آریا جوان
ابداع صندلي مراقب و نصيحت‌کننده سالمندان!
دوشنبه 23 مرداد 1396 - 5:36:05 PM
isna
جوانان نيوز -محققان موفق به طراحي نمونه اوليه نوعي صندلي شدند که با ارائه نصيحت‌هايي در خصوص سلامتي از افراد مسن مراقبت مي‌کند.
اين صندلي که در «موسسه مدارهاي يک‌پارچه Fraunhofer» در آلمان طراحي شده، مانند يک صندلي راحتي معمولي به نظر مي‌رسد.
تفاوت در اين است که صندلي جديد موسوم به GEWOS مجهز به حسگرهايي است که در درون بالشتک‌ها، تکيه‌گاه و دسته آن تعبيه شده‌اند.
اين حسگرها ميزان ضربان قلب و اشباع اکسيژن را در کاربر اندازه مي‌گيرند. همچنين ماشين پاروزني در آن گنجانده شده که امکان تمرين کردن فرد را فراهم مي‌کند.يک تبلت که به صورت بي‌سيم به صندلي متصل است، داده‌هاي لازم در مورد ميزان نبض، اشباع اکسيژن خون، فشار خون و وزن را به يک تلويزيون مخابره مي‌کند.
همچنين يک «دستيار سلامت مجازي» در اين صندلي تدارک ديده شده که اين داده‌ها را تحليل کرده و طرح‌هاي تمريني مناسب را پيشنهاد مي‌کند.اين دستيار مجازي مي‌تواند کاربر را به تمرين پاروزني با استفاده از نوعي ماشين مرتبط، بيرون رفتن و قدم زدن ترغيب کند.
طراحي اين صندلي سه سال و نيم زمان برده و در اصل براي سالم و فعال نگه‌ داشتن شهروندان مسن در منازلشان، جلوگيري از بيمار شدن آن‌ها و همچنين نظارت بر سلامت‌شان طراحي شده و دانشمندان هم‌اکنون در حال ارتقا توانايي‌هاي آن هستند.
حدود شش دانشگاه و موسسه تحقيقاتي آلماني در اين پروژه مشارکت دارند.
گفته مي‌شود اين صندلي سال آينده ميلادي يا در سال 2015 به بازار عرضه مي‌شود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/5486/ابداع-صندلي-مراقب-و-نصيحت‌کننده-سالمندان!
بستن   چاپ