چسباندن نگين يا تزيينات ديگر روي ناخن استفاده مي‌شود، ممکن است عفونت‌هاي سختي برايتان رقم بزند. علاوه بر آن لاک‌ها حاوي تولوئن، ماده شيميايي است که مي‌تواند منجربه ناباروري نيز شود .
3.پوست حساس‌ترين بخش
پوست بخشي است که با زيبا و سالم نگه داشتن آن به نيمي از زيبايي دست پيدا کرده‌ايد. افرادي که درگير خشکي پوست هستند بخصوص در زمستان، با استفاده از لوسيون‌ها، انواع کرم‌ها و… پوست خود را مرطوب نگه مي‌دارند که اين عامل مي‌تواند به حساسيت‌هايي با علائم خارش، سوزش و قرمزي منجر شود. تحقيقات پزشکي نشان داده است، ماليدن انواع کرم‌هاي متفاوت روي پوست باعث رشد تومور مي‌شود، چرا که بسياري از اين مواد داراي روغن‌هاي معدني هستند که با مشتقات نفتي درست شده‌اند و هنگامي که جذب پوست مي‌شوند عواقب بدي را براي پوست رقم مي‌زنند.
براي مرطوبت نگه داشتن پوست از مواد طبيعي و بي ضرر مانند روغن نارگيل، آلوئه ورا و روغن زيتون استفاده کنيد.
4.آرايش، قاتل اصلي
آرايش کردن مهم‌ترين خطر را براي پوست صورت بوجود مي‌آورد و آشکارترين اثر منفي آن مسدود شدن تدريجي منافذ پوست است که اين عامل به خودي خود داراي مضرات فراواني است. هنگامي که از انواع کرم پودرها، پنکيک‌ها و کانسيلرها براي آرايش کردن استفاده مي‌کنيد پوستتان را زير مواد مذاب خفه کرده‌ايد و همچنين با مصرف ريمل‌ها، خط چشم‌ها و مدادها ممکن است دچار عفونت‌هاي چشمي و ورم ملتحمه شويد.
پارابن‌ها، يکي از مواد خطرناک موجود در محصولات آرايشي است که به عنوان نگه دارنده و افزايش طول عمر محصولات از آن استفاده مي‌شود. استفاده بي‌رويه از اين محصولات آرايشي علاوه زيبايي موقت، سرطان پوست را نيز برايتان بوجود مي‌آورد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4466/4-اشتباه-رايج-زيبايي-که-منجر-به-سرطان،-تومور-و-عفونت-مي‌شود!
بستن   چاپ