آریا جوان
فریبا محمدیان: استعدادهای برتر ورزشی در روستاها شناسایی و حمایت شود
يکشنبه 11 شهريور 1397 - 14:52:03
آریا جوان - معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه روستائیان منبع درخشان استعداد های وافر هستند، گفت: استعدادهای برتر ورزشی در روستاها باید شناسایی و حمایت شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، فریبا محمدیان شب گذشته در دیدار نواب روسای هیات‌های ورزشی شهرستان‌های اهر و هریس گفت: مسئولان ورزشی استان ها باید برای شکوفایی و افتخارآفرینی روستائیان در حوزه ورزش برنامه‌ریزی کنند.
وی برگزاری رویدادهای ورزشی را مستلزم مطالعه و برنامه ریزی دانست و تأکید کرد: برگزاری برنامه ها و رویداد های ورزشی علاوه بر اعتبار، به برنامه ریزی های منسجم نیازمند است. هرگاه برنامه ریزی ها برای برگزاری رویداد های ورزشی منطقی، منسجم و قانع کننده باشد، دستگاه های ذیربط نیز به تامین اعتبار مبادرت می ورزند.
محمدیان خاطرنشان کرد: فعالیت 6 هیئت ورزشی بانوان در شهرستان هریس بسیار رضایت بخش است، اما جای خالی دوو میدانی بانوان در این منطقه احساس می‌شود و انتظار داریم هیئت ورزش دومیدانی تشکیل شود.
معاون ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هرگونه غفلت در سرمایه‌گذاری ورزش دوومیدانی قابل‌ چشم‌پوشی نیست، اظهار داشت: در تقویت ورزش دوومیدانی آذربایجان‌شرقی غفلت نشود، زیرا جمعیت دوو میدانی این استان به‌راحتی می‌تواند شرایط و ترکیب تیم ملی را نیز تقویت کند.
محمدیان با بیان اینکه تخصیص بودجه ویژه برای ورزش بانوان نیاز به تصویب مجلس شورای اسلامی دارد، گفت: تخصیص بودجه ویژه برای ورزش بانوان دست‌ نیافتنی است ولی وزارت ورزش و جوانان سهم ورزش بانوان را در توزیع اعتبارات استان‌ها تعیین کرده است.
وی اضافه کرد: اعتباراتی که در قالب توسعه ورزش ‌های همگانی و قهرمانی به استان‌ها و شهرستان‌ها تخصیص می‌یابد برای مردان و زنان مشترک است و اینکه گفته شود تنها 30 درصد این اعتبارات متعلق به بانوان است را قبول نمی‌کنیم.
معاون ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر اینکه سهم اعتباراتی جنسیت‌ها باید بر مبنای سرانه جمعیتی باشد و اگر غیر از این باشد تخلف محسوب می‌شود، تأکید کرد: توزیع سهم اعتبارات ورزش بانوان و آقایان باید بر مبنای سرانه جمعیت باشد.
محمدیان ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان به دنبال برنامه‌هایی است که نتیجه و خروجی آن تربیت ورزش کارانی باشد که در آینده بتوانند در تیم‌های ملی نقش‌آفرینی کنند لذا باید از نشاط و تندرستی و استعدادهای ورزش کاران در تیم ملی بهره‌مند شویم.
وی در خاتمه گفت: همه منابع نظیر سالن‌های ورزشی روباز یا سرپوشیده باید سهم بانوان و آقایان را تعریف کرده و در ارائه خدمات عدالت محوری در نظر گرفته شود. مسئولان استانی و شهرستانی نیز در روند این امر نظارت دارند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/61836/فریبا-محمدیان--استعدادهای-برتر--ورزشی--در-روستاها-شناسایی-و-حمایت-شود
بستن   چاپ