آریا جوان
چرا زن پولدار نگيرم؟
چهارشنبه 4 مرداد 1396 - 3:17:11 PM
بيتوته

جوانان نيوز- جواني 31 ساله هستم که مي خواهم ازدواج کنم. سوال من اين است که من مي توانم با دختر پولدار و ثروتمندي ازدواج کنم يا نه؟

سوال: جواني 31 ساله، مجرد و داراي مسکن و شغل آزاد با درآمد ماهيانه يک ميليون و 500 هزار تومان هستم. سوالم اين است که من چگونه و با چه معيارهايي همسر آينده‌ام را انتخاب کنم؟ آيا مي‌توانم همسر پولدار بگيرم؟ آيا در ازدواج‌هايي که طرف مقابل پولدار و طرف ديگر وضعيت متوسط داشته باشد، ازدواج موفقيت‌آميز بوده يا خير؟

  پاسخ کارشناس: قبل از هر چيز از خودتان بپرسيد هدفتان از ازدواج کردن چيست؟ اگر قادر باشيد پاسخ صريح و صحيحي به اين پرسش بدهيد، مي‌توانيد معيارهاي همسر آينده‌تان را به درستي تشخيص دهيد. در نظر داشته باشيد فرد براي داشتن ازدواج موفق پيش از هر چيز، خود بايد به بلوغ فکري و هويت يکپارچه دست يافته باشد و تنها چنين فردي قادر است هدف صحيحي از ازدواج کردن داشته باشد و معيارهاي صحيحي براي انتخاب همسر آينده خويش در نظر بگيرد و بر مبناي آن معيارها انتخاب مناسبي داشته باشد. دقت کنيد انتخاب همسر پيش از به وجود آمدن شناخت کافي و بر مبناي انتخاب هاي هيجاني، مي‌تواند مشکلات بسياري ايجاد کند؛ بنابراين مراقب هيجانات خود باشيد و سعي کنيد بعد از دست‌يابي به شناختي مناسب تصميم گيري کنيد.

مشکلات وجود اختلاف طبقاتي در انتخاب همسر

از عوامل بسيار مهم در انتخاب همسر توجه به عوامل اقتصادي و فرهنگي است. از آنجايي که عوامل اقتصادي و فرهنگي مي تواند هدايت کننده بايدها و نبايدهاي افراد و شکل دهنده شيوه نگرش آن ها باشد، بيم آن مي رود که در صورت وجود اختلاف طبقاتي بين طرفين، آن ها در آينده با مشکلات پيچيده اي مواجه شوند. از جمله تفاوت هايي که مي تواند بين طبقات اقتصادي- فرهنگي مختلف وجود داشته باشد، مي توان به تفاوت هاي مربوط به نقش مرد و زن در زندگي مشترک، تفاوت در نحوه نگريستن به مسائل زندگي و مسائل مالي، تفاوت در شيوه گذران وقت و تفاوت در سبک فرزندپروري اشاره کرد. اين تفاوت ها مي تواند زندگي آينده زوجين را با مشکل مواجه کند و تهديدي جدي براي ازدواج به شمار آيد.

موارد حائز اهميت

در صورتي که با وجود مسائل مطرح شده تصميم به چنين ازدواجي گرفتيد، توجه به مواردي که ذکر مي کنم، مي تواند تا حدي خطرات احتمالي را کاهش دهد. حتما زمان مناسبي را براي شناخت فردي که به عنوان همسر آينده خود در نظر داريد، اختصاص دهيد و مطمئن شويد تصميم شما ناشي از معيارهاي سطحي يا چشم و هم چشمي و دلايل اين چنيني نيست. سعي کنيد در اين مدت درباره  نوع تربيت خانوادگي، دغدغه ها، توقعات و انتظارات طرف مقابلتان، سطح ارتباطات و برخوردهاي اجتماعي شان اطلاعاتي به دست آوريد و نيز در اين باره اطلاعاتي از خودتان به ايشان ارائه کنيد. فرد مقابل و خانواده اش را با شرايط خود و خانواده تان به طور کامل آشنا کنيد و ترتيبي دهيد که خانواده ها ملاقات هايي با يکديگر داشته باشند تا بتوانيد امکان سازگاري آن ها را با يکديگر بسنجيد. در نهايت حتما از مشاوره پيش از ازدواج بهره مند شويد.


http://www.javanannews.ir/fa/News/4506/چرا-زن-پولدار-نگيرم؟
بستن   چاپ