آریا جوان
براي موفقيت، منتظر تاييد ديگران نباشيد
شنبه 7 مرداد 1396 - 10:07:18 AM
آريا
جوانان نيوز- ما انسان ها همان چيزي هستيم که فکر مي کنيم و تمام کارهايي که انجام مي دهيم نتيجه افکارمان هستند. با اين وجود بعضي از ما طرز فکرمان درباره خودمان بستگي به عوامل خارجي دارد که هيچ کنترلي روي آن ها نداريم. اين عوامل خارجي همان مردم هستند.

اين رفتار با عکس هاي ويرايش شده اي که در شبکه هاي اجتماعي مي گذارند تا لايک هاي بيشتري بگيرند ثابت مي شود. هر لايک يک تاييد از ديگران است. چقدر از نظر ديگران زيبا يا باهوش هستيم. اگر دوستان تان روزي برسد که حال خوبي نداشته باشند و آنچه شما مي خواهيد تاييد نکنند چه اتفاقي مي افتد؟ و اما به چه علت ما نياز به تاييد ديگران پيدا مي کنيم؟

با بالا رفتن سن روي چيزهايي که از دست مي دهيم تمرکز مي کنيم
ذهن شما ميدان جنگ نهايي است. بيشتر مردم بر اساس تجربيات گذشته و چيزهايي که ديده اند تصميم گيري مي کنند. به همين دليل هر چه سن بالاتر مي رود بدبين تر مي شويم. هر روز نياز داريد که اين جملات را به خودتان بگوييد. من به اندازه کافي خوب هستم. من به اندازه کافي باهوش هستم. من به اندازه کافي قوي هستم. با تکرار و تداوم کم کم گفته هاي تان به باور تبديل مي شود و به آن چيزهايي که مي گوييد باور پيدا مي کنيد. پس هنگامي که شروع به گفتن اين جملات مثبت به خودتان مي کنيد کم کم آن ها را باور مي کنيد و به همان چيزها تبديل مي شويد. به قول معروف الکي بگو تا بشه.

نقاط ضعف تان را مخفي نکنيد
بيشتر ما سعي داريم نقاط ضعمان را بپوشانيم و زمان زيادي را صرف اين کار مي کنيم. اين راه درستي نيست. وقتي نقص هاي تان را بپذيريد به شما کمک مي کند تا راحت تر به آن ها غلبه کنيد.

زماني که به شما مي گويند زيادي حساس و احساساتي هستي يا حساس و احساساتي نباش مثل اين است که بگويند ملکول دي ان اي خود را پاک کنيد. نقاط ضعف شما در انتهاي ديگر نقاط قوت تان قرار دارند.

کاري که بايد انجام دهيد اين است که وسط يک کاغذ سفيد خطي بکشيد و يک طرف خط تمام نقاط ضعفتان را بنويسيد و طرف ديگر از آن نقص با يک عبارت تعريف کنيد. به عنوان مثال اگر فکر مي کنيد رياست طلبي يکي از نقاط ضعفتان است طرف ديگر بنويسيد توانايي هاي رهبري. يا اگر يک طرف نوشتيد رقابتي طرف ديگر بنويسيد بلندهمت. نوشتن اين ها باعث مي شود آن ها را تجسم و عملي کنيد.

وقتي مزايا و معايب تان را مي نويسيد سعي کنيد بين آن ها تعادل ايجاد کنيد. پس هر زمان که در موقعيت هاي منفي نقاط ضعف تان قرار گرفتيد ياد نوشته هاي مثبت آنطرف سطر بيفتيد.

موفقيت افراد
بعضي از ما طرز فکرمان درباره خودمان بستگي به عوامل خارجي دارد مانند تاييد مردم

هر روز صبح با خودتان بلند حرف بزنيد
هر روز صبح که به آينه نگاه مي کنيد با خودتان گفتگو کنيد و در پايان گفتگو به خودتان بگوييد که خواستن توانستن است. شايد اين کار به نظر کمي احمقانه بيايد اما وقتي چيزي را زياد بشنويد به آن اعتقاد پيدا مي کنيد و همان چيزي مي شويد که باورش را داريد. پس روياهاي تان را در واقعيت به زبان بياوريد تا زندگي با افکارتان هماهنگ شود.

با حسادت و تنفر از خود به هيچ جايي نمي رسيد
براي اين که به آن چه که مي خواهيد باشيد و داشته باشيد برسيد بايد سخت تلاش کنيد. با حسادت به هيچ جايي نمي رسيد و هيچ چيز خوبي از حسادت به دست نمي آوريد. براي پيشرفت و تاييد بايد به داشته هاي تان واقف باشيد و به خاطر بياوريد که چقدر خوشبخت هستيد. هر روز براي شما فرصتي است که کاري بهتر از ديروز انجام دهيد. وقتي داشته هاي تان را تشخيص دهيد و بابت آن ها سپاسگذار باشيد به ارزشمند بودن و استحقاق يک زندگي خوب داشتن خود باور پيدا مي کنيد.

به انتقادها گوش دهيد اما بيش از حد به آن ها تکيه نکنيد
انتقادها يکي از مهم ترين بخش هاي زندگي هستند و همه ما براي رشد به انتقادها نياز داريم. هر باغي براي رشد به باران نياز دارد اما باران هميشه نمي بارد. در غير اين صورت نمي توانيم از گل هاي بهار و هواي تابستاني لذت ببريم. اگر کسي از شما انتقاد کرد آن را بشنويد، ارزيابي کنيد و ببينيد که آيا اين انتقاد برايتان مفيد است يا نه؟ سپس آن را کاملا رها کنيد. اين بهترين کاري است که مي توانيد براي خودتان انجام دهيد. به چيزهايي که مي شنويد و شما را آزار مي دهيد گير ندهيد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4511/براي-موفقيت،-منتظر-تاييد-ديگران-نباشيد
بستن   چاپ