آریا جوان
11 روش براي ايمن ماندن در سفرهاي خارجه
يکشنبه 22 مرداد 1396 - 2:22:04 PM
20 ستون - گردشگري
جوانان نيوز - براي رفتن به سفر هاي خارج از کشور اين نکات را رعايت کنيد!
هر زمان که به اخبار گوش مي دهيم و به اتفاقاتي که در سراسر جهان در جريان است نگاه مي کنيم، آنها را بسيار ترسناک مي بينيم. بمب گذاري، تيراندازي، تظاهرات اعتراضي، تروريسم، امروز همه جا اين چيزها وجود دارد. به راحتي مي توان اجازه داد اين ترس از نابود شدن، باعث شود هميشه به دنبال پناهگاهي باشيم و ديگر هيچگاه خانه را ترک نکنيم.

اما نبايد اجازه دهيم که اين ترس ما را از مسافرت به خارج از کشور منع کند. مهم نيست کجا مي رويد، در هر صورت ضرري ندارد احتياط را رعايت کنيد و از ويژگي هاي محيط اطراف خود، خصوصا محيط هايي که براي شما ناآشناست يا خارج از کشور شماست آگاه باشيد.

براي ديدن نقاط مختلف جهان در اين زمانه پر سر و صدا، بايد بيشتر از هر زمان ديگري احتياط کنيد و به فکر ايمني خود باشيد. در ادامه، 11 روش براي ايمن ماندن در زمان سفر را بيان کرده ايم.

از مدارک خود کپي بگيريد
اگر مدارک مهم خود، مانند گذرنامه يا مجوز هاي مختلف را در سفر از دست بدهيد، با داشتن نسخه هاي الکترونيکي از آنها هنوز هم مي توانيد به خانه بازگرديد. مطمئن شويد که مدارک سفر و مدارک شناسايي را در همه اوقات نزد خود داريد و در يک جاي امن نگهداري مي کنيد، به طوري که نتوان به راحتي آنها را دزديد.



شبها تنهايي به پياده روي نرويد
سعي کنيد اگر شب ها به پياده مي رويد، با يک فرد قابل اعتماد ديگر يا گروهي از افراد برويد. اگر در هر صورت تمايل داشتيد که تنهايي به پياده روي برويد، ابزارهاي دفاعي لازم مانند اسپري فلفل به همراه داشته باشيد.

اشياي ارزشمند خود را در جاهاي مختلفي قرار دهيد و در يک جا جمع نکنيد
همه پول هاي خود را در يک مکان نگهداري نکنيد. آنها را در چند جا پخش کنيد. در اين صورت اگر سارقان به شما حمله کردند، همه چيزتان را از دست نمي دهيد. هنگام مسافرت، سعي کنيد جواهرات بيش از حد زرق و برق دار و گران قيمت را از سر و گردن خود آويزان نکنيد. از زيورآلات ساده و کوچک استفاده کنيد.



قفل ها بسيار مفيد هستند
وقتي در هتل يا خوابگاه هستيد، مطمئن شويد که همه دربها و پنجره ها هميشه قفل هستند؛ حتي در زماني که داخل هتل يا خوابگاه حضور داريد. براي حفظ وسايل و اشياي ارزشمند خود بيشتر جانب احتياط را رعايت کنيد. براي اين منظور مي توانيد آنها را قفل کرده يا خارج از ديد نگه داريد.

برنامه سفر خود را به يک نفر بگوييد
وقتي قصد سفر داريد، مطمئن شويد که حداقل يک نفر از اطرافيانتان کل برنامه سفر شما را مي داند. در طول سفر با آن شخص در تماس بمانيد و اجازه دهيد بداند در جاي امني هستيد يا در حال بازگشت به خانه هستيد. در اين صورت اگر اتفاق بدي افتاد، حداقل يک نفر هست که با افراد مربوطه تماس بگيرد و جوياي وضعيت شما شود.

محيط اطراف خود را بشناسيد
از وضعيت محيط اطراف خود آگاه باشيد. اگر دوست داريد در هنگام سفر به موسيقي گوش دهيد، فقط در يک گوش خود هدفون را بگذاريد و خود را نسبت به آنچه در اطرافتان در جريان است کاملا ناشنوا نکنيد. به نشانه ها و علائم خياباني توجه کنيد. مراقب تحرکات مشکوک باشيد.

ظاهر خود را مانند مردم محلي آن منطقه بسازيد
لباسهاي ساده بپوشيد. از پوشيدن کفش پاشنه بلند يا لباس هاي غير راحت اجتناب کنيد. کفش ها و لباسهاي راحت بپوشيد تا هر زمان لازم بود عکس العمل لازم را نشان دهيد.

از "نه گفتن" نترسيد
گاهي برخي از افراد نظر خود را به شما تحميل مي کنند. به اين ترتيب تحت فشار قرار مي گيريد تا پاسخ مثبت بدهيد. از گفتن "نه!" نترسيد و ياد بگيريد که چگونه آن را بيان کنيد. گفتن نه کار بدي نيست. اين کار به شما کمک مي کند کنترل خود را خودتان به دست بگيريد و هر کاري که مي خواهيد را انجام دهيد و هر کاري که نميخواهيد را انجام ندهيد.



اعتماد به نفس داشته باشيد
اعتماد به نفس داشته باشيد و حتي اگر همه چيز به هم ريخت، وانمود کنيد که دقيقا مي دانيد چه کاري انجام مي دهيد و کجا مي رويد. اگر گم شديد، سعي کنيد توقف نکنيد و براي چک کردن نقشه يا تلفن همراه خود وسط خيابان نايستيد. براي اين کار وارد يک اداره يا کافي نت در نزديکي آن محل شويد.

به نداي درون خود اعتماد کنيد
به ضمير خود گوش دهيد. هر گاه احساس بدي داشتيد، به آن توجه کنيد و هر کاري که مي توانيد انجام دهيد تا خود را به مکاني برسانيد؛ جايي که احساس مي کنيد امن تر است. به احساسات بد يا عجيب خود بي اعتنايي نکنيد. اين صداي درون شماست که به شما مي گويد اشتباهي در جريان است.

از همه چيز بهترين استفاده را داشته باشيد
مهم تر از همه، از تجربيات خود بهترين استفاده را داشته باشيد. همه اقدامات احتياطي لازم را انجام دهيد تا ايمن بمانيد، اما اجازه ندهيد ترس شما را از لذت بردن از سفر و لحظات زندگي بازدارد. سفر به خارج از کشور يا هر جاي ديگر جهان، يک ماجراجويي است. اين لحظات هيچگاه باز نمي گردند. سر خود را بالا نگه داريد و به هيچ چيز اجازه ندهيد مانع ديدن جهان شود.



http://www.javanannews.ir/fa/News/5539/11-روش-براي-ايمن-ماندن-در-سفرهاي-خارجه
بستن   چاپ