آریا جوان
چطوري بگم دوستت دارم
يکشنبه 15 مرداد 1396 - 2:06:33 PM
آريا
جوانان نيوز- تعريف مي‌كرد، يك صبح معمولي، وقتي زنش از خانه بيرون رفته، به او پيامک، زده و برايش تعريف كرده كه چقدر هنوز در زندگي او نو تازه و هيجان‌انگيز است و او را دوست‌ دارد... اين يك‌نفر، آدم خوشبختي است. نه به خاطر اينكه عشق زندگي‌اش را پيدا كرده و با او شاد است، بلکه به خاطر اينكه خيلي خوب مي‌تواند اين دوست داشتن را به زبان بياورد و با كسي كه دوستش دارد، درباره آن حرف بزند؛ كاري كه خيلي‌ها آن‌ را بلد نيستند و خيلي‌ها هم از انجام آن صرف‌نظر مي‌كنند. ما به شما كمك مي‌كنيم تا كسي باشيد كه حرف‌هاي دلش را با آن كه دوستش دارد، قسمت و لذتي ناب وارد زندگي‌اش ‌كند.

قبل از اينكه به كسي بگوييد «دوستت‌ دارم» يا «عاشقت هستم»، اول به معناي اصلي اين كلمات فكر كنيد. به اينكه اين جملات چه معني‌اي براي شما دارند و در زندگي شخصي خود، جايگاه عشق و دوست داشتن، كجاست. به اين ترتيب، وقتي اين جملات را به زبان مي‌آوريد كه دقيقا ارزش و معناي آن‌ را مي‌دانيد و نه خودتان را به دردسر مي‌اندازيد و نه قلب كسي را مي‌شكنيد.

وقتي هزاربار به يك‌نفر بگوييد كه دوستش داريد، بعد از مدتي، تاثير خودش را از دست مي‌دهد. پس آدمي باشيد كه حواسش به قلبش هست و بي‌جهت به كسي نمي‌گويد:
«دوستت دارم». زمانش كه برسد، آنقدر خاطره خوب و ويژگي‌هاي دوست‌داشتني در آدم مقابل پيدا مي‌كنيد كه موقع گفتن اين جمله دوست‌داشتني و خوشايند، حرف‌هاي جذاب و دوست‌داشتني‌اي در كنار اين «دوستت دارم»، از شما مي‌شنود.

وقتي عاشق كسي مي‌شويد و مي‌خواهيد اين عشق را با او به اشتراك بگذاريد، به چشم‌هايش نگاه كنيد. جمله «دوستت دارم» را اگر زماني كه با او چشم در چشم هستيد، به زبانتان بيايد، عمق نگاه، به اندازه همان كلمات، كار خودش را مي‌كند.

موقعيت مناسبي را براي حرف زدن از احساستان پيدا كنيد. بهترين موقعيت، فضايي دونفره است كه شما و همسرتان، راحت‌تر حرف‌هاي خود را به اشتراك مي‌گذاريد اما اگر ناگهان وسط يك مهماني يا جمعي ديگر، تصميم به گفتن اين جمله گرفتيد، يك نفس راحت بكشيد و كمي به اطراف نگاه كنيد و جمله را آن‌طوري بگوييد كه او دوست دارد در جمع و از زبان شما بشنود.

وقتي به كسي مي‌گوييد «دوستت دارم»، بدترين اتفاق ممكن اين است كه از او هم انتظار داشته باشيد اين جمله را به شما بگويد يا آن ‌را امتياز ويژه‌اي براي شما حساب كند. بي‌انتظار و بدون توقع، عاشق شويد و كسي را دوست داشته باشيد. اين‌طور وقتي اين جمله «دوستت دارم» را به زبان مي‌آوريد، واقعي‌ترين احساس شما به او منتقل مي‌شود. خلاق باشيد. حالا درست است كه «دوستت دارم» به اندازه كافي، جمله زيبا و دوست‌داشتني‌اي است، اما ابراز آن با راه‌هاي مختلف، هيجان و جذابيتش را بيشتر مي‌كند و لحظه خاصي را مي‌سازد. نوشتن يك شعر، قاب كردن يك عكس دونفره و نوشتن جمله «دوستت دارم» پشت آن، گفتن «دوستت دارم» به زبان‌هاي مختلف و خلاقيت?هاي ديگر، از راه‌حل‌هاي مبتکرانه است.

اگر از آن گروه از آدم‌ها هستيد كه ابراز احساسات براي شما سخت است و واژه‌ها را بايد با انبر از زبان شما بيرون كشيد، كارهايي را انجام دهيد كه هيچ‌كس ديگري براي همسرتان انجام نمي‌دهد و حواستان به خواسته‌هاي دروني او باشد. شما مي‌توانيد ساعت‌ها پاي درددل او درباره دوستانش، همكارانش، خاطرات سخت گذشته و خيلي چيزهاي ديگر بنشينيد و اگر كمكي از دستتان برمي‌آيد براي حل آنها انجام دهيد. اگر مي‌دانيد همسرتان عاشق صبحانه است، يك روز صبح بي‌مقدمه او را از خواب بيدار كنيد و براي صبحانه به يك رستوران خوب برويد. كارهاي ناگهاني، پيشنهادهاي جذاب ناگهاني، برنامه‌هايي كه فقط او دوست‌ دارد وخيلي از غيرمنتظره?ها ديگر، راه‌هاي خوبي براي انتقال احساس دروني شماست.

جمله‌هايي كه جايگزين دوستت دارم مي‌شوند
شنيدن برخي جمله‌ها به جاي «دوستت دارم»، جذاب و خوشحال‌كننده است و همان تاثير را دارد. در ادامه مي‌توانيد اين جمله‌ها را پيدا كنيد، فقط حواستان باشد موقع به زبان آوردن آنها، واقعا به آن باور داشته باشيد و لحن شوخي و طنز در صدايتان نباشد.

عزيزم، تو تنها آدم من هستي

تو نفس من را بند مي‌آوري

چقد دوست داشتني هستي

با تو، تا ابد همه‌چيز زود مي‌گذرد

بهترين همسرجهاني

وقتي تو را ديدم، از خدا به خاطر خلقتت تشكر كردم

تو تنها عشق زندگي من هستي

براي من زندگي كردن با عشق تو جذاب است

من تمام حواسم به تو است

من تو را تحسين مي‌كنم

زندگي با تو ساده و راحت است

http://www.javanannews.ir/fa/News/4896/چطوري-بگم-دوستت-دارم
بستن   چاپ