آریا جوان
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان:
حضورزنان در جاکارتا نشان دهنده توسعه ورزش در کشوراست /از تلاشهای ورزشکاران مان قدردانی می کنم
شنبه 10 شهريور 1397 - 23:27:57
آریا جوان - نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی حضور حداکثری زنان در هجدهمین دوره بازی های جاکارتا را نشان دهنده توسعه ورزش دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان بشیر خالقی حضور حداکثری زنان در هجدهمین دوره بازی های جاکارتا را نشان دهنده توسعه ورزش دانست و در ادامه خواستار تداوم برنامه ریزی ها و سیاست گذاری در حوزه ورزش زنان با هدف مدال آوری شد.
وی باابراز خوشحالی از عملکرد کاروان اعزامی به بازی های آسیایی جاکارتا گفت : عملکرد کاروان کشورمان در این دوره از بازی های آسیایی را از طریق اخبار و رسانه ها پیگیری کرد و به عنوان یک شهروند از نتایج بدست آمده برخودم بالیدم .
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از منظر نماینده مردم، موفقیت های فرزندان این مرز و بوم در درعرصه ورزش این موضوع را گوش زد کرد که برای تداوم پیروزی هاو موفقیتهای در عرصه های ورزشی باید با تعامل و همکاری زمینه رشد و توسعه ورزش را مهیا کنیم .
او با اشاره به ورزش بر بهبود ناهنجاری های اجتماعی گفت: جامعه ما با مشکلات بسیاری مواجه است که با عمومی سازی ورزش می توان در مسیر کاهش ناهنجاری های اجتماعی گام برداریم .
بشیر خالقی با بیان اینکه برخی از رشته خاستگاه ایرانی دارند، توصیه کرد: علاوه بر مدال آوری در رشته هایی که در آنها صاحب نام هستیم باید زمینه رشد سایر رشته های ورزشی در بخش کسب مدال را مهیا کنیم .
او که سالها به عنوان پزشک انجام وظیفه می کرده از ورزش به عنوان ابزاری مفیدی برای کاهش ناهنجاری ها و ارتقاء سطح سلامتی نام برد.
نماینده حوزه انتخابیه شهرستان های خلخال و کوثردر مجلس شورای اسلامی خصوص الگو سازی باکمک ورزشکاران و مدال آوران نیز توضیح داد : هنگامی که ورزش کاران مان برای نخستین بار موفق به کسب مدال می شوند شاهد گرایش عموم مردم به ویژه جوانان به آن رشته می شویم و تشویق به ورزش کردن می شوند.
او در ادامه توسعه همگانی را بستر مهم شناسایی استعدادها و پتانسیلها عنوان کرد واظهارداشت: در صورت گسترش ورزش در بین مردم شاهد کسب استعدادهای ورزشی و باالطبع عناوین قهرمانی می شویم .
خالقی در بخش دیگری از سخنانش رشد و توسعه ورزش زنان را موجب بالندگی کشور دانست و گفت: باید به وسیله ورزش سلامت جسمی و روحی زنان که رکن اصلی خانواده هستند را ارتقاء بدهیم .
نماینده ی مجلس شورای اسلامی همچنین توضیح داد که چگونه حضور زنان در رویدادهای مهم ورزشی می تواند موجب رشد کمی و کیفی جلب نظر بانوان به ورزش و ارتقاء سطح سلامتی درکشور شود .
او جایگاه اصلی کاروان ورزشی ایران در این دوره از بازی ها را جایگاه چهارم اعلام و کرد و گفت: هدف اصلی ورزش افزایش سلامتی و نشاط هم میهنان است و ورزش قهرمانی می تواند این نشاط را در کشور ترویج کند .
نماینده حوزه انتخابیه شهرستان های خلخال و کوثردر مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد :باور مااین است انچه که در جاکارتا به دست آمد حاصل تلاشهای شبانه روزی و چندماهه ورزشکاران مان است و این موضوع بر کسی پوشیده نیست ومن به شخصه از این تلاشها قدردانی میکنم.

http://www.javanannews.ir/fa/News/61676/حضورزنان-در-جاکارتا-نشان-دهنده-توسعه-ورزش-در-کشوراست--از-تلاشهای-ورزشکاران-مان-قدردانی-می-کنم
بستن   چاپ