آریا جوان
طرح ضربتي اعطاي وام ازدواج آغاز شد
يکشنبه 1 مرداد 1396 - 2:06:12 PM
آريا
جوانان نيوز- سيدعلي اصغر ميرمحمد صادقي مدير کل اعتبارات بانک مرکزي هفته پيش در جمع خبرنگاران با اشاره به صف نيم ميليوني متقاضيان وام قرض الحسنه ازدواج گفته بود: اين طرح براي کاهش زمان انتظار و خارج شدن اين 500 هزار نفر از صف اجرا مي‌شود.
10 بانک عامل و يک صندوق قرض الحسنه با بانک مرکزي تفاهم نامه امضا کردند و براي هر يک از آن‌ها سهميه در نظر گرفته شده است.
ميرمحمد صادقي افزود: اين 11 بانک و صندوق قرار است در اين طرح بيش از 500 هزار فقره وام ازدواج پرداخت کنند.
بانک‌هاي ملي، صادرات، تجارت، ملت، کشاورزي، سپه، رفاه کارگران، مسکن، توسعه تعاون، قرض الحسنه مهر ايران و صندوق قرض الحسنه پارسيان اين 500 هزار وام را پرداخت خواهند کرد.
بانک‌هاي خصوصي و يک سري از بانک‌هاي تخصصي دولتي نيز در اين طرح شرکت داده شده اند و قرار است حداقل دو برابر مبلغي که در ماهي که حداکثر پرداخت را داشته اند به متقاضيان وام ازدواج پرداخت کنند.
اولويت اين طرح استان‌هاي محروم و مناطق کمتر برخوردار است و هر چقدر اين وام در استان‌هاي محروم داده شود بانک‌هاي عامل امتياز بيشتري مي‌گيرند و اولويت بعدي آن است که افرادي که در زمان بيشتري در صف انتظار بودند زودتر اين وام را دريافت کنند.
براي دريافت هر فقره از اين وام يک ضامن کافي است و ما به بانک‌ها ابلاغ کرده ايم که طوري با مردم رفتار شود و آسان بگيرند که کسي نا اميد از شعبه بيرون نرود.
همچنين به مديران عامل بانک‌ها به عنوان ناظران عالي اين طرح ابلاغ شده و قرار است همه موارد و جزئيات آن تا اول مرداد به همه سرپرستان و شعب سراسر کشور اين بانک‌ها ابلاغ شود تا در زمان اجراي آن همه عوامل بانک از جزئيات آن مطلع باشند.
به طور متوسط بين 70 تا 100 هزار نفر در هر ماه سامانه ازدواج ثبت نام مي‌کنند و بانک‌ها نيز به طور متوسط هر ماه بين 70 تا 80 هزار فقره وام پرداخت مي‌کنند.
با اين ورودي و خروجي هم اينک يک صف 500 هزار نفري براي دريافت وام ازدواج بوجود آمده و اگر طرح ضربتي پرداخت وام ازدواج اجرايي نشود بايد متقاضيان سال‌هاي سال در انتظار دريافت وام باشند.
اميدواريم با اجراي طرح ضربتي پرداخت وام ازدواج صف دريافت کنندگان وام به زير 50 هزار نفر که معقول است برسد.
همچنين قرار است در پايان اين طرح بانک‌هاي برتر که همکاري بيشتري در اعطاي اين وام به مردم کرده اند شناسايي و رئيس کل بانک مرکزي از آن‌ها تقدير و تشکر کند.
هموطنان از سراسر کشور از فردا مي‌توانند با شماره تلفن‌هاي 29954283 - 29954256 - 29954260 - 29954270 در ساعات اداري تماس و مشکلات خود را طرح کنند.
مديرعامل بانک سپه نيز با اشاره به طرح ضربتي بانک مرکزي براي ارائه وام ازدواج به متقاضيان اظهار داشت: هماهنگي‌هاي لازم با تمام شعب بانک سپه براي ارائه وام ازدواج با شرايط ارائه شده از سوي بانک مرکزي انجام شده است.
محمد کاظم چقازردي افزود: بانک سپه منابع لازم براي پرداخت اين وام را اختصاص داده است.
مديرعامل بانک ملي نيز گفت:: اين طرح با منابع قرض الحسنه پس انداز بانک‌ها به ميزان بيش از 5 هزار ميليارد تومان انجام مي‌شود که سهم بانک ملي ايران از آن بيش از 900 ميليارد تومان است.
محمدرضا حسين زاده افزود: بانک ملي ايران قرار است اعطاي 90 هزار فقره از اين تسهيلات را بر عهده بگيرد که تقريبا 20 درصد کل تسهيلات اعلام شده است.
حسين زاده گفت: طرح ضربتي اعطاي تسهيلات قرض الحسنه ازدواج از اول مرداد تا آخر شهريور عملياتي خواهد شد.
مديرعامل بانک ملي ايران تاکيد کرد: تسهيلات قرض الحسنه ازدواج براي هر يک از زوجين 100 ميليون ريال است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4480/طرح-ضربتي-اعطاي-وام-ازدواج-آغاز-شد
بستن   چاپ