آریا جوان
لاريجاني:مجلس لازم بداند براي حجم و تنوع فعاليت هسته‌اي، مقررات لازم را مصوب مي‌کند
يکشنبه 28 مهر 1392 - 9:38:53 AM
ايسنا
علي لاريجاني در اظهارات امروز صبح خود در آغاز جلسه علني مجلس شوراي اسلامي گفت: در دوره اصلاحات عده‌اي تلاش کردند با ارائه ناقص و ظاهري مدرنيته ميدان تاخت و تاز عليه اسلام و انقلاب باز کنند. در هشت سال گذشته هم که متاسفانه به ريش اصولگرايان گره خورده است با طرح مسائلي چون مکتب ايراني اسلامي تلاش‌هاي ناشيانه براي رواج انديشه‌هاي ناسيوناليستي موجب کشمکش‌هاي فراوان شده است. متاسفانه امروز هم حرف‌هايي شنيده مي‌شود که به نظر مي‌رسد دريافت روشني از گذشته حاصل نشده است.

علي لاريجاني با تاکيد بر اينکه کشور درگير مشکلات حاد اقتصادي است، گفت: اگر همه اراده ها معطوف شود ممکن است امکان برطرف کردن اين مشکلات فراهم شود. امروز زمان نظريه‌پردازي‌هاي بي‌پايه نيست، کشور نياز به انقلاب در رنگها در مورد حجاب ندارد. ما در اکثر روستاها شاهد استفاده از رنگ‌هاي متنوع هستيم اين مسائل جنبه عرفي دارد در حالي که اصل در پوشيدگي و عفاف است که به جاي انقلاب در رنگها بايد انقلاب در معيشت مورد توجه قرار گيرد.

 کشور نياز به انقلاب در رنگها در مورد حجاب ندارد

 رييس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: امروز نيازمند انقلاب در اراده‌ها و انگيزه‌ها براي صيانت از دين و ميراث شهدا هستيم اگر عده‌اي شل‌دين در جامعه هستند بايد بدانند که شل دين بودن هنر نيست به خصوص آن کساني که از بيوت صالحين هستند بايد بدانند که تربيت انسان هاي مومن مورد نظر است.

 شُل‌دين بودن هنر نيست

 وي در ادامه با اشاره به مطالبي که طي روزهاي اخير در مورد نامه‌اي به امام(ره) در خصوص ارتباط با آمريکا نقل شده است، گفت: طرح اين مسائل در آستانه مذاکرات هسته‌يي چه خاصيتي دارد در اين شرايط طرح اين مسائل موجب کشمکش‌هاي دروني و سايش نيروهاست و ضرر دارد و اين معناي غلط را متبادر مي‌کند که نوعي ذوق‌زدگي براي ارتباط با آمريکا و غرب وجود دارد، آيا اين مسئله مايه گرانفروشي طرف ديگر و بي‌عزتي در جهان براي ما نيست؟

لاريجاني در ادامه تصريح کرد: من چنين اقداماتي را عقلا به ضرر منافع کشور مي‌دانم در شرايط حساس کنوني بايد همه جوانب در طرح مسائل ديده شود تا هزينه‌هاي داخلي و خارجي را افزايش ندهد بايد تلاش کنيم و همه اراده‌ها را براي بالا بردن توان اقتصادي کشور معطوف کنيم.

وي اظهار کرد: مقايسه مطالب سياسي و اقتصادي رسانه‌ها در روزهاي اخير نشان‌دهنده همين موضوع است که بايد مورد تجديد نظر قرار بگيرد.

لاريجاني در بخش ديگري از اظهارات خود به نقل از روايتي از امام هادي(ع) گفت: امام فرموده‌اند که از اصول مهم اعتماد کردن و نکردن اين است که در چه حالي و در چه جايي اعتماد کنيم و کجا اعتماد نکنيم، اين بحث بسيار مهمي است که با زندگي فردي و اجتماعي همه ارتباط دارد. امام هادي معيار را در اين زمينه به دست داده و فرموده‌اند که اگر ديديد درجامعه‌اي عدالت به معني اعم آن بيش از ستم است در جامعه نسبت به اقدامات حسن نيت داشته باشيد مگر خلاف آن ظاهر شود اما اگر ديديد در جامعه ستم بيش از عدالت است در آن جامعه سوءظن داشته باشيد مگر خلاف آن ثابت شود.

رييس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در معيار امام(ع) اعتماد داشتن مربوط به قلمرو بحث است. ديده مي‌شود که در مراودات سياسي اغلب دوستان انقلاب با سوءظن در مورد رفتارها و اظهارات برخورد مي‌کنند به خصوص در بين اصولگرايان اين موضوع ديده مي شود که با معيار امام(ع) سازگار نيست، در قلمرو دوستان انقلاب ستم وجود ندارد و اين لازم است که حسن نيت جايگزين سوءظن شود.

