آریا جوان
بانوی قایقران ملی پوش:برای کسب طلا به جاکارتا رفتم /برای حضور در کاپ جهانی آماده می شوم
شنبه 17 شهريور 1397 - 14:38:21
آریا جوان - نازنین ملایی عضو تیم ملی قایقرانی که در بازی های آسیایی جاکارتا موفق به کسب مدال نقره شد گفت :برای حضور در این رقابت ها سختی های زیادی را متحمل شدم و تمرینات مستمر و طاقت فرسایی را پشت سر گذاشتم تا بتوانم مدال طلای آسیا را کسب کنم اما با یک اتفاق شانسی از کسب مدل طلا محروم شدم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گیلان ، نازنین ملایی اظهار داشت: البته گیرکردن پارو در خط استارات یک اتفاق شانسی و ورزشی بود که در آغاز رقابتم پیش آمد و این مسئله باعث شد تا حدود 50 متر از حریفانم عقب بیافتم. وی افزود: البته پس از این اتفاق که به ندرت در مسابقات ورزشی پیش می آید، بر سرعتم افزودم و تا 1700 متری تمامی حریفانم را پشت سرگذاشتم اما در 300 متر پایانی به دلیل اینکه بیش از حد به خود فشار آورده بودم، از رقیب قدرتمند چینی خود عقب افتادم و در نهایت به مدال نقره دست یافتم. ملایی که تنها ورزشکار گیلانی حاضر در بازی های آسیایی 2018 اندونزی است که مدال انفرادی را برای استان کسب کرده، ادامه داد: من برای حضور در این رقابت ها سختی های زیادی را متحمل شدم و تمرینات مستمر و طاقت فرسایی را پشت سر گذاشتم تا بتوانم مدال طلای آسیا را کسب کنم اما با یک اتفاق شانسی از کسب مدل طلا محروم شدم. وی که در دوره گذشته بازی های آسیایی مدال برنز تیمی را کسب کرده بود، بیان داشت: بازی های آسیایی به خصوص در رشته قایقرانی در سطح کیفی بسیار بالایی برگزار شد چون ورزشکاران چینی در این دوره از رقابت ها در بخش انفرادی نیز حضور یافته و سطح کیفی مسابقات را بالا بردند. ملایی اضافه کرد: با توجه به حضور قایقرانان چینی، تمریناتم را روی ورزشکار چینی پایه ریزی کردم و حتی 2 روز قبل از مسابقات رکوردهای بسیار خوبی داشتم که در این راستا، افشین فرزام مربی ام زحمات زیادی کشید و به خوبی ورزشکاران این رشته به خصوص ورزشکار چینی که چند عنوان قهرمانی جهان را در اختیار دارد، آنالیز کرده بود. وی تصریح کرد: می دانستیم کار سختی پیش رو داریم و به همین دلیل رکوردهایم به نسبت رکوردهای رقیب چینی انجام می شد اما شانس با من یار نبود و برای اولین بار چنین اتقاقی را تجربه کردم و پارویم در خط استارت گیر کرد تا نتوانم به مدال طلا دست یابم. ملایی که با 26 سال سن، 12 سال است در رشته قایقرانی فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: البته بازی های آسیایی به اتمام رسیده و هم اینک خود را برای حضور در کاپ جهانی ، مسابقات قهرمانی جهان و مسابقات قهرمانی آسیا آماده می کنم و امیدوارم بتوانم در این رقابت ها مقام کسب کنم. وی که بیش از 11 سال است در تیم ملی قایقرانی عضویت دارد، اظهار داشت: البته باید ابتدا در مسابقات کاپ جهانی که اردیبهشت ماه سال آینده در یکی از کشورهای اروپایی برگزار می شود، شرکت کنم تا بتوانم جایگاهی را در جهان کسب کنم و پس از آن نیز با قدرت در مسابقات قهرمانی آسیا که شهریورماه سال آینده برگزار می شود، حضور خواهم یافت. این ورزشکار برجسته گیلانی که تاکنون 13 مقام و مدال مسابقات برون مرزی همچون بازی های آسیایی ، مسابقات قهرمانی آسیا و کاپ آسیا را کسب کرده، در خاتمه سخنانش؛ از خانواده، مربی، مسئولان فدراسیون و مسئولان استانی قدردانی کرد. 12 ورزشکار از استان گیلان در بازی های آسیایی 2018 اندونزی حضور داشتند که سرانجام موفق به کسب 2 مدال نقره و 2 مدال برنز شدند. نازنین ملایی در رشته قایقرانی موفق به کسب مدال نقره انفرادی شد و سه مدال دیگر توسط ورزشکاران رشته شمشیربازی و قایقرانی در بخش تیمی برای استان گیلان بدست آمد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/64844/بانوی-قایقران-ملی-پوش-برای-کسب-طلا-به-جاکارتا-رفتم--برای-حضور-در-کاپ-جهانی-آماده-می-شوم
بستن   چاپ