آریا جوان
جشنواره بين المللي اقوام و عشاير در گرمسار برگزار مي‌شود
چهارشنبه 25 مرداد 1396 - 3:33:03 PM
وزارت ورزش و جوانان
جوانان نیوز - مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان ازبرگزاری جشنواره بین‌المللی اقوام و عشایر ایرانی با حضور مهمانان خارجی سه کشور و ۱۵ استان کشور در ۱۷ و ۱۸ شهریورماه سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان ؛ به منظور هماهنگی برگزاری چهارمین دوره جشنواره ملی اقوام و عشایر 17 و 18 شهریورماه جلسه ای با حضور فتاحی مدیر کل ورزش وجوانان استان ، جعفری رئیس فدراسیون ورزشهای بومی ومحلی، طاهری فرماندار شهرستان ، مسئولین مرتبط استان وشهرستان در سالن شهید صبوری فرمانداری تشکیل شد.
در ابتدای این جلسه طاهری فرماندار شهرستان ضمن قدردانی از تعامل و هماهنگی دستگاههای اجرایی استان وشهرستان با اشاره به حضور مهمانان خارجی و مسئولان عالی‌رتبه کشوری در این جشنواره بیان کرد: با حضور مهمانان و ورزشکاران خارجی زمینه ورود این جشنواره به سطوح بین‌المللی نیز فراهم می‌شود.
فرماندار گرمسار با تأکید بر لزوم توسعه و ترویج ورزش‌های همگانی و بومی و محلی در قشر جوان جامعه افزود: جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی ظرفیت مطلوبی را برای ایجاد روحیه شادابی و نشاط در مردم ایجاد می‌کند.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ‌های اصیل ایرانی در قالب ورزش در این جشنواره ترویج داده می‌شود اذعان کرد: این جشنواره با حضور مسئولان کشوری، استانی و مهمانان خارجی در گرمسار برگزار می‌شود.
طاهری با بیان برخی مطالبات مردم و نواقص برگزاری جشنواره ملی اقوام و عشایر در گرمسار خاطرنشان کرد:15 استان از سراسر کشور در این جشنواره حضور دارند که برنامه‌های شاخصی را برای نمایش بازی‌ها و ورزش‌های سنتی اقوام مختلف ایرانی اجرا می‌کنند.
در ادامه این جلسه مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز با ارائه پیشنهاداتی ، رهنمونها و تمهیدات لازم برای اجرای بهتر این جشنواره را عنوان نمود.
فتاحی افزود: جشنواره بین‌المللی اقوام و عشایر ایرانی با حضور مهمانان خارجی سه کشور و ۱۵ استان کشور در ۱۷ و ۱۸ شهریورماه برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه مهمانان کشورهای عراق، آذربایجان و گرجستان در این جشنواره حضور دارند افزود: مهمانان غیربومی از 16 شهریورماه پذیرش شده وتا 19 شهریورماه حضور خواهند داشت.
مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به بهره برداری وافتتاح 10 خانه ورزش روستایی همزمان با برگزاری چهارمین جشنواره بین‌المللی اقوام و عشایر ایرانی گفت: چهار خانه ورزش در روستاهای توابع گرمسار،سه خانه ورزش در ایوانکی و سه خانه ورزش در آرادان به بهره‌برداری می‌رسد.
وی بر لزوم توسعه و ترویج ورزش‌های همگانی و بومی و محلی در قشر جوان جامعه تاکید داشت و ادامه داد: جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی ظرفیت مطلوبی را برای ایجاد روحیه شادابی و نشاط در مردم ایجاد می‌کند.
در پایان این نشست جعفری رئیس فدراسیون نیز از اینکه شهرستان گرمسار برای چهارمین بار متوالی به عنوان میزبان تقدیر و تشکر نمودند.
گفتنی است چهارمین جشنواره بین‌المللی اقوام و عشایر ایرانی مصادف با عید غدیر خم در یکی از مراکز ورزشی و یا فرهنگی و توریستی با حضور برخی مقامات کشوری در حوزه ورزش و جوانان و میراث فرهنگی و گردشگری در شهر گرمسار برگزار می‌شود.




http://www.javanannews.ir/fa/News/5769/جشنواره-بين-المللي-اقوام-و-عشاير-در-گرمسار-برگزار-مي‌شود
بستن   چاپ