آریا جوان
آيا نوشيدني هاي رژيمي واقعاً به کم شدن وزن کمک مي کنند؟
شنبه 21 مرداد 1396 - 3:19:36 PM
آريا
جوانان نيوز- ممکن است قدري غيرمنتظره به نظر برسد؛ اما واقعيت اين است که خوراکي هاي رژيمي بيشتر از اينکه موجب کاهش وزن بشوند منجر به افزايش مي شوند. بر اساس يافته هاي به دست آمده از آخرين تحقيقات انجام شده، رژيم هاي مدرن نوعي سردرگمي در بدن به وجود مي آورند؛ موضوعي که در نهايت احتمال ابتلا به چاقي و ديابت را افزايش مي دهد.
دليل بروز چنين اتفاقي اين است که در غذاهاي کم کالري و نوشيدني هاي بدون قند هيچ ماده طبيعي وجود ندارد. به عبارت ديگر، بدن شما نوشيدني را دريافت مي کند که به اندازه نوشيدني هاي معمولي شيرين است؛ طعمي که باعث مي شود در سازوکار بدن تغييري به وجود نيايد. اين در حالي است که عموم مردم تصور مي کنند، نوشيدني هاي و خوراکي هاي رژيمي عملکرد سيستم سوخت و ساز بدن را تحت تأثير قرار مي دهند.

ادعاي توليدکنندگان محصولات رژيمي از جمله نوشيدني ها اين است که قند خوراکي ها را کاهش و کالري آنها را افزايش داده اند که موجب سير شدن سريع مي شود؛ اما واقعيت اين است که چنين خوراکي هايي مغز باعث سردرگمي مغز مي شوند و هيچ نقشي در دست کشيدن از غذا ايفا نمي کنند.

اين اتفاق در مورد ديگر خوراکي هايي که به عنوان رژيمي به فروش مي رسند ولي به اندازه نمونه هاي معمولي شيرين هستند نيز اتفاق مي افتد. بارزترين نمونه چنين محصولاني ماست ها و شيرهاي کم چرب ولي با شيريني بالا هستند. بنابراين، اگر قصد لاغري داريد، گول تبليغات و ادعاي شرکت هاي توليدکننده موادغذايي رژيمي را نخوريد، چراکه تنها خودتان را بيشتر و بيشتر در معرض چاقي و ديابت قرار داده ايد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/5171/آيا-نوشيدني-هاي-رژيمي-واقعاً-به-کم-شدن-وزن-کمک-مي-کنند؟
بستن   چاپ