آریا جوان
رئیس فدراسیون دوومیدانی:
نتایج درخشان کاروان ایران ماحصل برنامه ریزی هدفمند نظام ورزش کشور بود / تنوع مدال ها در این دوره بیشتر شد
شنبه 10 شهريور 1397 - 18:14:00
آریا جوان - مجید کیهانی گفت: نتایج کاروان ایران در بازی های آسیایی ماحصل برنامه ریزی و حمایت مطلق دولت، وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و تلاش فدراسیون ها و هیات های ورزشی و همت ورزشکاران این سرزمین است.

مجید کیهانی در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان در خصوص ارزیابی کلی نتایج کاروان ایران در بازی های آسیایی گفت: ارزیابی بنده از نتایج کاروان بسیار مثبت است و در مجموع رشته هایی که ستاد عالی بازی های آسیایی با اعزام آن ها موافقت کرد خوب عمل کردند و رکورد مدال آوری در بازی های آسیایی شکسته شد.
وی ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، فدراسیون ها و هیات ها هرچه در توان داشتند انجام دادند تا ورزشکاران و تیم ها با بهترین شرایط به این مسابقات اعزام شوند و خوشبختانه جوانان ما هم خوب تلاش کردند و نتایج درخشانی که به دست آمد ماحصل برنامه ریزی هدفمند نظام ورزش کشور، حمایت مطلق دولت، وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و تلاش فدراسیون ها و هیات های ورزشی و همت ورزشکاران این سرزمین بود.
رئیس فدراسیون دوومیدانی با اشاره به مدال های کاروان ایران، افزود: در این دوره تنوع مدال آوری بیشتری داشتیم و علاوه بر کشتی، تکواندو، کاراته وزنه برداری در رشته هایی مانند سنگ نوردی مدال طلا کسب کردیم و در کبدی رنگ مدال های بانوان و آقایان طلایی شد.
وی ادامه داد: همچنین دو مدال طلای با ارزش در دوومیدانی با رکورد های فوق العاده حسین کیهانی در 3000 متر با مانع و احسان حدادی در پرتاب دیسک و مدال نقره امیر مرادی در 1500 متر را داشتیم که عیار دوومیدانی ایران را در آسیا بالا برد.
کیهانی به برنز نوشاد عالمیان در تنیس روی میز اشاره کرد و گفت: یکی از نقاط روشن کاروان ایران در بازی های آسیایی اندونزی همین مدال ارزشمند نوشاد عالمیان بود که پس از 52 دوسال این رشته را صاحب مدال کرد و به نوبه خود به این قهرمان ارزنده و آقای قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز تبریک می گویم.
وی همچنین به مدال برنز واترپلو اشاره کرد و گفت: این مدال نیز با وجود رقبای سرسخت در آسیا بسیار حءز اهمیت است و خوشحالم که زحمات آین بچه ها و آقای رضوانی رئیس این فدراسیون بالخره در بازی های آسیایی اندونزی به بار نشست.
رئیس فدراسیون دوومیدانی موفقیت بانوان ورزشکار ایران در این مسابقات را نیز مورد توجه قرار داد و افزود: بانوان ما در بازی های جاکارتا درخشان بودند و با توجه به حفظ کامل پوشش اسلامی توانستند نتایج بسیار خوبی کسب کنند به ویژه در کبدی که به سلطه هندوستان پایان دادند و خوشرنگ ترین مدال را برای نخستین بار در کبدی و در یک ورزش گروهی برای ایران به دست آوردند. به اعتقاد من ظرفیت بانوان ایران در همه رشته ها بالا است و با حمایتی که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از آنها دارند روز به روز شاهد افتخارآفرینی بیشتر بانوان خواهیم بود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/61605/نتایج-درخشان-کاروان-ایران-ماحصل-برنامه-ریزی-هدفمند-نظام-ورزش-کشور-بود---تنوع-مدال-ها-در-این-دوره-بیشتر-شد
بستن   چاپ