آریا جوان
هواوی دسترسی به حالت عملکرد عادی گوشی را برای کاربران فعال می‌کند
شنبه 17 شهريور 1397 - 14:46:55
آریا جوان - پس از مشخص‌شدن نتایج غیرواقعی و تقلب هواوی در بنچمارک، دسترسی به حالت عملکرد عادی گوشی فعال خواهد شد.   

روز گذشته خبری مبنی بر تقلب هواوی در نتایج بنچمارک منتشر شد. ظاهرا هواوی در نتایج بنچمارک گوشی‌های خود تقلب می‌کند و وقتی گوشی هوشمند در حال تست عملکردی در بنچمارک است، مکانیزم تشخیص بنچمارک روی گوشی فعال می‌شود؛ ا ین مکانیزم، باعث می‌شود که دستگاه، عملکردی فراتر از حالت عملکرد عادی از خود نشان دهد. بعد از رسوایی هواوی در تقلب در نتایج بنچمارک، این شرکت چینی اعلام کرده است که دسترسی به‌ حالت عملکرد عادی را برای گوشی‌های هوشمند خود مقدور خواهد ساخت. لذا گوشی‌های هوشمند این شرکت می‌توانند به‌ حالت عملکردی یا performance mode وارد شوند. مقاله‌های مرتبط:
جزئیات دقیق‌تر از بریدگی بالای نمایشگر میت 20 پرو هواوی در تصویر فاش‌شده جدید نتایج بنچمارک‌ها تحت تاثیر تقلب گسترده در میان شرکت‌های اندرویدی، نوت 3 هنوز اول است
این تغییر، یکی از اقدامات هواوی در مسیر محقق ساختن حقوق مصرف‌کنندگان محسوب و اجرایی می‌شود. علاوه‌بر این، بهینه‌سازی جدید، باعث افزایش سرعت دستگاه خواهد می‌شود، ولی در عین حال مصرف شارژ گوشی را افزایش می‌دهد. البته این ویژگی در نسخه‌ی بعدی رابط کاربری EMUI 9.0 هواوی در دسترس خواهد بود. براساس گزارش AnandTech، هواوی پس از بنچمارک انجام‌شده روی گوشی آنر و و خصوصا بنچمارک 3DMark، تصمیم گرفت چنین تغییری را ایجاد کند. همان‌طور که می‌دانید بنچمارک 3DMark، گوشی‌های پی 20 ، پی 20 پرو ، نوا 3 و آنر پلی را از صدرنشینی در فهرست خود حذف کرد. از آنجایی که عملکرد تشخیص بنچمارک روی این گوشی‌های هوشمند تنظیم شده‌ بود، نتایج بنچمارک واقعی نبودند و به‌همین دلیل در بررسی بنچمارک نتایج غیرواقعی و جعلی ثبت شده بود. در اصل گوشی‌های هوشمندی که در چنین شرایطی تست می‌شوند، عملکرد معمولی و عادی خود را به‌نمایش نمی‌گذارند و به‌همین دلیل نتایج بنچمارک آنها غیرصادقانه و غیرواقعی خواهد بود. البته حقیقت این است که تغییر جدیدی که Huawei برای کاربران خود در نظر گرفته و دسترسی به حالت عملکرد عادی گوشی را باز می‌کند، بدین معنی نیست که همه‌چیز تمام شده است. این تغییر، تنها برای کاربرانی خوب است که نتایج بنچمارک را دنبال می‌کنند و به‌دنبال بهترین عملکرد هستند. این دسترسی برای گیمرها هم خوب خواهد بود و آنها می‌توانند قبل از بازی حالت عملکرد عادی گوشی را فعال کنند؛ ولی در نهایت مانع تقلب‌ صددرصدی هواوی در نتایج بنچمارک نمی‌شود. البته برخی از برگزار کنندگان بنچمارک 3DMark معتقدند پس از فعال شدن حالت دسترسی عملکرد عادی در گوشی‌های هوشمند هواوی، امتیازات بنچمارک تغییراتی را نشان می‌دهد و بی‌تاثیر نخواهد بود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/64902/هواوی-دسترسی-به-حالت-عملکرد-عادی-گوشی-را-برای-کاربران-فعال-می‌کند
بستن   چاپ