آریا جوان
اپل هشدار داد: افزایش قیمت‌ها؛ پیامد مستقیم جنگ تعرفه‌ای چین و آمریکا
یکشنبه 14 مرداد 1397 - 12:27:05 AM
آریا جوان - اپل هشدار داده است که آتش جنگ تعرفه‌ای چین و ایالات متحده، بیش از هر کس، دامن مصرف‌کنندگان را می‌گیرد.

با تشدید اختلافات تجاری میان چین و آمریکا، اپل طی گزارشی رسمی به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده (SEC) نسبت به اثرات زیان‌بار این جنگ تعرفه‌ای بر کسب‌وکار خود ابراز نگرانی کرد. کوپرتینویی‌ها در این گزارش تصریح کرده‌اند که اعمال تعرفه‌های سنگین وارداتی توسط هر یک از این دو کشور علیه دیگری می‌تواند روند رو به رشد شرکت متبوعشان را متوقف کند. به گزارش بلومبرگ، اپل در گزارش خود خاطرنشان کرده است که تعرفه‌های گمرکی بالاتر می‌تواند باعث افزایش هزینه تولید محصولات، قطعات و مواد اولیه شود. آن‌طور که این شرکت می‌گوید، این افزایش هزینه‌ها تأثیر منفی قابل توجهی بر سود ناخالصش خواهد داشت. مقاله‌های مرتبط:
ترامپ روی آیفون‌های تولیدشده در چین تعرفه نخواهد گذاشت چین در پاسخ به تحریم آمریکا، صنعت نیمه هادی را با سرعت بیشتری توسعه می‌دهد
در گزارش اپل آمده است که وضع چنین تعرفه‌های باعث می‌شود که محصولاتش گران‌تر از قبل به دست مصرف‌کنندگان برسند و این به نوبه قدرت رقابت‌پذیری و تقاضای مصرف محصولات را دستخوش تغییر خواهد کرد. در ادامه اپل توضیح داده است که چگونه دمیدن در شیپور جنگ تعرفه‌ای می‌تواند اثرات زیان‌باری بر محصولات و مشتریانش بر جای بگذارد: بالا گرفتن اختلافات تجاری بین‌المللی می‌تواند منجر به اعمال تعرفه‌های گمرکی یا در دستور قرار گرفتن سایر اقدامات حمایت‌گرایانه‌ای شود که بی‌شک برای این شرکت، گران تمام خواهد شد. وضع تعرفه‌های بالاتر افزایش هزینه تولید محصولات، قطعات و مواد اولیه را در پی خواهد داشت. این هزینه‌های مازاد هم می‌توانند به نوبه خود بر سود ناخالص حاصل از فروش محصولات تأثیر منفی بگذارند.
جنگ تعرفه ای تعرفه‌ها همچنین باعث بالا رفتن بهای تمام‌شده محصولات برای مشتریان می‌شوند و این امر، رقابت‌پذیری و تقاضای مصرف آن‌ها را کمتر می‌کند. از طرف دیگر، کشورها ممکن است دست به اتخاذ سیاست‌های حمایت‌گرایانه دیگری بزنند که باز هم توانایی اپل را برای عرضه محصولات و خدمات خود تحت‌الشعاع قرار خواهد داد. دست آخر، بلاتکلیفی سیاسی از سرانجام اختلافات تجاری و اقدامات تلافی‌جویانه کشورها علیه یکدیگر می‌توانند منجر به کاهش اعتماد و هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان شود و این امر بیش از هر چیز، کسب‌وکار این شرکت را مختل می‌کند. گزارش اپل به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در راستای نظرهایی بود که پیش‌تر تیم کوک ، مدیر اجرایی اپل در نشست اعلام عملکرد مالی اپل در فصل سوم سال 2018 بیان کرد. کوک طی آن نشست گفته بود که بار گران تعرفه‌ها در نهایت به شکل مالیاتی مضاعف بر دوش مصرف‌کنندگان تحمیل خواهد شد و ما امیدواریم که مذاکرات تجاری میان سران چین و ایالات‌متحده ختم به خیر شود. در حال حاضر به نظر می‌رسد که با آغاز دور چهارم جنگ تعرفه‌ای، اپل واچ بیش از هر محصول دیگری تحت تأثیر قرار بگیرد. با این حال، Apple تاکنون از ارائه اطلاعات دقیق‌تری در مورد اینکه چگونه تعرفه‌ها بر قیمت این محصول تأثیر بیشتری می‌گذارد، خودداری کرده است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/50621/اپل-هشدار-داد--افزایش-قیمت‌ها؛-پیامد-مستقیم-جنگ-تعرفه‌ای-چین-و-آمریکا
بستن   چاپ