آریا جوان
کاربردي‌ترين روش براي جلوگيري از جوش صورت
شنبه 7 مرداد 1396 - 10:15:03 AM
آريا
جوانان نيوز- آکنه و جوش صورت معمولاً در نوجوانان و جوانان در آستانه يا پس از دوران بلوغ ايجاد مي شود، هرچند که در بزرگسالي نيز احتمال وجود اين مشکل وجود دارد.
بروز آکنه در صورت به دلايل مختلفي ايجاد مي شود از جمله فعل و انفعالات هورموني، سندرم پلي کيستيک تخمدان در دختران، رژيم غذايي سرشار از قند، شکر و شکلات، استرس، عدم رعايت بهداشت فردي و مواردي از اين دست به وجود مي آيد.
از جمله راهکارهاي درماني براي جلوگيري از بروز آکنه و درمان جوش صورت مي توان موارد زير را نام برد:
1-براي درمان جوش صورت خود را 2بار در روز بشوييد تا مانع از تجمع چربي و آلودگي در سطح آن و رشد باکتري عامل آکنه شويد.
2-از محصولات درماني ، بهداشتي و آرايشي مخصوص پوست هاي چرب و جوش دار استفاده کنيد تا زمينه بروز آکنه در صورت تا حد امکان کاهش پيدا کند.
3- از اولين سال هاي بروز آکنه تحت نظر متخصص قرار بگيريد و درمان هاي دارويي را انجام دهيد تا پوستتان کمتر آسيب ببيند.
4- خانم ها تا حد امکان از لوازم آرايش کمتر استفاده کرده يا از محصولات آرايشي مخصوص پوست هاي چرب استفاده کنند تا دچار آکنه و جوش هاي پوستي نشوند.
5- استحمام و شستشوي موها نيز راهکاري درماني براي جلوگيري از بروز آکنه صورت موثراست زيرا هنگام خواب موهاي سر با پوست صورت برخورد کرده مي توانند زمينه ساز آلودگي صورت و بروز آکنه شوند.
6- از دستکاري جوش ها يا تماس دست با صورت خودداري کنيد زيرا يکي از عوامل اصلي بروز جوش صورت يا جوشگاه هاي دائمي هستند.
7- رژيم غذايي سرشار از ميوه و سبزيجات، خوراکي هاي دريايي، پروتئين کم چرب، غلات و حبوبات داشته باشيد و از خوردن مواد غذايي بسيار تند و پرادويه، فست فود و شيريني و شکلات خودداري کنيد.
8- استرس را در خود مهار کنيد از تکنيک تنفس عميق، مديتيشن، گفتگو با مشاور و مطالعه کتاب هاي روان شناسي براي بهبود وضعيت سلامت روان خود استفاده کنيد.
9- ورزش روزانه مي تواند مواد سمي را از بدن شما دفع کند و نيز از تجمع چربي و به دنبال آن از بروز آکنه صورت بکاهد.
با رعايت اين راهکارها مي توانيد با درصد بالايي از بروز آکنه در صورت خودداري کنيد، هرچند گاهي اوقات اين مشکل علت يک بيماري است و ابتدا بايد با آزمايش کامل از سلامت بدن و غده هاي ترشح کننده هورمون هاي بدن آگاهي پيدا کرد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4514/کاربردي‌ترين-روش-براي-جلوگيري-از-جوش-صورت
بستن   چاپ