آریا جوان
پول واقعا شادي‌ مي‌آورد
چهارشنبه 4 مرداد 1396 - 3:02:56 PM
آريا
جوانان نيوز- اين نتيجه مجموعه مطالعاتي است که در دانشگاه‌هاي بريتتيش کلمبياي کانادا، هاروارد آمريکا و ماستريخت هلند انجام شده و نتيجه آن در نشريه پيشرفت‌هاي آکادمي ملي علوم آمريکا منتشر شده است.
قحطي وقت يکي از پديده‌هاي زندگي معاصر است که مردم را در کشورهاي مختلف به دليل کمبود وقت در زندگي روزمره دچار استرس و نگراني مي‌کند.
روان‌شناسان مي‌گويند استرس ناشي از کمبود وقت بر سلامت افراد تاثير منفي دارد و موجب اضطراب و بي‌خوابي مي‌شود.
از اين رو آنها مي‌خواستند بدانند که آيا خريد وقت آزاد - مثل پول دادن براي انجام کارهاي خانه - مي‌تواند باعث رضايت از زندگي شود يا خير.
در اين تحقيق از 6هزار نفر، از جمله 800 ثروتمند در آمريکا، کانادا، دانمارک و هلند اين پرسش پرسيده شد که چقدر براي خريد وقت پول خرج مي‌كنند و نتيجه اين نظرسنجي نشان داد کمتر از يک سوم اين افراد در ماه براي آزاد کردن وقت خود پول پرداخت مي‌كنند امادرعين حال نسبت به ديگران رضايت بيشتري از زندگي خود داشتند.
جنبه ديگر اين نتيجه آن است كه حتي افراد بسيار متمول هم اغلب حاضر نيستند براي انجام کارهايي که دوست ندارند پول بپردازند.
پژوهشگران در مرحله بعد يک کارآزمايي دو هفته‌اي را براي 60 نفر در ونکوور کانادا طراحي کردند. در يک تعطيلي آخر هفته از آنها خواستند 40 دلار را در راستاي آزاد شدن وقت خود صرف كنند. شرکت‌کنندگان اين پول را صرف خريد ناهار براي تحويل در محل كار کردند يا پول را به بچه‌هاي همسايه دادند تا بعضي کارهاي کوچک را برايشان انجام دهند يا آن را براي نظافت خانه خرج کردند.
آخر هفته بعد از آنها خواسته شد اين پول را براي خريدن جنس و کالا صرف کنند مثلا کتاب، نوشيدني يا لباس بخرند. نتايج نشان داد اين خريد وقت بيشتر از خريد کالا باعث رضايت شرکت‌کنندگان در تحقيق شده بود زيرا استرس کمبود وقت را كاهش داده‌بود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4500/پول-واقعا-شادي‌-مي‌آورد
بستن   چاپ