آریا جوان
نیما نکیسا: ورزشکاران باید در بحث فرهنگ سازی ورود کنند / جای ورزشکار در بدنه ورزش است نه سیاست
يکشنبه 21 مرداد 1397 - 17:03:25
آریا جوان - دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال گفت: در حال حاضر بسیاری از ورزشکاران ما در بخش های غیر مرتبط مشغول به کار هستند درحالیکه جایگاه آنها در بدنه ورزش است اما آنها در حوزه هایی مثل سیاست به کار گرفته شده اند و باید در بحث فرهنگ سازی ورود کنند.

نیما نکیسا در گفت وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان در خصوص فضای فرهنگی ورزشگاه ها، بر اهمیت نظام آموزشی کشورها تاکید کرد و افزود: هر کشوری که به سمت آموزش برود بی تردید در حوزه های فرهنگی و اخلاقی خروجی خوبی خواهد داشت .
وی در ادامه با بیان اینکه خویشتن داری ، مهربانی و پرورش عواطف انسانی و اخلاقی باید در دوره های مختلف سنی در وجود دختران و پسران مورد توجه قراربگیرد، گفت: در شرایط کنونی فکر می کنم کتابهای درسی نیازمند بررسی هستند تا نسلی که در فضای اجتماعی امروز رشد می کند مطابق شرایط روز تعلیم یافته و به آرامش بیشتری برسد .
نیما نکیسا با تاکید بربازبینی و بازشناسی نیازهای اجتماعی اظهارداشت : برای رفع بداخلاقی ها وناهنجاری های اجتماعی در اماکن مختلف در جامعه به طور کلان و به طور ویژه در استادیوم ها، می بایست کمیته آسیب شناسی دراین بخش تشکیل شود تا در صورت تایید کارشناسان رفتارهای اجتماعی در مسیر تغییر قرار بگیرند .
دروازه بان اسبق پرسپولیس توجه به تخصص گرایی ، اعتماد به جوانان و بهره مندی از مشاوره پیشکسوتان در بهبود شرایط اجتماعی را بسیار مهم دانست و گفت : در حال حاضر بسیاری از ورزشکاران ما در بخش های غیر مرتبط مشغول به کار هستند درحالیکه جایگاه آنها در بدنه ورزش است اما آنها در حوزه هایی مثل سیاست به کار گرفته شده اند که باید در بحث فرهنگ سازی ورود کنند.
او نگاه تجاری و سرمایه محوری در نظام مدیریتی را آفت تخصص گرایی دانست و مهمترین اثر آن را حذف افراد متخصص جوان از بدنه تصمیم سازی دانست و افزود: حضور افرادی چون آذر جهرمی در بدنه مدیریتی وزارت ارتباطات نقطه عطفی در حوزه جوانگرایی و نگاه تخصصی در دولت تدبیر و امید است. با حضور ایشان استنباط می شود که یک جوان با طی مسیر علمی به جایگاه وزارت رسیده است و این شرایط اگر برای وی مهیا شده برای سایر جوانان نیز می تواند ایجاد شود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/54051/نیما-نکیسا--ورزشکاران-باید-در-بحث-فرهنگ-سازی-ورود-کنند---جای-ورزشکار-در-بدنه-ورزش-است-نه-سیاست
بستن   چاپ