آریا جوان
رفتن به سمت موضوعات فني، موفقيتي براي تيم مذاکره‌کننده ايران در ژنو بود
يکشنبه 28 مهر 1392 - 9:45:29 AM
ايسنا

حميدرضا ترقي  با بيان اينکه "مقام معظم رهبري سياست‌هاي کلي سياست خارجي را ابلاغ مي‌کنند ولي وارد ريز جزئيات نمي‌شوند"، اظهار کرد: اختياراتي که به دولت داده مي‌شود در چارچوب سياست‌هاي کلي طبيعتاً به عهده خود دولت است و دولت بايد ببيند چگونه آن را به سرانجام برساند.

 وي افزود: اگرچه از موضع‌گيري مقام معظم رهبري از سفر نيويورک مي‌توان اينطور استنباط کرد که ممکن است در اين نوع مذاکرات برخي اقدامات نابجا نيز وجود داشته باشد و مورد تذکر رهبري قرار بگيرد ولي اين موضوع نافي اين نيست که مردم و نخبگان سياسي و احزاب نظارت دقيق داشته باشند و اظهار نظر و نقد و بررسي کنند.

 اين عضو شوراي مرکزي حزب مؤتلفه اسلامي در عين حال تاکيد کرد: اين نقد و بررسي‌ها بر هر ترتيب بايد منطبق با انصاف و واقعيت‌ها باشد و گروه مذاکره‌کننده و اعمال‌کننده سياست خارجي بايد تقويت شوند و تضعيف نشوند.

 وي در ادامه با بيان اينکه "خارج کردن موضوع مذاکرات هسته‌يي از ديدگاه‌هاي سياسي و سوق دادن آن به سمت ديدگاه‌هاي کارشناسي مي‌تواند يک موفقيت براي گروه مذاکره‌کننده ايران تلقي شود"، افزود: تاکنون هر بحثي که پيش مي‌آمد بيشتر بخاطر مسايل سياسي بوده است تا فني؛ بنابراين انتقال نگاه سياسي به نگاه فني گام بلندي در اين راستا تلقي مي‌شود.


http://www.javanannews.ir/fa/News/598/رفتن-به-سمت-موضوعات-فني،-موفقيتي-براي-تيم-مذاکره‌کننده-ايران-در-ژنو-بود
بستن   چاپ