آریا جوان
هادی طباطبایی: با موزیک و شعارهای حماسی چند لیدر و مجری قبل از بازی نمی شود گفت کار فرهنگی کردیم ! / ستاره های فوتبال ایران در بخش فرهنگی بکار گرفته شوند
شنبه 20 مرداد 1397 - 18:05:05
آریا جوان - دروازه اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در دهه های 70 و 80 اظهارداشت :آنچه که در ورزش گاه ها و استادیوم های ورزشی اتفاق افتاده بیانگر این است که اقدامات فرهنگی صورت گرفته در حوزه ورزش کافی نبوده است و باید عمیق تر به این موضوع توجه کرد .

سید هادی طباطبایی در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان بااشاره به اینکه عوامل مختلفی در بداخلاقی ها در ورزش گاه ها اثر گذار هستند اظهار داشت : بخشی از این خشم ها و ناهنجارها ، عصبانیت های درونی افراد جامعه است که در شرایط خاص ورزشی به درون اماکن ورزشی هدایت می شود و ما شاهد این رفتارها توسط تماشاچیان و یا حتی ورزشکاران هستیم .
او توضیح داد که در طول سالها ورزش گاه ها و اماکن ورزشی ما با این مساله مواجه بودند و این سوال مطرح می شود که برای رفع عصبا نیت ها و بداخلاقی ها چه اقداماتی صورت گرفته است ؟ اگر انجام شده و ما نتیجه ای در ورزش گاه ها نمی بینیم پس کافی نبوده است .
ملی پوش دهه هفتاد و هشتاد فوتبال کشورمان گفت: واقعیت این است کار فرهنگی را نباید به ارائه چند موزیک و شعارهای حماسی چند لیدر و مجری قبل از مسابقه بسنده کرد بلکه هدایت افکار عمومی و ایجاد آرامش پروسه خاصی دارد که باید واکاوی شده و آن را اجرایی کرد .
وی تاکید کرد : موضوع توسعه فرهنگی و حذف بداخلاقی ها و امور غیر فرهنگی نیازمند بررسی است که باید به این مساله عمیق تر توجه شود و در این بخش، حوزه فرهنگی وزارت ورزش و سایر نهادهای مرتبط باید دقت نظر بیشتری داشته باشند.
سید هادی طباطبایی در مورد نقش ستاره های ورزشی برای هدایت افکار عمومی نیز بیان داشت : واقعیت این است که ورزشکاران و به ویژه از فوتبالیستها، به عنوان الگو مورد توجه بخش قابل توجهی از جوانان هستند اما یک سوال مطرح می شود که آیا در حوزه فرهنگی و برنامه هایی که در این راستا مدون شده نقشی برای این "ستاره های اثر گذار " دیده شده است ؟ این ستاره ها و الگوها کجا هستند؟
دروازه بان اسبق تیم ملی استقلال ادامه داد : خوب وقتی در حوزه های فرهنگی نقشی برای ورزشکاران به عنوان لیدر تعریف نشده است و حضور آنها هر روز کم رنگ و کم رنگ تر می شود حق انتخاب از تماشاچی و جامعه مخاطب گرفته می شود دوم اینکه اثرگذاری ورزشکاران ستاره و الگو هم از بین می رود .

http://www.javanannews.ir/fa/News/53849/هادی-طباطبایی--با-موزیک-و-شعارهای-حماسی-چند-لیدر-و-مجری-قبل-از-بازی-نمی-شود-گفت-کار-فرهنگی-کردیم-!---ستاره-های-فوتبال-ایران-در-بخش-فرهنگی-بکار-گرفته-شوند
بستن   چاپ