آریا جوان
خود را با ديگران مقايسه نکنيم
دوشنبه 9 مرداد 1396 - 3:11:21 PM
آريا
جوانان نيوز- ذهن ما در مراحل پيشرفت عادت به مقايسه و مقابله دارد. اين يکي از جنبه هاي شخصيتي ما آدم هاست که به سمت اولويت ها جذب شويم و بسيار طبيعي است که چشم مان دنبال داشتن چيزهاي متفاوت باشد. اما آن چيز متفاوت چگونه مي تواند باعث پيشرفت زندگي ما شود.

بسياري از کساني که به داشته هاي ديگران حسادت مي کنند انسان هاي سست و متزلزلي هستند. اين چيز عجيبي نيست زيرا تا زماني که اعتماد به نفس به اندازه کافي داشته باشيد هميشه احساس نياز به پيشرفت نخواهيد داشت. شايد آن ها نمي دانند که هدف شان در زندگي چيست. بنابراين به زندگي ديگران نگاه مي کنند و با خود مي گويند من بايد شبيه آن ها باشم. البته از طرفي اين مي تواند باعث پيشرفت فرد هم بشود.

ما انسان ها از آن جايي که مي خواهيم هميشه از زندگي رضايت داشته باشيم هيچوقت به اين فکر نمي کنيم که انسان هاي موفق چه فداکاري هايي در زندگي کرده اند تا بتوانند به اين موفقيت ها برسند. هيچ انساني در يک آن پيشرفت نکرده است.

خود را با ديگران مقايسه نکنيم


با تمرکز کردن روي موفقيت هاي ديگران نمي توانيد بخت و اقبال مشابه آنان را به دست بياوريد

تمام انسان هاي موفق مسيري را براي رسيدن به موفقيت طي کردن اند و تصميمات زيادي در اين راه گرفته است تا توانسته به جايي که اکنون هست برسد. زمانش رسيده که از مقايسه کردن خود با ديگران دست برداريد و روي پيشرفت هاي شخصي خودتان تمرکز کنيد.

روي ضعف هاي تان تمرکز نکنيد

ممکن است در هر چيزي خوب نباشيد و هيچوقت هم نتوانيد آن ها را به خوبي انجام دهيد. پس زياد به آن گير ندهيد و رهايش کنيد. هر آن چه باعث موفقيت دوست شما مي شود لزوما در موفقيت شما هم تاثير ندارد. آيا شما از بازاريابي تلفني براي فروش محصولات تان لذت مي بريد؟ خير. پس موفقيت شما در بازاريابي نهفته نشده اما به عنوان مثال در تعمير کامپيوتر يا رشته IT تبحر داريد. بايد موفقيت را از طريق نقاط قوت و مهارت هايي که داريد به دست بياوريد.

هر آنچه هستيد را بپذيريد و خودتان باشيد

خيلي ها تصور مي کنند اگر تلاش کنند آن فردي باشند که نيستند به موفقيت مي رسند. اما اين کار باعث مي شود ديگر آن اعتبار و سنديت را نزد ديگران نداشته باشند. پس خودتان باشيد و چيزهايي که دوست داريد را بپذيريد. با اين کار کساني که علايق مشابهي دارند را جذب مي کنيد و آن ها هم شما را فردي معتبر مي شناسند.

اجازه دهيد ديگران الهام بخش شما باشند نه باعث نااميدي

هر حرفه اي داراي پيشگامان موفقي است که مربي و تعليم دهنده موفقيت هاي مطلوب ما هستند. خوب است که بخواهيم شبيه آنان باشيم و از روش هاي آنان در مسير موفقيت خود بهره ببريم. اما فراموش نکنيد که خودتان را هم در اين الهامات در نظر بگيريد. در کنار الهام گرفتن از شيوه هاي انسان هاي موفق با در نظر گرفتن خودتان و شيوه هاي خودتان مي توانيد به موفقيت برسيد.

اين را بدانيد که هيچکس شما را قضاوت نمي کند

دور هر کسي که با منفي گرايي شما را دلسرد کند و باعث شود فکر کنيد به اندازه کافي خوب نيستيد خط بکشيد. حتي اگر دوست صميمي يا يکي از اعضاي خانواده تان باشد. اين افراد وقت شما را هدر مي دهند و شکست شما را پيش بيني مي کنند. آن ها تلاش هاي شما را مي بينند اما دوست ندارند شاهد موفقيت شما باشند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4528/خود-را-با-ديگران-مقايسه-نکنيم
بستن   چاپ