آریا جوان
نقش سازمان‌هاي مردم نهاد در دست‌يابي به توسعه پايدار انکارناپذير است
شنبه 28 مرداد 1396 - 10:59:44 AM
وزارت ورزش و جوانان
جوانان نیوز - مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه نقش سازمان های مردم نهاد در دست یابی به توسعه پایدار انکار ناپذیراست گفت: جوانان با درک کامل، می‌توانند درقالب سمن‌ها، در حوزه‌های مختلف وارد و با استفاده از توانمندهای خود، مشکلات حوزه جوانان را با نظارت و مشارکت ارگان‌های مربوطه حل‌و‌فصل کنند.

نشست سازمان های مردم نهاد جوانان به مناسبت روز تشکل ها و مشارکت اجتماعی با حضور مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان ، احمدطالبی معاون فرهنگی و امور جوانان و آزاده صحت بخش رئیس گروه مشارکت های اجتماعی این اداره کل به میزبانی موسسه اندیشه و فرهنگ اسلامی یزد در عمارت صادقیه برگزار شد.
در این نشست اعضاء سازمان های مردم نهاد جوانان نقطه نظرات و مشکلات موجود در جهت پیشبرد اهداف و فعالیت ها را مطرح نموده و به گفتگوی دوستانه و صمیمی با مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد پرداختند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان با تبریک 22 مرداد ماه روز تشکل ها و مشارکت اجتماعی گفت: نامگذاری این روز به نام تشکل ها و مشارکت اجتماعی اهمیت این موضوع را نشان میدهد و اینکه دولت تدبیر و امید توجه و نگاه خاصی به حضور مردم به خصوص جوانان در عرصه های مختلف دارد.
مسعود شریعتی افزود: شور و انگیزه ی موجود در سازمان های مردم نهاد و نقش فعال و اثرگذار در مشارکت های اجتماعی و مباحث فرهنگی بسیار ستودنی است و قطعا می بایست در ادامه ی این راه نیز پر تلاش تر و مصمم تر از گذشته گام برداشت.
وی با اشاره به رشد سه برابری سازمان های مردم نهاد جوانان در استان یزد گفت:در ابتدای دولت تدبیر و امید 15 سمن در استان یزد وجود داشت که با برنامه ریزی و تلاشی که انجام دادیم این تعداد به بیش از 40 سازمان مردم نهاد جوانان افزایش یافته و در زمینه های فضای مجازی، محیط‌زیست، مشاوره‌ای، هنری، کارآفرینی ، امور ورزشی و غیره مشغول به فعالیت هستند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان با اعلام این که این تعداد سازمان مردم نهاد جوانان رضایت بخش نیست گفت: تلاشمان این است تا با فرهنگ سازی و ایجاد بسترهای لازم زمینه مشارکت بیشتر مردم به خصوص جوانان در حوزه های مختلف با تشکیل سمن ها فراهم کنیم.
شریعتی تصریح کرد: با توجه به اینکه اهتمام دولت تدبیر و امید بر شکل‌دهی توسعه پایدار است، سازمان‌های مردم نهاد می­ توانند به عنوان نهادهایی مستقل و تسهیل‌گر رابط بین دولت­ها و مردم بوده و در زمینه اشاعه این مفهوم و ساده‌ سازی آن برای شکل‌گیری فهم همگانی و همت جمعی در سطح جامعه فعالیت کنند.
وی با تاکید براینکه فعالیت سازمان های مردم نهاد باید شفاف و در اتاق شیشه ای باشد گفت: تقویت و توسعه روحیه تعامل و همکاری ما بین تشکل ها ی مردم نهاد بسیار مهم است و علاوه بر تشکل های تخصصی که در حال فعالیت هستند، تشکل هایی را نیز به منظور هم افزایی فعالیت ها و کمک به یکدیگر راه اندازی شود.
این مقام مسئول در پایان ابرازامیدواری کرد: با مشارکت سازمان های مردم نهاد و سپردن امور به جوانان که می توانند نقش تاثیرگذاری را در جامعه ایفا کنند ، شاهد کاهش مشکلات و مسائل جامعه به خصوص جوانان باشیم.



http://www.javanannews.ir/fa/News/5821/نقش-سازمان‌هاي-مردم-نهاد-در-دست‌يابي-به-توسعه-پايدار-انکارناپذير-است
بستن   چاپ