آریا جوان
جلسه ستاد ساماندهي امور جوانان سيستان و بلوچستان برگزار شد
شنبه 21 مرداد 1396 - 9:07:21 AM
وزارت ورزش و جوانان
جوانان نیوز - دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان سیستان و بلوچستان با موضوع ازدواج در محل دفتر جلسات استانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان و به نقل از روابط عمومی ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان،دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان سیستان و بلوچستان با حضور جمشید نژاد معاون سیاسی اجتماعی استاندار.اوکاتی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی.مالکی ریئس سازمان برنامه و بودجه.ثوری مدیرکل ورزش و جوانان استان.حسین زاده مشاور جوان استاندار.مقیمی معاون فرهنگی و امور جوانان.یاری مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان. و دیگر مسئولین محترم ادارات دولتی عضو ستاد ساماندهی مورخ 18 مردادماه در محل سالن جلسات استانداری برگزار گردید.
مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان در این جلسه گفت: جوانان دارای جایگاه و نقش مهمی در جامعه هستند و یک فرصت برای کشور تلقی می شود.
حسین ثوری افزود: این قشر، نیازها و مطالبات زیادی هم دارند که اگر نیازهای آنها رفع نشود این فرصت به تهدید تبدیل خواهد شد.
وی اظهار کرد:از جمله مهمترین نیازهای جوانان مسئله ی سرنوشت ساز ازدواج است که با چالشهای زیاد مواجه است.
وی تصریح کرد:1 لغایت 7 شهریور ماه 96 مصادف با ازدواج حضرت علی (ع) با حضرت فاطمه (س) بعنوان هفته ازدواج نامگذاری شده است و این هفته فرصت مناسبی به منظور بررسی مسئله ی ازدواج است.
وی خاطر نشان کرد: برگزاری جشن و تجلیل از زوج های جوان دستگاه های عضو ستاد و همچنین برپایی نمایشگاه و کارگاه های آموزشی از مهمترین برنامه های این هفته در کل استان خواهد بود.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار نیز در این جلسه اظهار داشت : مشکلات جوانان باید در کمیته های تخصصی با حضور اعضای عضو ستاد مورد بررسی قرار گیرد و خروجی آن جلسه در ستاد ساماندهی امور جوانان مطرح شود تا بتوان به نتایخ خوبی دست یافت.
علی‌اصغر جمشیدنژاد افزود : فرهنگ ازدواج آسان باید در بین خانواده ها رواج پیدا کند و دستگاه های مربوطه باید شرایط این امر را محیا کنند.
وی با اشاره به موضوع اشتغال که مهمترین مشکل جوانان در ازدواج است بیان کرد : دولت تا کنون به این موضوع توجه ویژه ای داشته است و تسهیلات خوبی جهت اشتغال در اختیار جوانان قرار داده است و معرفی الگوهای موفق میتواند کمک بسزایی به جوانان کند.
وی با اشاره به احداث 19 خانه جوان در کلیه شهرستانهای استان افزود : پیگیری های لازم با فرمانداران جهت اختصاص زمین مناسب برای ساخت خانه جوانان صورت گیرد و همچنین پیگیری تخصیص بودجه برای مسائل سازمانی خانه جوان نیز بایدصورت بگیرد.
وی خاطر نشان کرد:جامعه و بخصوص جوانان نیاز به نشاط و شادی دارند و دستگاه های فرهنگی تمام تلاش خود را جهت ایجاد شور و نشاط در کل استان انجام دهند و فقط در مرکز استان برنامه ریزی نکنند.



http://www.javanannews.ir/fa/News/5144/جلسه-ستاد-ساماندهي-امور-جوانان-سيستان-و-بلوچستان-برگزار-شد
بستن   چاپ