آریا جوان
هرگز دوران قاعدگي خود را با دارو به تاخير نيندازيد, زيرا...
يکشنبه 22 مرداد 1396 - 2:04:00 PM
20 ستون - گردشگري
جوانان نيوز - دوره طبيعي قاعدگي دو تا 8 روز است و گاهي تا 10 روز ادامه دارد
دوره طبيعي قاعدگي چند روز است؟
دکتر علوي متخصص زنان و زايمان، گفت: بيماري به نام کيست رحم وجود ندارد، ولي عده‌اي کيست تخمدان را کيست رحم مي‌دانند. ايشان با اشاره به برخي از بيماري هاي زنان عنوان کرد: يکي از موضوعات مهم زنان، دوره قاعدگي است که سيکل آن از 22 تا 38 روز مي باشد و اگر بيش از اين زمان طول کشيد بايد به متخصص جهت تشخيص علت و درمان مراجعه کرد.

دوران قاعدگي از سن 12 سالگي تا 45 سالگي روي مي دهد و قاعده گذاري به همراه تخمک گذاري، زمان مشخص دارد، البته هر خونريزي خارج از اين زمان بندي، رويدادي غير عادي است. استرس و حرکات سنگين ورزشي و کاهش وزن و برخي از بيماري ها و بارداري و مصرف برخي از داروها مي تواند دوره قاعدگي طبيعي را بر هم بزند.

از ميان بانوان يک درصد قاعدگي طبيعي ندارند که آن هم قابل تشخيص است. دوره طبيعي قاعدگي دو تا 8 روز است و گاهي تا 10 روز ادامه دارد اگر اين مدت طولاني شود قطعا علت خاصي دارد. قاعدگي هاي منظم از 25 تا 35 سالگي روي مي دهد. تنها 15 درصد از بانوان سيکل 28 روزه دارند البته ميزان خونريزي در بانوان متفاوت است.

هر لکه بيني به معناي قاعدگي نيست و حتي مي تواند بنا بر دلايلي در کودکان اتفاق بيفتد، البته اختلال هاي تخمک گذاري هم موجب خونريزي مي شود.در کودکان ضربه خوردن و وجود جسم خارجي و يا تعرض موجب خون ريزي مي شود که آن هم زير نظر پزشک قابل تشخيص است.

يکي از اشتباهات مهم بانوان به تاخير انداختن عادت ماهيانه مي باشد که اين امر جداره رحم را ضخيم کرده و موجب امراض بدخيم مي شود. برخي از بانوان براي سفرها و يا کار تاخير در قاعدگي ايجاد مي کنند که تکرار آن تا چند ماه جايز نيست. خوددرماني و برخي از شيوه هاي سنتي در درمان بيماري زنان و استفاده از روش هاي غير اصولي در زمان بارداري زمينه ساز ايجاد امراض خواهد شد، در اين باره بهداشت بانوان اهميت زيادي دارد.پديده اي به نام کيست رحم نداريم و کيست در تخمدان اتفاق مي افتد که در اين باره با تجهيزات پزشکي مي توان کيست را تشخيص داد.

در حوالي سن بلوغ که قاعدگي آغاز مي شود اگر ميزان خونريزي بالا باشد ممکن است تعداد پلاکت ها کم باشد و نياز به دوره درمان باشد و يا اختلال انعقادي داشته باشند. وي در مورد مصرف قرص آهن در زمان قاعدگي هم بيان کرد:خون ريزي که منتهي به کم خوني شود نياز به آهن دارد، اما در سنين نوجواني و جواني قاعدتا خون ريزي موجب کم خوني نمي شود، اما براي جلوگيري از کم خوني گاهي براي زنان و دختران آهن تجويز مي شود.

اين متخصص زنان و زايمان در مورد برخي از مراقبت هاي زنان عنوان کرد: زنان و دختران بايد از لباس هاي نخي استفاده کنند و لباس هاي شسته شده خود را در معرض آفتاب بگذارند و همواره لباس هاي خود را خشک نگاه دارند تا به بيماري هاي زنان و عفونت ها مبتلا نشوند.

يکي از مباحث مهم کيست‌ها است که بايد حتما درمان شود در اين باره پديده‌اي به نام کيست رحم وجود ندارد ولي عده‌اي کيست تخمدان را کيست رحم مي دانند. بايد بدانيم که کيست تخمدان قابل تشخيص و درمان است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/5560/هرگز-دوران-قاعدگي-خود-را-با-دارو-به-تاخير-نيندازيد,-زيرا
بستن   چاپ