آریا جوان
آشنایی با بهترین باز کننده سریع قاعدگی
شنبه 17 شهريور 1397 - 14:54:22
آریا جوان - برای درد کمتر در دوران پریود، باید به دنبال بازشدن دهانه رحم و خونریزی راحت بود. از جمله باز کننده سریع قاعدگی می‌توان به حمام آب گرم، سبزیجات و میوه ها، ویتامین C، ورزش، چای زعفران و دمنوش ها، سویا، و ماهی سالمون اشاره کرد.

سرویس سلامت - آیا به هنگام قاعدگی ماهانه خود دردهای مزمن دارید؟ آیا به دنبال راه حل‌هایی برای راحت‌تر گذشتن این دوره هستید؟ چرخه قاعدگی خانم‌ها به طور معمول 28 روز می‌باشد. اما گاهی اوقات، به دلایل مختلفی مانند ورزش خیلی زیاد یا رژیم غذایی سخت، استرس، مصرف قرص‌های کنترل باروری، سندرم تخمدان پلی کیستیک و...، ممکن است این چرخه به تاخیر بیفتد یا زودتر اتفاق افتد. در چنین شرایطی، ممکن است خانم‌ها دنبال راهی برای تسریع چرخه قاعدگی و باز کردن پیش از موعد آن باشند. در ادامه به شرح راه‌هایی برای باز شدن قاعدگی پرداخته شده است.
راه‌ های باز شدن قاعدگی
حمام آب گرم و پوشیدن کامل خود بعد از آن
یکی از پرطرفدار‌ترین روش‌ها که چرخه قاعدگی را به آرامی تحریک می‌کند، گرفتن حمام آب گرم می‌باشد. حرارت ناشی از حمام آب گرم، باعث شل شدن عضلات شکمی شده و جریان خون را در رحم تحر یک می‌کند. در نتیجه، این کار منجر به تحریک قاعدگی می‌شود. نکته مهم بعد از گرفتن حمام آب گرم، پوشش کامل بدن است. این کار باعث می‌شود که حرارت ایجاد شده در عضلات شکمی تا مدت بیشتری بماند.

مصرف ویتامین C
به طور کلی قاعدگی خانم‌ها با ریزش بافت پوششی داخل رحم صورت می‌گیرد. مصرف ویتامین C، حجم این بافت پوششی درون رحم را افزایش داده و در نتیجه به ریزش سریع‌تر آن کمک می‌کند. بنابراین با مصرف ویتامین C، احتمال باز شدن قاعدگی افزایش می‌یابد. مقدار توصیه شده روزانه این ویتامین 60 میلی گرم می‌باشد. مواد غذایی مانند خربزه درختی، فلفل، کلم بروکلی، کیوی، مرکبات، سبزیجات برگ و گوجه فرنگی بیشترین میزان ویتامین C. را در خود داشته و به عنوان باز کننده سریع قاعدگی استفاده می‌شوند.

ورزش
ورزش روزانه باعث بهبود گردش خون می‌شود و در نتیجه دوره قاعدگی را کمی زودتر فرا خوانی می‌کند. اما فراموش نشود که در صورت شدید بودن این ورزش‌ها، ممکن است نتیجه برعکس شود.

افزایش روابط اجتماع
برخی از مطالعات نشان داده است، خانم‌هایی که ساعات زیادی را در تعامل با هم می‌گذرانند، بعد از مدتی چرخه قاعدگی آن‌ها با هم هماهنگ می‌شود. اگر برای بعضی از دوستان یا هم اتاقی‌های شما، چرخه قاعدگی زودتر اتفاق افتاده باشد، به احتمال زیاد برای شما نیز زود‌تر اتفاق می‌افتد.

تغذیه
یکی دیگر از راه های باز کننده سریع قاعدگی، داشتن تغذیه‌ی مناسب است؛ غذا‌های بیش از حد نمکی و سنگین منجر به سوء هاضمه و التهاب دستگاه گوارش می‌شوند و باز شدن قاعدگی را دشوار می‌کنند. در عوض مصرف مواد غذایی غنی از کاروتن، مانند خربزه، هویج، زردآلو، اسفناج، هلو و...، چرخه قاعدگی را تسریع می‌بخشد و مصرف آن‌ها در طول روز توصیه می‌شود.

نوشیدن چای
از جمله گیاهانی که مصرف چای آن‌ها، فرا رسیدن قاعدگی را تسریع می‌بخشد، شامل بابونه، جعفری، زنجبیل، رزماری، مریم گلی و برگ تمشک می‌باشد. در میان این گیاهان، مصرف چای جعفری بیشتر توصیه می‌شود؛ زیرا این گیاه، حاوی مواد میریستیکین و آپیول می‌باشد که منجر به انقباض آرام رحم و در نهایت، تحریک قاعدگی می‌شود.

زعفران
زعفران، گیاهی گران قیمت و گرمسیری می‌باشد که در شرایط آب و هوایی معتدل می‌روید. در طب سنتی، این گیاه برای تحریک قاعدگی و منظم کردن چرخه آن، مورد استفاده قرار می‌گیرد. آزمایشات بالینی نشان داده است که گیاه زعفران، بدون داشتن عوارض جانبی، در کاهش بیماری‌هایی مانند سندرم پیش از قاعدگی ، قاعدگی‌های دردناک و افسردگی‌های رایج، بسیار موثر بوده است. مصرف 0.5 تا 2 گرم زعفران در روز، با تحریک بافت‌های کشسانی و ماهیچه‌ها صاف رحم، در نهایت چرخه قاعدگی را تسریع می‌بخشد.

ماهی سالمون
ماهی سالمون، سرشار از ماده‌ای معدنی به نام سلنیوم است که دارای خواص بهبود دهنده و تثبت کننده هورمون‌های جنسی است. از این رو مصرف این ماهی، در بر طرف کردن مسائل مربوط به قاعدگی بسیار موثر می‌باشد.

آب انگور
آب آنگور یکی دیگر از انواع باز کننده سریع قاعدگی است؛ بطوری که مصرف هر روز صبح یک لیوان از آب انگور قرمز، می‌تواند در تنظیم و تسریع چرخه قاعدگی موثر باشد.

مصرف سویا
بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک یک بیماری شایع است که بر روی کارکرد تخمدان خانم‌ها تاثیر می‌گذارد و منجر به قاعدگی‌های نامنظم و به تاخیر افتادن آن می‌شود. سویا دارای مواد گیاهی به نام ایزوفلاون‌ها می‌باشد که این مواد در درمان بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک بسیار موثر می‌باشند. بر این اساس، مصرف سویا، چرخه قاعدگی را تنظیم کرده و از به تاخیر افتادن آن جلوگیری می‌کند.

زهرا صبوری

http://www.javanannews.ir/fa/News/64986/آشنایی-با-بهترین-باز-کننده-سریع-قاعدگی
بستن   چاپ