آریا جوان
تلفن همراه، جايگزين کليد منازل مي‌شود
دوشنبه 23 مرداد 1396 - 5:30:57 PM
بيتوته - اختراع
جوانان نيوز -برنامه جديد Kwikset Kevo نسخه‌هاي الکترونيکي کليد‌ها را براي قفل‌هاي چندگانه بر روي تبلت يا گوشي هوشمند ذخيره مي‌کند.
با استفاده از اين برنامه، هنگامي که کاربري به دفتر کار يا منزلش نزديک مي‌شود، گوشي به صورت بي‌سيم و با استفاده از بلوتوث مي‌تواند در را باز کند و حتي نيازي به بيرون آوردن آن از جيب‌ نيست.


برنامه ابداعي هم‌اکنون فقط براي ابزار iOS در دسترس است اما شرکت طراح بر روي نسخه‌هاي اندرويد و بلک‌بري نيز مطالعه مي‌کنند.
براي تبديل در معمولي به دري که به اين برنامه واکنش نشان دهد، کاربران بايد قفل‌هاي جديد را بر روي تمامي درهايي که مي‌خواهند به صورت هوشمند باز کنند، نصب کنند.


بهاي برنامه Kwikset Kevo به همراه قفل‌هاي جديد 144 پوند گزارش شده است.زماني که يک در براي اين برنامه فعال مي‌شود، کاربران مي‌توانند کليدهاي الکترونيکي (eKey) را به دوستان و خانواده خود بفرستند و به آن‌ها امکان دسترسي موقت يا دائم به اين فناوري را بدهند.


به منظور جلوگيري از دسترسي غيرمجاز، برنامه با استفاده از جي پي اس در مي‌يابد که آيا کاربري از پيش در درون ساختمان است يا خير و هر کاربر منفرد نيز به طور منحصربه‌فرد شناسايي مي‌شود.


قفل‌هاي جديد با يک کليد فيزيکي تجهيز شده‌اند به طوري که کاربران مي‌توانند در صورتي که باتري گوشي هوشمندشان تمام شود يا تمايل داشته باشند بدون گوشي از منزل خارج شوند . در را با آن باز کنند.


همچنين در بسته Kwikset Kevo براي کودکاني که گوشي هوشمند ندارند يا افرادي که داراي ابزار iOS نيستند، فاب‌هايي (Fob) تعبيه شده است.


مقامات شرکت «سازندگان سخت‌افزار و ارتقاء منزل» و مبتکر اين برنامه، معتقدند 79 درصد از افراد بين 18 تا 44 ساله براي دست کم 22 ساعت در روز گوشي‌هاي هوشمندشان را به همراه دارند و ديگر آن که کاربران تمايلي ندارند دسته کليدشان را هر جايي که مي‌روند، با خود به همراه ببرند.


برنامه Kevo با دو باتري AA عمل مي‌کند که به ادعاي شرکت سازنده، مي‌تواند بسته به ميزان مصرف، تا يک سال ماندگاري داشته باشد.با ترکيب تلفن‌هاي همراه‌ موجود و فناوري‌هاي بلوتوث، در‌هاي منزل وارد عصر ديجيتالي مي‌شوند.


http://www.javanannews.ir/fa/News/5435/تلفن-همراه،-جايگزين-کليد-منازل-مي‌شود
بستن   چاپ