 در مراودات سياسي اغلب دوستان انقلاب با سوءظن در مورد رفتارها و اظهارات برخورد مي‌کنند که درست نيست

 وي در ادامه با اشاره به تحولات ديپلماتيک اخير در زمينه پرونده هسته‌يي کشور گفت: در عرصه ديپلماسي و به خصوص در مورد پرونده هسته‌يي کشور گفته‌هايي مطرح مي‌شود که بايد اعتمادسازي در مذاکرات انجام شود. دقت لازم بايد در اين موضوع صورت گرفته شود. جهان امروز دچار بي‌عدالتي است و نمونه آن رفتارهاي دوگانه قدرت هاي بزرگ و مظالم آمريکا نسبت به ايران و ساير کشورهاي مسلمان در راه‌اندازي جنگ‌ها و تحميل ديکتاتوري‌هاي است.

 فعل سياسي اعتماد به قدرت‌هاي بزرگ غيرعقلاني است

 رييس مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: در اين قلمرو غيرعادلانه بايد با سوءظن به موضوعات نگريسته شود. فعل سياسي اعتماد به اين قدرت‌ها غيرعقلاني است.

 مجلس احساس نياز کند در زمينه حجم و تنوع فعاليت‌هاي هسته‌اي، مقررات لازم را مصوب خواهد کرد

 وي در ادامه تصريح کرد: رعايت ضوابط عام در مورد پرونده هسته‌يي ايران لازم است. ايران عضو آژانس بين‌المللي انرژي اتمي است و ان پي تي را هم پذيرفته است نبايد براي ايران مقررات خاص در اين زمينه تدوين شود، رعايت اين ضوابط معيار گفت‌وگو است. مذاکره‌کنندگان بايد به اين مسئله توجه داشته باشند و مجلس اگر احساس نياز کند در اين زمينه حجم و تنوع، مقررات لازم را مصوب خواهد کرد.

 علي لاريجاني در بخش ديگري از اظهارات خود در آغاز جلسه علني صبح امروز مجلس شوراي اسلامي با اشاره به سالگرد ميلاد امام هادي(ع) به دوره متوکل عباسي و انتقال امام از مدينه به بغداد و سامرا اشاره کرد و گفت: در مدت بيست سال و 9 ماهي که امام تحت نظر بودند، شبکه وکلاي را سامان دادند که عراق، ايران، يمن‌،مصر و ساير کشورهاي منطقه را در درون سازمان شيعه قرار داد. قبل از دوره متوکل ادامه سياست حمايت از معتزله فضاي بازي را فراهم کرده بود اما با روي کار آمدن متوکل تنگ نظر‌يهاي دوره هارون در حمايت از اهل حديث عليه معتزله دنبال شد و برخوردهاي ناهنجار با شيعيان و طالبيان صورت گرفت.

رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به واقعه تخريب مقبره امام حسين(ع) به دستور معتصم عباسي گفت: در اين دوره سخت‌گيري‌ها و مجازات‌هاي سنگين براي زائران حرم امام حسين(ع) ايجاد شد، قبر امام حسين(ع) که مي‌توانست ارتباط عاطفي شيعيان با مردم را تقويت کند مورد بي‌حرمتي قرار گرفت اما زماني متوکل تصميم به قتل امام هادي(ع) گرفت خود به دست ترکان کشته شد و جانشين او معتصم بنا به روايت، امام را مسموم کرد.

علي لاريجاني در مورد تخريب مقبره امام حسين(ع) ادامه داد: بعد از اين دوران عده‌اي از علويان و طالبيان که در زمان تخريب مقبره امام حسين(ع) محل آن را با نشانه‌هايي مشخص کرده‌ بودند مقبره را دوباره بنا کردند اين اتفاق بايد مورد توجه قرار گيرد.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه امروز از دو جهت اماکن اسلامي مورد هجوم قرار گرفته‌اند، گفت: گروه اول افراطيون و تکفيريهاي هستند که در نجف‌،‌کربلا، سامرا و سوريه هستند که هر روز شاهد اقدامات تروريستي آنها نسبت به مسلمانان هستيم و گروه دوم آنهايي که دست به تخريب مسجد الاقصي و ساختن کنيسه در داخل آن مي‌زنند صهيونيست‌هايي که با اين اقدام وتوهين به قبله اول مسلمانان منجر به جريحه دار شدن احساسات مسلمانان و تحقير آنها شده اند.

رييس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: رژيم صهيونيستي فرصت را غنيمت شمرده و دست به چنين اقدامي زده است. تکفيريان و صهيونيست‌ها از حادثه تخريب مقبره امام حسين(ع) درک درستي ندارند و نمي‌دانند چنين اقداماتي نه تنها علائق عاطفي مسلمانان را کم نکرده بلکه‌ آنها را افزايش داده است و مصمم در حفظ ميراث گرانقدر شيعه کرده است.

 سازمان کنفرانس اسلامي واکنش جدي به اقدام اخير رژيم صهيونيستي نشان دهند

 لاريجاني از سازمان کنفرانس اسلامي، اجلاس بين‌المجالس کشورهاي اسلامي و کشورهاي اسلامي خواست تا واکنش جدي به اقدام اخير رژيم صهيونيستي نشان دهند و از وزارت خارجه خواست تا موضوع را پيگيري کند.


http://www.javanannews.ir/fa/News/596/لاريجاني-مجلس-لازم-بداند-براي-حجم-و-تنوع-فعاليت-هسته‌اي،-مقررات-لازم-را-مصوب-مي‌کند
بستن   چاپ