آریا جوان
بازی های آسیایی 2018- جاکارتا
محسن رضوانی :در شنا وشیرجه به تجربه ای مهم دست پیدا کردیم/برنز واترپلو آغاز موفقیتهای بزرگتر است
دوشنبه 12 شهريور 1397 - 14:27:44
آریا جوان - رئیس فدراسیون شنا شیرجه واترپلو با بیان اینکه ملی پوشان واترپلو کشورمان در جاکارتا حریفان قدرتمندی رال پشت سر گذاشتند و توانستند مدال برنز بازی های اسیایی را به دست بیاورند ، کسب سهمیه المپیک را یکی دیگر از برنامه های ملی پوشانمان دانست .

محسن رضوانی در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان از نتیجه ای که تیم ملی واترپلو در بازی های اسیایی امسال کسب کردند به عنوان یک رویداد مهم دراین ورزش نام برد .
او توضیح داد : همانگونه که شاهد بودید امسال یک اتفاق بزرگ در واترپلو افتاد و اعضاء تیم به پشتوانه همت ، تلاش و هدایت مربیان توانستند بعد از 44 سال صاحب مدالی ارزشمند شود .
رئیس فدراسیون شنا شیرجه واترپلو اظهار امیدواری کرد مدال برنز بازی های اسیایی در واترپلو آغازی برای فتح سکوهای رفیع تر و کسب مدالهای خوش رنگ و حضور موفق در بازیهای المپیک باشد .
این مقام مسوول در فدراسیون شنا ضمن قدرشناسی از تلاش های الکساندر چیریچ سرمربی تیم واترپلو در خصوص دلایل موفقیت این تیم اظهارداشت : تیمی جوان با حضور در اردوی مستمر آماده سازی و یک کار مداوم سه ، چهارساله در کسب این موفقیت بسیار اثر گذار بوده است ومن بسیار امیدوارم این روند باانگیزه بسیار بالا ادامه پیدا کند .
او از مسابقات کسب سهمیه المپیک به عنوان رویداد پیش روی واترپلوئیست ها ی کشورمان نام برد و افزود : باتوجه به شکست ژاپن ، شانس زیادی برای حضور در المپیک 2020 خواهیم داشت اما نباید از حریفان قزاقمان نیز غافل شویم .
محسن رضوانی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص شنا وشیرجه نیز گفت : دراین دو رشته به یک تجربه بزرگ دست پیدا کردیم وآن هم این است که باید از دانش خارجی برای توسعه این رشته ها در دوبخش قهرمانی و حرفه ای استفاده کنیم، البته پیش از تصمیم گیری دراین خصوص قطعا کار کارشناسی صورت خواهد گرفت .
او در مورد رشته های شنا وشیرجه در بازی های اسیایی نیز گفت : اگر دقت کنید،می بینید فقط 4 کشور چین، ژاپن ، کره جنوبی و سنگاپور درشنا توانستند صاحب مدال طلا شوند وتنها چین ژآپن در شنا 19 مدال به دست آوردند .
رییس فدراسیون شنا ،شیرجه و واترپلو پیشنهاد کرد برای توسعه پایدار دررشته های شنا مدارس شنا راه انداری شود .

http://www.javanannews.ir/fa/News/62958/محسن-رضوانی--در-شنا-وشیرجه-به-تجربه-ای-مهم-دست-پیدا-کردیم-برنز-واترپلو-آغاز-موفقیتهای-بزرگتر-است
بستن   چاپ