آریا جوان
"مدیرکل ورزش وجوانان لرستان":
موفقیت های ایران در جاکارتا حاصل سیاستهای درست دولت تدبیر و امید است/تقدیر رییس جمهور از ورزشکاران پیش از اعزام باعث افزایش انگیزه آنان شد
يکشنبه 11 شهريور 1397 - 14:52:15
آریا جوان - مدیر کل ورزش و جوانان استان لرستان با بیان اینکه موفقیت های ایران در جاکارتا حاصل سیاستهای درست دولت تدبیر و امید است، پیام تقدیر رییس جمهور را زمینه ساز انگیزه ورزشکاران عنوان کرد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان لرستان؛عزیزپور گفت : حضورجدی بسیاری از کشور ها در این دوره از مسابقات و توزیع مدالها بین کشورهای مختلف یکی از نشانه های بالابودن سطح مسابقات جاکارتا بود ونشان داد این کشورها با آمادگی بسیار بالایی دراین مسابقات حاضر شده اند.
او با اشاره به تلاش های دولت تدبیر وامید درپیشرفت ورزش کشور وتقدیر رییس جمهور از مدال آوران ،افزود: دکترروحانی ریاست محترم جمهوری با توجه به اینکه یک شخصیت فرهنگی واجتماعی است نگاه مترقی و متوازنی به دو حوزه ورزش قهرمانی وهمگانی دارد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان لرستان بابیان اینکه دیدار رییس جمهوری باقهرمانان پیش از مسابقات برای مسافران جاکارتا ایجاد انگیزه کرد ،یادآورشد: ضمن اینکه اهدا پاداش قهرمانان کمک کرد تا ورزشکاران با فراغ خاطری بیشتری به مسابقه بپردازند
مدیرکل ورزش وجوانان لرستان ادامه داد: نگاه ویژه ریس جمهور به دیدگاه دکتر سلطانی فر نیز تبلور پیدا کرده است به گونه ایی که این نگاه مترقی باعث ارتقا وضعیت ورزش کشوربه شکل کلی وهمچنین ورزش قهرمانی شده است .
او تصریح کرد: با توجه به نگاه مترقی وسیاست درست دولت تدبیر وامید به حوزه ورزش ما شاهد رشد اعتماد به نفس وخودباوری در جامعه ورزشکاران نسبت به گذشته هستیم و در این دولت مسائل ورزشی به صورت جدی تری پیگیری می شود.
عزیزپور با اشاره به مدال های اندونزی به عنوان میزبان مسابقات جاکارتا و بالارفتن رتبه این کشور نیز گفت: جایگاه اندونزی در رقابت های آسیایی جاکارتا به عنوان میزبان یک جایگاه غصبی است .
او ادامه داد: بدترین حالت ممکن در ورزش قهرمانی این است که میزبان خودش را به شکلی درورزش مطرح کند تا بتواند جایگاهی غیرواقعی را درورزش کند ودر رتبه بالاتری قرار بگیردواندونزی درسطح بازی های آسیایی این کاررا انجام داد.
چون زمانی که از بین 14 مدال رشته پنجاک سیلات 12 مدال را کشور اندونزی کسب می کند نشاندهنده این است که جایگاهی که این کشور کسب کرده است غصب جایگاه کشورهای دیگرمانند ایران است .
عزیزپور بیان کرد: شرایط واقعی کشور میزبان در دنیای ورزش قهرمانی ازگذشته های دور تا به امروز نشان نمی دهد که این کشور توانایی قرار گرفتن در این سطح را داشته باشد
مدیرکل ورزش وجوانان لرستان ،اضافه کردن رشته پنجاک سیلات توسط کشور میزبان و توزیع مدالها به وسیله این رشته ورزشی را ناعادلانه عنوان کرد ویادآورشد: اضافه کردن رشته پنجاک سیلات واین شکل از توزیع مدال ها درراستای اهداف طراحی شده توسط کشور میزبان بوده است لذا انتظار داریم که شورای بازی های آسیایی در اینچنین شرایطی به گونه ایی تدبیر به خرج دهند تا باعث مقبولیت عمومی آنان از طرف جامعه ورزشی آسیا شود .
وی با اشاره به جایگاه ایران ،افزود: در حال حاضر ایران با توجه به نتایج رشته های باقیمانده وتاثیر آن برافزایش مدال ها جایگاه خوبی را به دست آورده است که بدون شک حاصل تلاش ها ودیدگاه های خوب مسوولان وزارت ورزش وجوانان و کمیته ملی المپیک و زحمات فدراسیونهای مختلف است.
عزیزپور درادامه به سهم لرستانی ها در موفقیت های ایران در مسابقات آسیایی جاکاراتا اشاره کردو گفت:8 ورزشکار لرستانی متشکل از 5بانوی ورزشکار و 3 نفر دررده آقایان به جاکارتا اعزام شده اند و مدال طلای کانوپولوی بانوان و مدال برنز بسکتبال 3نفره حاصل نقش موثر ورزشکاران لرستانی بوده است .
.مدیرکل ورزش وجوانان لرستان همچنین از اعزام 12 لرستانی مشکل از 10 ورزشکار یک مربی ویک داور به مسابقات پارآسیایی خبرداد وتاکید کرد: لرستانی ها دربحث دومیدانی سرآمد کشور هستند آنچنانکه بالاترین‌ درصد مدال های دو میدانی کشوررا لرستانی ها کسب می کنند.
علی یاور عزیزپور خاطر نشان کرد: ورزشکاران لرستانی اعزامی به پارآسیایی در حال حاضر آمادگی خوبی دارند ومطمئن هستیم باردیگر همانند گذشته پرچم جمهوری اسلامی ‌ایران‌را به اهتزاردرخواهند آورند ومایه افتخار لرستان خواهندشد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/61838/موفقیت-های-ایران-در-جاکارتا-حاصل-سیاستهای-درست-دولت-تدبیر-و-امید-است-تقدیر-رییس-جمهور-از-ورزشکاران-پیش-از-اعزام-باعث-افزایش-انگیزه-آنان-شد
بستن   چاپ