آریا جوان
منفي بافي و منفي بيني را کنار بگذاريد
دوشنبه 9 مرداد 1396 - 3:02:26 PM
آريا
جوانان نيوز- اين سناريو را در ذهن خود تصويرسازي کنيد: صبح از خواب برمي خيزيد، دندان هاي خود را مسواک مي زنيد و آماده رفتن سرکار مي شويد. به آشپزخانه مي رويد و يک فنجان قهوه براي خود درست مي کنيد.

پيش از ترک خانه، هنگام نوشيدن قهوه، آي‌پد خود بر مي داريد. اما قصد خواندن اخبار و روزنامه ها را نداريد، بلکه مي خواهيد فيس‌بوک را چک کنيد. هنگام تماشاي پست هاي موجود در اين فضا، متوجه ويدئويي مي شويد که دوستتان به اشتراک گذاشته و نوشته است: «خداي من! باور نمي کنيد که چنين اتفاقي رخ داده باشد.»

وسوسه مي شويد تا آن را تماشا کنيد. روي آن کليک مي کنيد. و همه روز شما خراب مي شود.

زيرا در ابتداي صبح ويدئويي تماشا کرده ايد که فردي ديگري را کتک زده، فردي با ماشيني تصادف کرده يا فردي با ديگران کتک کاري کرده است.

آيا اين اتفاق قبلا براي شما رخ داده است؟

شرايط منفي دنيا
• متعاقبا، ذهن شما نمي تواند دست از تعجب بردارد: مشکل اين دنيا چيست؟
• چرا زندگي تا اين اندازه غيرمنصفانه است؟
• چرا هميشه اتفاق ها بد براي افراد بي گناه رخ مي دهد؟
• چرا اين چنين جرم هايي در جامعه وجود دارند؟
• چرا مردم چنين کاري انجام مي دهند؟ نمي توانند در آرامش زندگي کنند؟
• چه مي شود اگر چنين اتفاقي براي من بيفتد؟

مسايل منفي موجود در دنيا را مي توان به دفعات تحمل کرد اما در برخي افراد موجب افسردگي مي شود. به طور ناراحت کننده اي، زندگي همان طور پيش مي رود که هست. حدود 7 ميليارد نفر در دنيا زندگي مي کنند و هميشه ميان اعتقادات، فرهنگ ها و مذهب هاي آنها تفاوت هايي وجود دارد. همه ما تلاش مي کنيم تا زندگي شاد داشته باشيم. اما هر کدام از ما مشکلات و چالش هاي خاص خود را در زندگي و در مواجهه با مسايل منفي داريم.
منفي بافي, منفي بيني,مسايل منفي موجود
هرگز به آنها اجازه ندهيد بر زندگي شما تسلط پيدا کنند.

چهار راه براي مقابله با مسايل منفي دنيا

1. قوي باشيد و هرگز دچار بدبيني نشويد
به منظور اجازه ندادن براي تسلط احساسات منفي در ذهن خود بايد بهترين انتخاب را در زندگي داشته باشيد و آن: قوي و شاد بودن است.

سعي کنيد به مسايل زندگي بدبين نباشيد. هر اتفاق بدي که در زندگي ديگران روي مي دهد يا چيزهاي بدي که شاهد آن هستيد، قرار نيست لزوما در زندگي شما نيز اتفاق بيفتد. بدبين بودن به مسايل باعث ايجاد استرس هاي بيهوده در ذهن و قلب شما مي شوند.

متاسفانه افراد بسياري فکر مي کنند هميشه بايد منتظر اتفاق هاي بدي در زندگي باشند و به همين دليل، خود را آماده مقابله با آنها مي کنند. اما آيا مي دانيد چنين طرز فکري باعث مي شود تا بدبين باشيد و انرژي هاي منفي را به خود جلب کنيد؟

به جاي اين کار، به اين باور برسيد نيروهاي منفي در دنيا وجود دارند اما شما بايد مسير زندگي خود را طي کنيد. بايد سخت تلاش کنيد و کارهايي انجام دهيد که باعث خوشحالي شما مي شوند.

