آریا جوان
حقايقي که اغلب زوج ها ناديده مي گيرند
چهارشنبه 18 مرداد 1396 - 2:34:26 PM
آريا
جوانان نيوز- اگر چه هيچ قانوني براي روابط عاطفي وجود ندارد و نمي توان افراد را با يکديگر مقايسه کرد اما نکاتي وجود دارند که رعايت نکردن آنها در دراز مدت مي تواند به رابطه عاطفي آسيب برساند که برخي از مهمترين هاي آنها را در اينجا برايتان آورده ايم تا شما نيز با آگاهي از آنها رابطه اي بهتر از قبل را تجربه کنيد.

رابطه عاطفي حلال تمام مشکلات نيست

بله! درست است که يک رابطه عاطفي خوب به شما انگيزه، انرژي و شادي لازم را براي ادامه زندگي مي دهد اما جدا از آن، شما همچنان مشکلات شخصي خود را داريد و مجبوريد به تنهايي با آنها دست و پنجه نرم کنيد. بنابراين قوي باشيد و زندگي خود را با اعتماد به نفس بالا ادامه دهيد.

حقايقي که اغلب زوج ها ناديده مي گيرند


شريک زندگي شما اقوام و دوستان خودش دارد

قبل از اين که شما وارد زندگي شريک زندگي تان شويد، او خانواده و دوستان خود را داشته است. درست است که از اين به بعد شما اولويت زندگي او هستيد اما اين بدين معني نيست که او ديگران را ناديده بگيرد. آيا شما حاضريد که خانواده يا دوستاني را که تمام عمر کنارتان بوده اند، تنها بگذاريد؟ اگر جواب شما منفي است پس چرا اين انتظار را از طرف مقابل تان داريد؟ ياد بگيريد که به ديگران احترام بگذاريد و به حريم خصوصي شان تجاوز نکنيد. با اين روش به جاي بحث هاي بي مورد، از رابطه اي که داريد نهايت لذت را خواهيد برد.

رابطه شما هميشه شيرين نخواهد ماند

هيچکس به شما نگفته که پس از شروع يک رابطه عاطفي تمام سختي ها و ناراحتي ها زندگي به پايان مي رسد، شما نيز ته دلتان به اين موضوع ايمان داريد. بنابراين سعي کنيد که خودتان را براي روزهايي که از دست شريک زندگي تان به ستوه مي آييد، آماده کنيد. يادتان باشد که اگر با هم باشيد، مي توانيد بر تمام مشکلات غلبه کنيد اما اگر عقب بکشيد، وضعيت بدتر نيز خواهد شد. در مواقع دعوا، به خود و شريک زندگي تان زمان دهيد تا به خوبي به اتفاقات گذشته و پيش رو فکر کنيد.


حقايقي که اغلب زوج ها ناديده مي گيرند


نبايد خودتان را تغيير دهيد

مردم معمولا دچار اين سوتفاهم مي شوند که براي يک شريک زندگي ايده آل بودن، بايد خودشان را تغيير دهند. اما در واقع، اگر فردي نتواند شما را همانگونه که هستيد بپذيرد، بدين معني است که براي شما ارزش قائل نشده و شخصيت واقعي تان را قبول ندارد. هر کسي عيب و ايرادهايي دارد، بنابراين بهتر است که آنها را درک کنيد و بپذيريد. اگر بتوانيد مکمل هم باشيد، رابطه مستحکم تري را تجربه خواهيد کرد. آيا شما به فردي که شما را همانگونه که هستيد قبول دارد نسبت به فردي که شخصيت ساختگي شما را مي خواهد، بيشتر احترام نمي گذاريد؟

بخشش از ارزش شما نمي کاهد

بي شک در هر رابطه اي ناراحتي و بحث بوجود مي آيد اما چيزي که بايد به ياد داشته باشيم اين است که پس از حل مشکل از گفتن «معذرت مي خواهم» نهراسيم. معذرت خواهي ما را کوچک نکرده و چيزي از ارزش هايمان کم نمي کند، در واقع شما با اين کار نه تنها نشان مي دهيد که چقدر اين رابطه برايتان ارزشمند است بلکه به طرف مقابل تان نيز ياد مي دهيد که اين کار براي بهبود هر رابطه اي لازم است.

حقايقي که اغلب زوج ها ناديده مي گيرند


هر کسي ممکن است سرش شلوغ باشد

هر کسي مشغله هاي زندگي خود را دارد. به عنوان مثال يکي کار مي کند و بايد روي کارش تمرکز داشته باشد، ديگري مسئوليت هاي خانوادگي زيادي روي سرش ريخته است و... بنابراين هر آدمي ممکن است که گاهي وقت سر خاراندن هم نداشته باشد. در اين شرايط اگر شريک زندگي تان جواب تماس هاي شما را نداد، به جاي بهانه گيري بهتر است که او را درک کنيد. اگر شما غير منطقي برخورد کنيد، او نيز در شرايط مشابه همين رفتار را به شما نشان خواهد داد.

هر مشکلي راه حلي دارد

اگر مشکلي هست، حتما راه حلي نيز وجود دارد. اگر مشکلات را ما بوجود مي آوريم، پس راه حل آنها نيز در دستان ما خواهد بود، فقط کافي است که آرامش مان را حفظ کنيم و به دنبال دلايل باشيم. عصبانيت را کنار بگذاريم و به جاي آن سعي کنيم که صبور باشيم. يادمان باشد که رابطه عاطفي از اولويت هاي زندگي مان است و بايد تمام تلاش مان را براي بهبود آن بکنيد.

ابراز احساسات حلال بسياري از مشکلات است

اگر از شريک زندگي تان انتظاري داريد، آن را به زبان آوريد. اگر شما چيزي را که مي خواهيد نگوييد، او چگونه ذهن شما را بخواند؟ ابراز احساسات يکي از عوامل کليدي در هر رابطه اي است، پس از بيان آن نترسيد.

زير قول زدن به ضرر هر دويتان خواهد بود

گاهي وقت ها شريک زندگي تان از شما چيزي طلب مي کند، گاهي هم شما خودتان قول چيزي را به او مي دهيد، در هر صورت اين شماييد که بايد به قول تان عمل کنيد در غير اين صورت به ضرر هر دويتان تمام خواهد شد. در اين شرايط نه تنها شريک زندگي تان ديگر به حرف هاي شما اعتماد نخواهد کرد بلکه شما نيز در نزد او فردي دروغگو و بدقول جلوه خواهيد کرد. بنابراين اگر دوست نداريد که در چشم عشق زندگي تان خراب شويد، به قول هايي که مي دهيد هر طور که شده عمل کنيد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/5094/حقايقي-که-اغلب-زوج-ها-ناديده-مي-گيرند
بستن   چاپ