آریا جوان
پنج کاري که در پنج دقيقه به مدت پنج روز خوشحالتان مي کند!
شنبه 21 مرداد 1396 - 3:27:42 PM
آريا
جوانان نيوز- در ميان انواع شيوه هاي مطرح شده پنج راه بيشترين بازده را داشته است که در اينجا به صورت خلاصه بيان مي شود:

1- ورزش کردن
انجام فعاليت هاي بدني در بهتر کردن خلق و خوي افراد نقش به سزايي دارد. از آنجايي که روح و بدن دو بخش جدايي ناپذير هستند و عملکرد هر يک بر ديگري اثر مي گذارد، ورزش کردن و تلاش براي داشتن بدني سالم بدون شک بر سلامت روح و کاهش افسردگي و شاد بودن لازم و ضروري است. البته براي داشتن خُلقي شادتر نيست، نيازي نيست به باشگاه برويد بلکه يک پياده روي ساده روزانه هم مي تواند حال شما بهتر کند.

2- تماس با يک دوست صميمي يا اعضاي خانواده
داشتن ارتباطات مثبت اجتماعي سنگ بناي شادي و سلامتي است. حداقل تأثيري که گفتگو با يک دوست مي تواند داشته باشد، افزايش انرژي و انگيزه است، حتي اگر دايره ارتباطات اجتماعي شما محدود باشد باز هم مي توانيد از لذت صحبت با نزديکتان بهره مند شويد و تأثيرات آن را ببينيد. پس اگر حال خوبي نداريد همين حالا تلفن را برداريد با يکي از دوستانتان تماس بگيريد، کافي است 5 دقيقه با او صحبت کنيد تا تغيير را احساس کنيد.

3- نوشتن چه چيزي که براي داشتنشان شاکر هستيد
يک دفتر کوچک تهيه کنيد و هر چيزي که خوشحالتان مي کند، يا هر آن چيزي که از داشتنش خوشحال هستيد در آن يادداشت کنيد. اين کار با نوشتن سه چيز کوچکي که به خاطرتشان شاد هستيد آغاز کنيد، اگر اين کار را به مدت شش ماه تکرار کنيد و دفتر خود را پُر کنيد از خوشحالي هاي کوچک، به وقت دلتنگي مي بينيد که چه طور در عرض 5 دقيقه حالتان را عوض مي کند.

4- تصور کنيد ماه آينده به بهترين دست­آورد زندگي خود مي رسيد
به گفته روان شناسان تصور کردن خود در بهترين حالت، به طرز شگفت انگيزي شما را مثبت نگر مي کند و احساسات مثبت را در شما رشد مي دهد. افراد مثبت انديش برخلاف منفي بافان، بر اين باور هستند که اتفاقات ناخوشايند زندگي را مي توانند کنترل کنند و به همين دليل اکثر مواقع راه درست را انتخاب مي کنند. پس تنها چند دقيقه خود را در بهترين حالت ممکن تصور کنيد و بنويسيد هر آنچه در ذهن داريد، نتيجه اين کار قطعاً شما را شگفت زده مي کند.

5- براي روز خود هدفي تعيين کنيد
مشخص کردن يک هدف حتي اگر کوچک باشد به روز شما جهت مي دهد، انجام اين کار مثل زماني است که در ماشين مي نشينيد و از مقصد با خبر هستيد، چه قدر راحت کوتاه ترين و بهترين مسير را براي رسيدن انتخاب مي کنيد. حال عکس اين ماجرا را تصور کنيد، آيا سردرگم نيستيد؟ لازم نيست که هر روز با هدفي بزرگ و خاص اغاز شود، کافي است شما يک کار کوچک را براي خود تعيين کنيد و آن را بر روي کاغذ بنويسيد و مقابل چشم خود قرار دهيد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/5174/پنج-کاري-که-در-پنج-دقيقه-به-مدت-پنج-روز-خوشحالتان-مي-کند!
بستن   چاپ