آریا جوان
مراحلي جالب:چگونه شخصيتتان راتغيير دهيد
يکشنبه 1 مرداد 1396 - 3:00:59 PM
آريا

جوانان نيوز-

مراحل

1. ببينيد که دوست داريد شخصيت جديدتان چطور باشد. ممکن است دوست داشته باشيد شخصيت يک بازيگر تلويزيوني يا کسي که هميشه به نظرتان شخصيت کاملي داشته را به دست بياوريد.
 
2. ببينيد کدام قسمت از شخصيت قبليتان را مي خواهيد تغيير دهيد. بعضي از اخلاق هايتان مثل پرحرف بودن، ايجاد صداهاي عجيب در موقعيت هاي نامناسب يا يک عادت فيزيکي ديگر که نياز به يک تغيير روانشناسي ساده دارد، ممکن است برايتان آزاردهنده باشد.
 
3. ببينيد چطور اين شخصيت جديد به پيشرفتتان بعنوان يک انسان کمک مي کند. خيلي افراد در اين مرحله به اين نتيجه مي رسند که اصلاً نياز به تغيير شخصيت نيست بلکه يک عادت کوچک بيشتر از ديگران خودشان را اذيت مي کند.
 
4. يادتان باشد که اين مقاله يک کمک کاملاً ظاهري و بدون ضمانت است که توسط يک انسان مثل خودتان نوشته شده است. يادتان باشد که وقتي يک تغيير شخصيت در خود ايجاد مي کنيد، مخصوصاً با کمک مقاله هايي که در وب سايت هايي مثل اينجا گذاشته مي شود، آن توصيه ها بااينکه قصد و نيت خوبي دارد، کلي نيستند. اگر هنوز هم مي خواهيد به خاطر اينکه قدرت کنار آمدن با خودتان را نداريد، خودتان را تغيير دهيد مقاله را دنبال کنيد.
 
5. ببينيد چه رفتاري را مي خواهيد در خودتان ايجاد کنيد. اينکه فقط يک نفر را ببينيد و بگوييد که دوست داريد مثل او باشيد کافي نيست. بايد ببينيد که دقيقاً چه خصوصيت اوست که تحسين مي کنيد-اينکه چطور در يک موقعيت عمل مي کنند، يا طرز حرف زدنشان؟ مهمتر اينکه اين مسئله چه تاثيري در سلامتي شما دارد؟
 
6. رفتارتان را تغيير دهيد. آيا مي خواهيد در شرايط مختلف شاد و سرزنده باشيد يا باهوش و زيرک، يا سرسخت و جدي؟ عادت کردن به هر رفتاري زمان مي برد پس زمان کافي براي تغيير رفتار خودتان و جايگزين کردن آن با رفتار مورد علاقه تان اختصاص دهيد. خواهيد ديد که اين تغييرات در نحوه حرف زدنتان و نتيجتاً طرز تفکرتان تاثير مي گذارد. حتي در ويژگي هايي مثل ارزش هايي که بعنوان يک انسان برايتان مهم است هم اثر خواهد گذاشت. لازم نيست که براي تغيير ظاهرتان حتماً به بازار برويد و کلي لباس جديد بخريد. همين که کمي زيورآلات به ظاهرتان اضافه کنيد يا مدل موهايتان را تغيير دهيد، مدل لبخند زدنتان، خنديدنتان يا هر تغيير کوچک ديگري کافي است.
 
7. شخصيت جديدتان را منعکس کنيد. آيا واقعاً به آنچه که مي خواستيد رسيديد؟ آيا بقيه مردم الان نگاه مثبت تري به شما دارند؟ آيا حاضريد خودتان را قرباني يک تقليد جعلي از انسان ايدآلتان بکنيد؟ خيلي ها در اين مرحله متوجه مي شوند که آنچه که به آن نياز داشتند تغيير شخصيت نبوده بلکه پذيرش آنچه که هستند و تمايل براي ارتقاء آن بوده است نه اينکه خودشان را زير يک تصوير مصنوعي پنهان کنند.
 
نکات

• اين کارها را مرحله به مرحله انجام دهيد. مي خواهيد خودتان را به طور کامل تغيير دهيد پس بايد بدانيد که اين کار زمان مي برد.
 
• مي توانيد در تابستان روي خودتان کار کنيد و با آمدن پاييز همه با شخصيت جديد شما روبه رو خواهند شد.
 
• اگر فوراً تغيير نکرديد خسته نشويد. باز هم مي گوييم اين کار زمان زيادي نياز دارد.
 
• آيا چيزي در خودتان مي بينيد که اينقدر دوستش داشته باشيد که نخواهيد قرباني کنيد؟ پس حتماً آن را حفظ کنيد.
 
• فقط به خاطر اينکه ديگران از آنچه که هستيد خوششان نمي آيد خودتان را تغيير ندهيد. سعي نکنيد چيزي شويد که ديگران مي خواهند.
 
• اگر فکر مي کنيد که به خاطر والدينتان يا کسان ديگري که در زندگيتان هستند نمي توانيد خودتان را تغيير دهيد، تغييرات کوچک در خود ايجاد کنيد. رفتارهايي که دوست نداريد را کنار بگذاريد و عادت هاي خوب جديد در خودتان ايجاد کنيد. اگر والدينتان در اين مورد سوال کردند داد و بيداد راه نيندازيد که هيچ مشکلي نداريد. فقط کافي است براي آنها توضيح دهيد که مي خواهيد کمي با خودتان راحت تر باشيد.
 
• گاهي اوقات تغيير کامل خيلي سخت است اما نگران نباشيد، مي توانيد اينکار را قدم به قدم انجام دهيد اما مطمئن شويد که اطرافيانتان از اين شخصيت جديد شما خوششان بيايد. اگر اينطور نباشد پيدا کردن چنين دوستاني برايتان سخت خواهد شد.
 
• قبل از اقدام به تغيير شخصيت مي توانيد چند تست شخصيت انجام دهيد تا با نقاط قوت و ضعف شخصيت خودتان بهتر آشنا شويد.


http://www.javanannews.ir/fa/News/4485/مراحلي-جالب-چگونه-شخصيتتان-راتغيير-دهيد
بستن   چاپ