آریا جوان
جشنواره فیلم های سینمایی شبکه چهار در تابستان امسال با پخش «جین ایر» به پایان می‌رسد.
شنبه 17 شهريور 1397 - 19:55:03
آریا جوان -

جشنواره فیلم های سینمایی اقتباسی شبکه چهار سیما 29 شهریور به پایان می رسد.
به گزارش مهر، جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه چهار در ایام تابستان از 3 تیر به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما آغاز شد و مخاطبان روزانه یک اثر اقتباسی از آثار ادبی جهان را که شامل نمایشنامه ها و داستان های کوتاه ادبی بود از قاب شبکه تماشا کردند.
پخش جشنواره فیلم های سینمایی شبکه چهار در تابستان امسال این هفته با پخش سه فیلم «تله مرگ»، «بیسکوییت سبز» و «جین ایر» به پایان می رسد.
فیلم سینمایی «تله مرگ» به کارگردانی سیدنی لومت، امروز شنبه 17 شهریور ساعت 11 به نمایش در می آید.
در خلاصه داستان فیلم با بازی آیرا لوین، مایکل کین و کریستوفر ریو آمده است: سیدنی برول نمایشنامه‌نویسی است که پس از شاهکارش به نام «بازی قتل» دیگر نتوانسته است اثر موفقی بیافریند. او یک شب بعد از اجرای ناموفق آخرین نمایشنامه‌اش در حالی که نمایشنامه‌ای از سوی یکی از دانشجویان خودش به نام «تله مرگ» دریافت کرده است به خانه باز می‌گردد. سیدنی پس از خواندن نمایشنامه متوجه می‌شود با اثر فوق العاده‌ای روبه‌رو شده و به همسرش به شوخی پیشنهاد می‌کند تا پس از کشتن دانشجو نمایشنامه را به نام خود ارائه دهد و ... .
فیلم سینمایی «بیسکوییت سبز» ساخته ریچارد فلایشر، یکشنبه 18 شهریور از شبکه چهار پخش می شود.
«بیسکوییت سبز» فیلمی 131 دقیقه‌ای به کارگردانی ریچارد فلایشر است و بازیگرانی همچون چارلتون هستون، لی تیلور-یانگ و چاک کانرس در این فیلم نقش آفرینی کرده اند.
«بیسکوییت سبز» در سال 1973 ساخته شد و فیلمنامه نویس آن استنلی گرینبرگ بوده است.
فیلم سینمایی «جین ایر» محصول سال 2007 انگلستان، 29 شهریور ساعت 11 پخش می شود. فیلم سینمایی «جین ایر» را سوزانا وایت کارگردانی کرد و در آن راث ویلسون، توبی استفانس، لورین اشبورن و جورج هنلی هنرنمایی کرده اند.
این سینمایی برگرفته از رمان چارلوت برونته است و در خلاصه داستان فیلم آمده است: جین پس از از دست دادن خانواده اش، در محیط خشک و خشن پرورشگاه بزرگ می‌شود. او سپس با سمت معلمی به خانه‌ای اشرافی می‌رود، ارباب خانه (آقای روچستر) به تدریج به او علاقه مند می‌شود ولی جین می فهمد که او قبلا ازدواج کرده و همسر او که حالا دیوانه است در طبقه بالا همان خانه زندگی می‌کند، جین از آن خانه می گریزد و ... .

http://www.javanannews.ir/fa/News/65046/جشنواره-فیلم-های-سینمایی-شبکه-چهار-در-تابستان-امسال-با-پخش-«جین-ایر»-به-پایان-می‌رسد
بستن   چاپ