2. روي انرژي هاي خود تمرکز کنيد
در مرحله بعد بايد تلاش کنيد تا با تکيه بر قدرت و انرژي هاي خود باعث بهتر شدن اين دنيا شويد. اين کار را با تلاش کم يا زياد مي توانيد به انجام برسانيد. همه تلاش هاي شما در اين مسير ارزشمند هستند. بسيار نرمال است هنگامي که احساس افسردگي يا ناراحتي داريد، همه تلاشتان کمک به ديگران براي داشتن احساس بهتر و شادتر باشد.

تصور نکنيد که تنها هستيد و خودتان را از ديگران جدا نکنيد.

لازم نيست همه وقت خود را به عنوان داوطلب براي انجام کارها يا شروع يک فعاليت صرف کنيد اما هميشه ديد مثبت به زندگي و تمايل به کمک به ديگران داشته باشيد. اين مسايل باعث مي شود تا ذهن شما درگير مسايل منفي نشود و فرصتي براي منفي بافي و بدبيني نيز نداشته باشد.

اين گونه به زندگي نگاه کنيد: در دنيا مسايل منفي وجود دارد و اتفاق هاي ناگوار رخ مي دهند اما مسايل مثبت و خوب نيز فرصت خودنمايي دارند. بايد به آنها فرصت داد.
منفي بافي, منفي بيني,مسايل منفي موجود
اين کاملا به شما بستگي دارد که کدام را انتخاب کنيد.

3. منفي را از زندگي خود حذف کنيد
گفته مي شود مردم گرايش خاصي به مطالعه اخبار بد و منفي دارند. واقعيت اين است که بيشتر ما اين کار را انجام مي دهيم. اخبار بد سرگرم کننده تر از اخبار خوب هستند. يافته هاي علمي نيز اين علاقه را تاييد کرده اند. شايد اين اتفاق براي شما هم بدون آگاهي دروني رخ داده باشد. اما آگاهانه يا ناآگاهانه، زندگي يک انتخاب است. همه چيز به شما بستگي دارد. اين شما هستيد که اتفاق هاي زندگي خود را انتخاب مي کنيد.

با ديدن تيتر خبرهاي بد لازم نيست حتما متن خبر را نيز مطالعه کنيد. يا فقط به اين دليل که دوستان شما ويدئوهاي ناراحت کننده به اشتراک گذاشته اند، لازم نيست حتما آن را تماشا کنيد.

همه اين موارد را از زندگي خود حذف کنيد. اگر باور کنيد اينگونه اخبار مي توانند به احساسات شما خدشه وارد کنند، ديگر هرگز به خواندن، شنيدن و تماشاي بدي ها اقدام نمي کنيد. اخبار منفي هيچ ارزشي در زندگي بشر ندارند.

4. خوبي هاي دنيا را براي خود يادآوري کنيد
همان طور که دنيا بدي دارد، مملو از خوبي ها نيز هست. بسياري از ما فراموش کرده ايم که دنيا خوبي هاي زيادي هم دارد. شايد اخبار خوب و مسايل مثبت زندگي جلوي چشم يا تيتر اول روزنامه ها نباشند اما وجود دارند. هنوز وجود دارند افرادي که براي کمک به هم نوعان خود کيلومترها راه را طي مي کنند. در دنيا زيبايي هاي بسياري وجود دارد که فقط بايد آنها را ببينيد.

علاوه بر زيبايي هاي طبيعت، سازه هاي دست ساز بشر و پيشرفت هاي فناوري متعددي در دنيا هست که زندگي را براي بسياري از ما زيبا و راحت تر کرده اند. همه اين مسايل احساس خوب به ما منتقل مي کنند.
بنابراين، سعي کنيد روي مسايل مثبت و زيبايي هاي دنيا تمرکز کنيد. جلوي افکار منفي را بگيريد. از مسايل منفي دوري کنيد. حتي در لحظه هاي بد زندگي نيز سعي کنيد مثبت انديش باشيد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4526/منفي-بافي-و-منفي-بيني-را-کنار-بگذاريد
بستن   چاپ