آریا جوان
در گفتگو با روزنامه قانون
مصطفي هاشمي طبا: سلطاني‌فر نيروي توانمندي است
شنبه 21 مرداد 1396 - 1:53:33 PM
وزارت ورزش و جوانان
جوانان نیوز - جدایی وزارت ورزش و جوانان از یکدیگر چالش بزرگی است که مدت‌ها مطرح بوده و این روزها به یکی از مطالبات هواداران از مسعود سلطانی‌فر برای دور دوم وزارتش در ورزش و جوانان تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان و به نقل از روزنامه قانون جدایی وزارت ورزش و جوانان از یکدیگر چالش بزرگی است که مدت‌ها مطرح بوده و این روزها به یکی از مطالبات هواداران از مسعود سلطانی‌فر برای دور دوم وزارتش در ورزش و جوانان تبدیل شده است. هرچند که سلطانی‌فر آمارهای مناسبی نیزدر بخش جوانان از خود به جای گذاشته و موفق شده با احداث خانه‌های جوان در شهرهای مختلف، سرانه ورزش را در شهرستان‌ها افزایش دهد، اما به نظر می‌رسد جدایی ورزش و جوانان از یکدیگر می‌تواند سبب افزایش تمرکز روی هر یک از این دو بخش شود. اتفاقی که این روزها درباره آن بحث‌های فراوانی شکل گرفته اما از گوشه و کنار شنیده می‌شود که جدایی این دو وزارتخانه در اولویت نیست و باید همچنان در انتظار اصلاح این اقدام نسنجیده بود.

ادغام اشتباه بود
سید مصطفی هاشمی‌طبا، رییس پیشین سازمان تربیت بدنی درباره ماجرای ادغام وزارت ورزش و جوانان و احتمال جدایی آن‌ها، به «قانون» گفت: «ادغام این دو وزارتخانه کار درستی نبود. به طبع وقتی ادغام بی‌خود باشد، جدایی چیزی مفیدی است. مسائل جوانان یکی دو تا نیست؛ هر کدام از آن‌ها به یک سازمان و وزارتخانه ارتباط دارد. ستاد ملی جوانان کارهای مختلفی را که مربوط به جوانان بود،بررسی و به وزارتخانه‌های مختلف در آن ستاد ابلاغ می‌کرد و این امر زیر نظر رییس جمهور بود. سپس این موضوع به وزارت ورزشی محول شد که کاری نمی‌تواند بکند». محمود گودرزی در دوره وزارتش بر ورزش و جوانان نتوانست توجه منتقدان را به خود جلب کند و در نهایت کنار رفت. هاشمی‌طبا درباره عملکرد سلطانی‌فر در وزارت ورزش و مقایسه او با محمود گودرزی، وزیر پیشین ورزش وجوانان در دولت حسن روحانی، بیان کرد: «سلطانی‌فر نیروی خوب و توانایی است و به هر حال در این مدتی که بوده آرامشی در این وزارت ایجاد شده است. امیدوارم در دوره بعد حضور داشته باشد و شاهد فعالیت بیشتر وی باشیم»
ماجرای سرمربی تیم‌ملی
موضوع دیگری که این روزها به چالشی در ورزش کشور تبدیل شده، عملکرد کارلوس کی‌روش است. او در زمین مسابقه پیروز می‌شود اما خارج از میدان، درگیری‌هایی را سبب شده که مدت‌ها فوتبال ایران را وارد حاشیه‌های متعدد کرده است. به عنوان مثال تغییر دبیر کل فدراسیون فوتبال و جانشینی محمدرضا ساکت به جای علیرضا اسدی،‌ موضوعی بود که حاشیه‌های فراوانی ایجاد کرد. برخی معتقد بودند تغییر اسدی، یک روز پس از درگیری با کارلوس کی‌روش نشان می‌دهد فدراسیون به شدت حامی کی‌روش است و مخالفان او را حذف می‌کند. این موضوع وقتی رنگ جدی‌تری به خود پیدا کرد که فدراسیون تصمیم گرفت با امیر عابدینی نیز قطع همکاری کند. هاشمی طبا در این باره چند کلمه‌ای گفت که نشان می‌دهد از عملکرد او انتقاد دارد. رییس پیشین سازمان تربیت بدنی درباره سرمربی تیم‌ملی فوتبال گفت: «ایشان بالاخره رییس ماست»
ل در این مدتی که بوده آرامشی در این وزارت ایجاد شده است. امیدوارم در دوره بعد حضور داشته باشد و شاهد فعالیت بیشتر وی باشیم»



http://www.javanannews.ir/fa/News/5167/مصطفي-هاشمي-طبا--سلطاني‌فر-نيروي-توانمندي-است
بستن   چاپ