آریا جوان
مخالفان سياست خارجي روحاني، افراطي هستند
شنبه 6 مهر 1392 - 3:24:30 PM
آريا
ابوالقاسم رئوفيان، سخنگوي جبهه ايستادگي در گفت وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري آريا با تأکيد براينکه در نظام جمهوري اسلامي تبيين سياست هاي کلي بر عهده مقام معظم رهبري است، اظهار داشت: رئيس جمهور با اعلام اينکه خط سياسي از رهبري مي گيرد در اجراي سياست هاي برگرفته از يک ديپلماسي فعال حرکت کند و تلاش هاي خود را براي تحقق اهداف و دستيابي به استراتژي نظام در سياست خارجه پيگيري کند.
وي افزود: به اعتقاد من سفر روحاني به واشنگتن و نطق مدبرانه و با سياست وي در سازمان ملل توانست به سياست هاي کلي نظام جمهوري کمک کند که در واقع تلاش هاي روحاني درعرصه ديپلماسي راهي براي برون رفت حل مشکلات پرونده هسته اي و دستيابي به اهداف جمهوري و آنچه که نظام بر آن اصرار مي ورزد،خواهد بود.
دبير کل حزب ايران زمين با اشاره به اهميت دستاوردهاي مذاکرات ايران با آمريکا گفت: حفظ اقتدار نظام و ارزشها و همچنين رعايت حقوق طرف مذاکره در اين مذاکرات از اهميت خاصي در نظام جمهوري اسلامي ايران برخوردار است چرا که تشخيص رئيس جمهور در به خدمت گرفتن سياست هاي نظام و به نتيجه رسيدن در عرصه ديپلماسي است.
رئوفيان بيان داشت: نطق باراک اوباما در سازمان ملل غير قابل پيش بيني و با لحني کاملا متفاوت بود .او براي اولين بار به فتواي مقام معظم رهبري اشاره کرد .همچنين توجه به مواضع روحاني و اعلام آمادگي براي ديداربا رييس جمهور ايران از طرف اوباما صورت گرفته است .تأکيد روساي جمهور ايران و آمريکا در حل هر چه سريعتر پرونده هسته اي با اذعان به اينکه اوباما دستيابي به انرژي صلح آميز را حق مسلم ايران دانسته موجب شد مذاکرات ظريف با وزير خارجه آمريکا در اين راستا انجام شود بنابراين نتيجه اين گفتگو که به پيشنهاد آمريکا صورت گرفته را به نفع نظام مي دانيم.
وي با بيان اينکه چه دليلي براي مخالفت هاي دروني با سياست هاي خارجي روحاني وجود داد، خاطر نشان کرد: تعجب من اين است که مخالفان به دنبال چه چيزي هستند در حالي که بايد در مذاکرات مدبرانه با کشورهاي غربي به تأمين منافع ملي و ايجاد يک رابطه بدون شرط و مبتني بر عزت و مصلحت ملت ايران فکر کنيم اين روشي مشروع است که بر اساس سياست هاي اعلامي که از سوي رهبري ابلاغ مي شود تاييد خواهد شد .
سخنگوي جبهه ايستادگي عنوان کرد:مخالفت برخي افراد ناشي از برداشت نادرست از سياست هاي اعلامي از سوي رهبري است و اينکه در تفکر مخالفان نتيجه مذاکرات بايد به نفع ايران به اتمام برسد در حالي که دلسوزان نظام و رهبري و کساني که به منافع ملي، مصالح کشور و  شأن ملت توجه دارند بر اين باورند که مذاکرات تنها با حفظ حقوق متقابل دو طرف مذاکره به نتيجه مطلوب خواهد رسيد.
رئوفيان با تاکيد بر اين مطلب که مخالفت با سياست خارجي روحاني فقط به جبهه پايداري ختم نمي شود ،گفت:اين احتمال وجود دارد برخي از اعضاي جبهه پايداري تلاش هاي روحاني را در راستاي عمل به توصيه رهبري بدانند البته افراد افراطي به مخالفت با سياست خارجي رييس جمهور ايران برخاسته اند که اين مخالفت ها ناشي از رويکرد افراط گرايانه آنهاست در حالي که اعتدال راه برون رفت از مشکلات است.
وي تاکيد کرد:همه جانبه نگري در سايت خارجي مي تواند ما را به اهدافي مورد نظر برساند.در واقع برخي مخالفت ها با سياست هاي روحاني بوي عناد مي دهد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/507/مخالفان-سياست-خارجي-روحاني،-افراطي-هستند
بستن   چاپ