آریا جوان
شخصيت شناسي از روي اهداي گل
دوشنبه 16 مرداد 1396 - 3:16:09 PM
آريا
جوانان نيوز- هديه دادن گل براي هديه گيرنده احساس خوشايندي را به وجود مي‌آورد که معمولا نشانه علاقه و صميميت هديه دهنده محسوب مي‌‌شود. گل ذاتا لطيف است و احساس لطافت را در روح انسان‌ها به وجود مي‌آورد و رايحه خوش آن شميم هر فرد را جلا مي‌دهد .

هديه گل نياز به مناسبت ندارد و بد نيست بعضي وقت‌ها شاخه‌اي گل به مدير، همسر، مادر، پدر و آنهايي که دوست‌شان داريم، بدهيم. در ايران هم گل‌ها کاربردهاي مختلفي دارند و هر گل به عنوان نوعي نماد و نشان مشخص مورد استفاده قرار مي‌گيرد. ما معمولا از گل براي ابراز علاقه، جشن و مهماني‌ها، تبريک به عروس و داماد، عيادت بيمار و ... استفاده مي‌کنيم و هدف‌مان هم اين است که پيامي خاص را به گيرنده برسانيم! گل چه ربطي به احساسات آدم‌ها دارد؟ براي يافتن پاسخ اين سؤال، مطلب زبان بدن اين شماره را که با کمک پويا ودايع، سخنران و مدرس زبان بدن گردآوري شده است تا انتها رها نکنيد!

چه کساني چه تعداد گل هديه بدهند؟
وقتي کسي به تو يک شاخه گل تقديم مي‌کند، مي‌خواهد بگويد که چقدر به تو «توجه» دارد. تک شاخه هديه دادن معني تعهد را به فرد مقابل القا مي‌کند و نشان دهنده پايداري به عشق و علاقه عميق به طرف مقابل است. پنج شاخه گل يا 7 شاخه معمولا نشان‌دهنده عشق به همسر يا نامزد است.

گرفتن گل در مشت
گرفتن شاخه گل از زير گلبرگ و تقديم آن به ديگران معمولا توسط خانم‌ها انجام مي‌شود که نشان‌دهنده صميميت همراه با ترس از دست دادن فرد مقابل است. چنين آدم‌هايي داراي حرکات فردي و اندامي غيرقابل پيش‌بيني و همراه با بروز احساسات غيرکلامي در صورت هستند.

نشستن و زانو زدن
نشستن و زانو زدن و اهداي گل معمولا توسط عشاق صورت مي‌گيرد که براي ابراز علاقه يا درخواست ازدواج توسط مرد‌ها صورت مي‌گيرد و همراه با خم کردن سر به سمت پايين و دست گذاشتن روي قلب همراه است. افرادي که اين کار را انجام مي‌دهند به شدت تابع احساسات و روابط عاطفي هستند و خواهان ايجاد روابط صميمي با فرد مورد نظر. اين افراد از حرکات دست و صورت براي ابراز احساسات بيشترين استفاده را مي‌برند.

گل دادن با نوک انگشت
گرفتن گل با نوک انگشتان معولا توسط افراد خجالتي انجام مي‌گيرد که خجالت همراه با انداختن سر به پايين و لبخند زدن همراه است. افرادي که با نوک انگشتان گل را مي‌گيرند معمولا داراي روحيه خجالتي و زبان بدن محدود همراه با حرکاتي که نشان‌دهنده خجالت است، هستند.

گل دادن به شکل مشت
دادن گل به صورت مشت و گرفتن گل‌ها به سمت بالا يعني طرف خيلي با شما مهربان است. مشت گرفتن و گل را به حالت ايستاده دادن نشان دهنده نوعي جديت در شخص هديه دهنده است و از طرفي در نفراتي که بار اول گل به ديگران هديه مي‌دهند هم از روي خجالت ديده مي‌شود. اگر کسي اين چنين دست سوي شما دراز کرد، مي‌توانيد به عنوان شخصي جدي و منظم، روي او حساب کنيد.

گل دادن با دو دست
گل دادن با دو دست و جلو بردن دو دست معمولا توسط افرادي صورت مي‌گيرد که از دادن گل و پذيرفتن آن توسط طرف مقابل شک دارند و مي‌خواهند با گرفتن دو دستي گل، استرس خود را کاهش دهند. همان‌طور که از دست دادن و رد کردن هديه از سمت طرف مقابل توسط او مورد ترديد است، ذهن او هم براي کنترل حس شک و دودلي او دودستي گرفتن گل‌ها را فرمان مي‌دهد.

پنهان کردن گل
کسي که گل را پشت خود پنهان مي‌کند با اينکه مي‌داند بوي دسته گل يا شاخه گل مي‌تواند در فضا بپيچد و او را لو بدهد ولي با اين وجود اقدام به پشت بردن دسته گل مي‌کند تا حالت غافلگيري را براي دوستدار خود ايجاد کند. معمولا افرادي که اين کار را مي‌کنند روحيه حساسي داشته و دوست دارند با احساس کاري را به سرانجام برسانند. آنها داراي حرکات بدني غيرمنتظره و علاقه‌مند به ايجاد نشاط در رفتار و حتي حرکات اندامي خود هستند.

گل دادن مانند به آغوش سپردن نوزاد
اينکه گل را چگونه هديه مي‌دهند، خيلي مهم‌تر از اين است که چه دسته گلي برايت خريده‌اند! نوع تقديم از آن مواردي است که در ذهن دريافت‌کننده ماندگار مي‌شود. براي ارايه گل بهترين روش ارايه به صورت خواباندن روي دست است و گل را به صورت نوزادي که روي دست قرار مي‌گيرد، تحويل فرد مقابل مي‌دهند. فردي که به اين صورت گل را تحويل مي‌دهد، نشان مي‌دهد که براي شما ارزش قايل است.

گل و گلدان
افرادي که دوست دارند گل را با گلدان به ديگران هديه بدهند عموما آدم‌هاي با سياست و داري شم اقتصادي هستند. گل همراه با گلدان به صورت يکجا و به صورت يک هديه دو دستي تقديم ديگران مي‌شود. معمولا افراد با دادن يک گلدان مي‌خواهند خود را به ديگران اثبات کنند و بدانند آيا ديگران با ديدن گل‌ها ياد آنها مي‌افتند.

گرفتن شاخه گل روبه‌روي سينه و شکم
گرفتن شاخه گل روبه‌روي سينه و شکم نشان‌دهنده محبت و آمادگي براي ابراز محبت به ديگران است که توسط آقايان بيشتر مشاهده مي‌شود. گل را در راستاي خط سينه و شکم نگه مي‌دارند و آماده ارائه گل مي‌شوند. آنها نگه داشتن گل به اين شکل را مودبانه مي‌دانند. اين آدم‌ها نگاه‌هايي رو به پايين دارند و به گل نگاه مي‌کنند. اين افراد حرکات و رفتارهاي غيرکلامي اندک و همراه با زبان بدن خشک و رسمي دارند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4972/شخصيت-شناسي-از-روي-اهداي-گل
بستن   چاپ