آریا جوان
مواد خوراکي تقويت کننده سيستم ايمني را بشناسيد
شنبه 7 مرداد 1396 - 10:02:48 AM
آريا
جوانان نيوز- مواد غذايي تقويت سيستم ايمني بدن که در ادامه به آنها اشاره مي شود، باعث تقويت سيستم دفاعي بدن شده، سلامت را ارتقاء داده و بدن را در برابر بيماري هاي مختلف مقاوم خواهند کرد.
سير
مطالعات نشان داده اند سير در تقويت سيستم ايمني بدن موثر است. همچنين باعث کاهش فشارخون شده و داراي عناصر ضدالتهابي است.
مرکبات
مرکبات سرشار از ويتامين C هستند که بسيار در تقويت سيستم ايمني نقش دارند. به رژيم غذايي روزانه تان مرکبات يا ساير منابع حاوي ويتامين C بيفزاييد.
ماست
ماست حاوي ميزان زيادي باکتري زنده است که منبع بسيار خوبي از باکتري هاي اسيدوفيلوس و بيفيدوباکتريوم لاکتيس هستند. اين باکتري ها در تقويت سيستم ايمني موثرند. سعي کنيد هر روز مقداري ماست ترجيحاً کم چرب بخوريد. يک فنجان در روز به نظر کافي مي رسد.
کلم بروکلي
کلم بروکلي نيز داراي آنتي اکسيدان بوده و غني از ويتامين است. منبعي سرشار از کلسيم، پتاسيم، فيبر و داراي مقداري مواد فيتوشيميايي است که از ابتلا به بيماري هاي قلبي، ديابت و برخي سرطان ها جلوگيري مي کند. کلم بروکلي همچنين داراي ويتامين هاي A و C است. اين نوع کلم از برخي آنتي اکسيدان ها برخوردار است که مي تواند از سلول ها محافظت کند.
زردچوبه
زردچوبه بسيار براي سلامت خوب و مفيد است. داراي عناصر ضدالتهابي است که شما را در مقابل بسياري از بيماري ها نظير پوکي استخوان و آرتروز ايمن نگه مي دارد و در تقويست سيستم ايمني هم نقش دارد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4509/مواد-خوراکي-تقويت-کننده-سيستم-ايمني-را-بشناسيد
بستن   چاپ