آریا جوان
شنيده شدن صداي واحد درباره آمريکا، ديپلماسي را تقويت مي کند
يکشنبه 12 آبان 1392 - 9:11:36 AM
آريا
نوذر شفيعي عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجه مجلس در مصاحبه با خبرگزاري آريا گفت: وجود صداهاي چندگانه در يک کشور اشکالي به دنبال ندارد بلکه بروز و ظهور دموکراسي در آن کشور است چه در آمريکا و چه در ايران اين امر حادث شود. صداهاي چندگانه  بر اساس يک تعريف واحد و خاصي از منفعت ملي است. چند صدايي در يک کشور مولفه استراتژيک است که تلاش مي کند تا بيشترين منافع تامين شود. چند صدايي اگر بر مبناي سليقه ها و حب و بغض باشد بحث تکنيکي است تا استراتژيکي. چند صدايي مي تواند به تقويت منافع ملي و يا به تضعيف منافع ملي و کاهش اقتدار ديپلماتيک منجر شود. به نظر مي آيد اگر در ايران صداي واحد شنيده شود ديپلماسي تقويت مي شود.
نماينده استان شيراز در ادامه افزود: يکي از اقداماتي که در مذاکرات ژنو انجام شد آخرين گام مورد بررسي قرار گرفت  و بر اساس گام نهايي گام اول مشخص شده است .در مذاکرات پيشرو 3 موضوع بررسي مي شود نخست به رسميت شناختن حقوق ايران در استفاده از انرژي هسته اي صلح آميز، دوم لغو تحريمها  سوم برطرف نمودن دغدغه و نگرا ني هاي غرب.
شفيعي در پايان گفت:چشم انداز مذاکرات خوش بينانه است و اکنون که در روند مذاکرات هستيم برخي تحريمها در حال لغو شدن است و مي توان اميدوار بود که پس از مذاکرات تحريمها لغو شوند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/645/شنيده-شدن-صداي-واحد-درباره-آمريکا،-ديپلماسي-را-تقويت-مي-کند
بستن   چاپ